Verzorgpony probleem; modderige vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nalagrendel

Verzorgpony probleem; modderige vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:22

Mijn verzorgpony's staat altijd in een nogal modderig weidje, alleen waar ze naar de stal gaan maar toch, ze zijn altijd erg vies. Het lukt me niet om dat schoon te krijgen, ik heb niet de hele tijd want het zijn er namelijk 5. In de zomer gaan we ze wassen maar ik zoek een iets makkelijkere oplossing hiervoor. Ik wil best met een speciaale spons ze wassen, maar dan zijn ze weer zo nat en vatten ze kou, 2 zijn shetjes en 1 een halve, dus ze hebben geen dekens of iets. Met de rosborstel lukt het niet zo.

goeroe

Re: Verzorgpony probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:23

Waarom moeten ze schoon?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:24

als ze droog zijn kun je de modder (die dus droog is) er heel goed af krijgen met een plastic bortsel. gewoon zo'n simpel ding met die kleine tandjes. als ze nat zijn kun je weinig doen en lekker vies laten!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:27

Lekker vies laten wanneer het nat en modderig is! Waarom zouden ze persé schoon moeten zijn? Mijn wit/zwart bonte shetlander kan echt volledig zwart zijn, maar rara hij wordt vanzelf weer echt zwart/wit.

Nalagrendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 21:29

Als de zon een beetje schijnt wil ik nog wel eens gaan rijden, en ik wil ze op zijn minst nog een beetje verlossen van die stukjes modder, de vlekken mogen van mij wel gewoon blijven zitten.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:36

Nalagrendel schreef:
Mijn verzorgpony's staat altijd in een nogal modderig weidje, alleen waar ze naar de stal gaan maar toch, ze zijn altijd erg vies. Het lukt me niet om dat schoon te krijgen, ik heb niet de hele tijd want het zijn er namelijk 5. In de zomer gaan we ze wassen maar ik zoek een iets makkelijkere oplossing hiervoor. Ik wil best met een speciaale spons ze wassen, maar dan zijn ze weer zo nat en vatten ze kou, 2 zijn shetjes en 1 een halve, dus ze hebben geen dekens of iets. Met de rosborstel lukt het niet zo.

ff domme vraag maar wat is een halve?????

en als je wil rijden is t alleen belangrijk dat hun rug waar t zadel ligt en waar de singel zit schoon is.
maar is die modder op hun rug altijd nat?

als t droog is krijg ik t bij de mijne dr altijd goed af met een harde borstel.
is t nat dan lukt t niet altijd met borstelen dan is wassen een optie maar zelf vind ik t niets om op een natte rug een zadel te leggen.

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:41

Als het jeukt dan rollen ze wel!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:41

shannonh123 schreef:
goeroe schreef:
Waarom moeten ze schoon?

nou dat lijkt me nog al logisch
jij wil toch ook niet de hele tijd met modder op je lopen??
dat jeukt

Nee hoor, jeuk is juist één van de redenen om lekker te gaan rollen. Als het droog is schudden ze het er zo weer af.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:43

Je kunt je bericht ook wel wijzigen hoor, je hoeft geen 3 berichten achter elkaar te posten >;)

Laten drogen en gewoon met een borstel er af halen, natte vieze vlekken krijg je echt niet weg wass alleen met wassen maar dat zit er met dit weer, en de vachten van een gemiddelde shet eigelijk niet in.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:46

@ TS: Niet alle 5 willen borstelen. Geef per keer 1 of 2 pony's je volle aandacht en ga de keer daarop met een ander aan de slag. Verder kun je nu niet zoveel meer doen dan gewoon goed borstelen.
Laatst bijgewerkt door delerium op 27-03-10 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd