Ik heb in mijn stal sinds een paar weken zo'n Hynder matras liggen. Dit omdat mijn paard een vreselijke viespeuk is en vaak kaal op het beton lag. Dat kan dus nu niet meer. Eerst geprobeert met houtkrullen alleen achterin de box, maar dat was geen succes. Hij pieste en poepte overal (vooral naast de houtkrullen) en ging daar dan lekker in liggen. Het is een schimmel en daardoor was hij zo vies dat ik nu nog bezig de piesvlekken te verwijderen !!! Helaas begrijpt hij niet dat hij op één plek moet piesen en poepen. Het piesen op één plek voor een ruin is trouwens heel lastig.
Ik heb nu houtkrullen op de hele bodem liggen, hij kan nu altijd zacht liggen (ook als hij de krullen aan de kant schuift) en hij lijkt nu helemaal gelukkig
en blijft mooi schoon. Ook kan hij heerlijk zacht liggen, ik zou er zo naast kruipen, de hond vindt het ook heerlijk !!!
Een kale bodem met alleen in de hoek zaagsel kan wel als je een paard hebt die poept en piest op een plek (daar waar je wel zaagsel o.i.d. neerlegt).