Ik heb net een nieuwe wormenspuit gekocht voor mijn 9 maand oude veulen, nou hoeft hij maar de helft van de spuit. Kan ik de andere helft bewaren voor de volgende ontworming ? Mijn paarden krijgen altijd voledige spuit dus niet eerder last van gehad..
Jaa je kan ze gewoon bewaren, maar dan wel op kamertempratuur..
Let er wel op dat je moet afwisselen met verschillende wormenkuren, lichte - zwarte - lichte - zware.. In ieder geval niet te vaak hetzelfde soort / merk geven..
Volgens mij staat op de spuit niet dat na opening de spuit helemaal op moet worden gebruikt, dus je kunt de rest bewaren voor de volgende keer. Ik zou de spuit niet te warm bewaren.
CtenBrink
Geplaatst: 26-03-10 11:13
Nee soieso niet te lang bewaren ik heb hem nu ook gewoon liggen had precies de helft gebruikt beetje zonde om weg te gooien heb nog genoeg over voor de volgende keer.
Ja dat kun je gewoon bewaren, heb dat eens nagevraagd en er is mij verteld dat dit geen kwaad kon.
simodi
Geplaatst: 26-03-10 21:35
Ik bewaar geen aangebroken wormspuiten, kwaliteit gaat toch achteruit lijkt me. Kun je niet delen met iemand anders op stal die ook maar een gedeelte nodig heeft?
er staat een houdbaarheids datum op de verpakking dus tot zolnag kan je hem bewaren aangebroken of onaangebroken (is mij verteld) maar ik zou niet 2 keer dezelfde spuit achter elkaar geven. dus eerst nog een andere doen en daarna deze opmaken.