Paard heeft dikke manen en deze zijn laatst (helaas) door een ander kort geknipt. Nu ca 2,5 a 3 cm. Lijkt net een fjord dus. Morgen moet ik starten, hoe krijg ik dit netjes in knotjes?
Knotjes lijkt mij ook onmogelijk met die lengte. Gelukkig worden er wel meer paarden gestart met een Fjordenkapsel, dus zou ik idd ze ook nog korter knippen, zodat je gewoon een nette boog krijgt.
Ohja: als ik knip (werk met 17 Fjorden) begin ik bij de schoft en dan krijg je (in mijn geval) een veel mooiere boog, dan wanneer je achter het oor wilt beginnen.
z0rr0
Geplaatst: 28-03-10 20:53
met water en strak vlechten heb het bij mijn exceemmerrie ook gedaan
danienappy
Geplaatst: 29-03-10 18:05
ik zou het nog korter knippen, ziet er denk ook veel verzorgder uit! succes!
Ik heb het niet voor elkaar gekregen, daarom heb ik ook niet gestart. Over twee weken moet ik weer. Ik wil dan wel foto's posten. Tot die tijd ga ik hard oefenen. Heeft vlechten met naald en draad een meerwaarde of is elastiek nu makkelijker?
Ik zou gewoon met losse manen starten, dan misschien 1 of 2 minpunten voor de verzorging, als je verder een nette proef rijdt kan je alsnog winst halen! Die verzorging is alleen maar extra, ik vind het belangrijker dat je paard lekker loopt.
z0rr0
Geplaatst: 29-03-10 21:43
elastiek is veel makkelijker. met naald en draad is onbegonne werk
Biskwie
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-10 21:44
Ik vind vlechten horen bij starten. Ik ga niet met een onverzorgd paard op stap.
ik zou het strak invlechten! moet makkelijk kunnen! heb ook een keer gehad! gewoon strak inlvechten & daarna de losse plukjes naar binnen draaien dubbel klappen & een stiekje er om! & dan als tip voor de stevigheid haarlak en op spuiten!
sambola
Geplaatst: 31-03-10 13:03
Hoi allemaal,
Ik wil graag het volgende weten: Mijn paardje heeft korte manen (rechtopstaand) van ik denk 2cm ongeveer, moet je daarmee nog wat doen met een wedstrijd. Invlechten, er iets in...
XX
rommulus
Geplaatst: 31-03-10 13:13
ik zou kleinere plukjes nemen en met draad en elastiek gaan werken
strakke staartjes maken daar onder dubbel draad door steken (dus tussen de manenkam en het elastiekje) strak vlechtje er in zetten ook weer vast zetten met een elastiekje en dan vast naaien in een knotje
je zou de manen nat kunnen maken en tevens zou ik geen antiklit gebruiken verder is evt haarlak er in spuiten wel een optie, pak dan de goedkope rommel lak die gaat plakken dan kun je als het iets gedroogd is er heel makkelijk vlechtjes in leggen zonder dat je de plukken er tussen uit schietten en het blijft beter zitten
was na de tijd de manen wel het kan evt gaan jeuken als het langere tijd er in zit