Wie weet er een goed Rusthuis in gelderland/overijsel/NH/UT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

branco

Wie weet er een goed Rusthuis in gelderland/overijsel/NH/UT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:21

Mijn lieve paard van 24jr is nog gezond (op wat gedoe met zijn ogen na),maar toch kan ik hem zelf niet meer de aandacht geven die hij wil. Heel minimaal doe ik nog wel eens een bosritje maar dat was het dan ook wel. Zodra hij oogrduppels of iets dergelijks bij hem moet doen dan is mijn bijrijder er erg druk mee :o
Als mijn bijrijder er mee zou stoppen dan zou ik ook echt een probleem hebben.

Nu overweeg ik om hem na de zomer in een rusthuis te zetten. Graag zou ik willen weten wie er goede of slechte ervaringen heeft met welk rusthuis. Ik vind het erg belangrijk dat het niet te grootschalig is, dat ik altijd mag komen (ook al zal dat weinig gebeuren waarschijnlijk) en waar ik ook eventueel nog een rondje met hem kan gaan rijden. O'ja daarnaast natuurlijk ook goede volledige verzorging (dus ook bijvoorbeeld als hij oogdruppels nodig heeft of andere dekens op etc.) en goed toezicht.

Zelf woon ik nu nog in apeldoorn maar ik zoek iets in de provincie's: GLD,OV,UT of NH

Lusitano

Re: Wie weet er een goed Rusthuis in gelderland/overijsel/NH/UT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:23

www.landschapsstal.nl
Voor mij is het volledig aan de andere kant van het land en ik kan dus helaas niet zo vaak heen... Je kan kiezen tussen de hit-actief stal of de open boxen (separate boxen maar wel frisse open stallen). De paarden hebben het echt fantastisch en worden goed verzorgd. Alle dagen staan ze op het land.
Die van mij staat er al jaren goed!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:41

In Muiden is een rusthuis voor paarden die niet zo groot schalig is. De paarden lopen in een kudde los en kunnen zelf kiezen binnen of buiten te willen zijn. Zomers staan ze op 8 hectare weide.
Oogdruppels, dekens wisselen enz moet je helaas wel zelf komen doen of je paard moet super makkelijk zijn.
Je moet ook niet te veel verwachten van een rusthuis want daar betaal je vaak ook naar.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:44

Lusitano schreef:
http://www.landschapsstal.nl
Voor mij is het volledig aan de andere kant van het land en ik kan dus helaas niet zo vaak heen... Je kan kiezen tussen de hit-actief stal of de open boxen (separate boxen maar wel frisse open stallen). De paarden hebben het echt fantastisch en worden goed verzorgd. Alle dagen staan ze op het land.
Die van mij staat er al jaren goed!

Mijn paard heeft hier een tijd gestaan met een blessure, is erg goed bevallen!

janebo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:24

Rusthuis de wetteringen, hier staat mijn paard, is in gelderland. in Aphen. dit is echt top!
ik heb toevallig net een advertentie geplaats:
Paardenrusthuis De Wetteringen

Het paardenrusthuis is onderdeel van een leer-werk-zorgboerderij.
Dat wil zeggen dat er mensen werken met een verstandelijke handicap.
De paarden krijgen door deze mensen dagelijks hun persoonlijke aandacht en intensieve verzorging onder deskundige begeleiding.

Sinds kort hebben we nieuwe stallen bij gebouwd, dus plek voor nieuwe paarden. De stallen zijn groter als de normale afmetingen. De paarden gaan iedere dag in groepjes minstens 4 uur naar buiten, in de paddock of op het weiland, met slecht weer gaan ze in de binnenbak.
De hoefsmid komt regelmatig de paarden bekappen wat bij de prijs zit inbegrepen evenals als de wormenkuren.

De Wettering ligt in de polder van het land van Maas en Waal in Alphen aan de Maas (Gelderland)
Voor meer informatie kunt u bellen naar: Jan Pijnenburg 0487573323
Of stuur een e-mail naar jane_pieters88@hotmail.com
Mijn paard staat hier en het is echt top als je meer wilt weten of foto's wilt zien stuur me dan een e-mail
Ik weet namelijk niet hoe ik er foto's bij moet zetten
Met vriendelijke groet Jane