gewoon goedkope zonnebloemolie door het voer ..werkt het zelfde als lijnzaad.en is een heel stuk goedkoper..ik voer het al jaren zeker in de winter richting voorjaar ..mijn paard glimt als een spiegeltje en laat zijn haren veel sneller en makkelijker los.
Ik gebruik niks maar als je bijvoorbeeld een vacht van een arabier heb kun je hem ook laten glimmen door hem eerst grondig schoon te poetsen zodat nergens vuil is. Daarna pak je je glansborstel(zachteborstel kan ook) en een rosborstel. Je gaat met de glansborstel 2 lange halen over de vacht en daarna 1x met de glansborstel over de rosborstel. Dit herhaal je totdat je alle plekjes van de vacht heb gehad. Als het goed is glimt je paard dan meer dan anders. Maar zoiets werkt alleen bij paarden die van zichzelf een gladde glans vacht hebben. Ik heb het namelijk geprobeert bij mijn paarden die dat niet hebben en daar werkt het ook wel bij alleen niet heel erg super;) over lijnzaad weet ik alleen dat ze sneller uit hun vacht komen meer niet echt..