Injecteren is dus slecht?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lente77

Injecteren is dus slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 19:49

Belangrijk voor elke bokker om te weten!

Tja, wat moet ik ervan zeggen dan dat dit blijkbaar weer de zoveelste blunder van onze ex-regering is, kijk het hele filmpje en oordeel zelf:

Laatst bijgewerkt door Lente77 op 22-03-10 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Origineel

Re: Injecteren is dus slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:52

Je filmpje doet het niet , misschien even de goede link geven ? :)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 19:57

Hoe doe ik dat? Met kopiëren en dan plakken in de browser doet hij het in ieder geval wel bij mij.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:59

Ja hij doet het gewoon met kopiëren en plakken, ik vind het zeer interessant!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:03

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:05

Hij doet het nu dus ook met filmpje.
Sorry dit was de eerste keer dat ik een filmpje plaats :o?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:12

Ik roep al jaren dat dit slecht is en dit is ook bekend en op internet te vinden.
De boeren hier in de omgeving injecteren ca. 4 x per jaar ( sommige vaker), + nog een keer of 3 kunstmest en de grond is inderdaad dood, al het bodemleven wordt verwoest. Er groeit alleen nog gras, bloemen en kruiden zitten er niet meer tussen en ik zou mijn paard er nooit op durven zetten.
Ik heb een paar maanden hooi gevoerd van een boer hier in de buurt waardoor mijn paarden aan de dunne gingen en stinkende mest hadden.
Stinken doet injecteren ook, bovengronds mest uitstrooien is beter en de grond blijft gezond.
Hopelijk wordt er een keer paal en perk gesteld aan deze ernstige vorm van mileur vervuiling en doden van al het leven in de grond en vervuiling van het grondwater.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:15

Injecteren moest van de regering. Want gewoon zo stonk zo. (en dan klagen de burgers die op het platteland wonen of komen fietsen)
En dan nu mag het niet meer, is het niet goed. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:23

Ik denk dat iemand in de regering óf betaald is óf een vriendje had die injecteurs verkocht of produceerde.... }>

Hoezo de overheid doet altijd eerst onderzoek? }:0

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:29

Maar de laatste regering heeft dat injecteren toch niet bedacht? Dat is toch al veel langer verplicht?

(Als je over iemand wilt zeiken doe het dan wel over de juiste.)

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:34

Ehm, ik zei toch ook ex-regering? ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:35

die regering heeft injecteren verplicht
ja ik geef toe het kan hard stinken
maar dat doet het bij injecteren ook
maar volgens hun zouden er dan zuren in de lucht komen blabla...word uit eindelijk broeikas effect& zure regen maar als je dat aan mij vraagt heb je dat dan ook gewoon met injecteren want de gassen die bij het verspreiden van mest komen.
komen dan net zo goed vrij bij injecteren als bij gewoon bemesten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:37

Lente77 schreef:
Ehm, ik zei toch ook ex-regering? ;)

Ik dacht dat je de nu demissionaire regering bedoelde.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:36

Late reactie maar ik moest weg. ;)
Nee, ik bedoelde echt ex-regering is inderdaad al wel even geleden waarschijnlijk is daarom zoveel weiland zo dood als een pier. :+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 00:53

ElCid schreef:
Ik roep al jaren dat dit slecht is en dit is ook bekend en op internet te vinden.
De boeren hier in de omgeving injecteren ca. 4 x per jaar ( sommige vaker), + nog een keer of 3 kunstmest en de grond is inderdaad dood, al het bodemleven wordt verwoest. Er groeit alleen nog gras, bloemen en kruiden zitten er niet meer tussen en ik zou mijn paard er nooit op durven zetten.
Ik heb een paar maanden hooi gevoerd van een boer hier in de buurt waardoor mijn paarden aan de dunne gingen en stinkende mest hadden.
Stinken doet injecteren ook, bovengronds mest uitstrooien is beter en de grond blijft gezond.
Hopelijk wordt er een keer paal en perk gesteld aan deze ernstige vorm van mileur vervuiling en doden van al het leven in de grond en vervuiling van het grondwater.

mijn geluid doet het even niet... kon helaas het filmpje niet bekijken.

maar waarmee is het land bemest waar jij hooi van gehad hebt?
en hoe oud was het hooi toen je het ging voeren? te jong hooi krijg je je paarden ook aan de flats wat niet zo heel prettig ruikt... en varkensmest is niet zo heel best voor een paard.

Daarnaast injecteerden de boeren hier maar 1 hooguit 2 X per jaar. naar gelang wat er op het land stond...
Ik zie niet hoe een boer vaker kan injecteren... als het gras is voor hooi,dan heb je 2 a 3 snits in een jaar.
Moet er wel bij vertellen dat ik me er niet erg mee bezig heb gehouden, maar de logiza me even ontgaat.. om op bijv. mais land over de gewassen heen te crossen met een injecteerder, je houdt geen mais meer over..

Wij hebben hooi gehad uit een natuurgebied... maar daar worde de paarden ook niet zat van.

Lente77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 00:58

Alane bij mij doet het geluid het prima, maar je kunt ook kopëren en plakken op youtube
Je moet wel geluid erbij hebben om het verhaal te snappen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 01:05

Lente77 schreef:
Alane bij mij doet het geluid het prima, maar je kunt ook kopëren en plakken op youtube
Je moet wel geluid erbij hebben om het verhaal te snappen.

ligt aan deze pc... als ik de pc opstart heb ik geluid... en dan ergens waar tijdens de dag is het geuid weg....
morgenochtend kan ik het filmpje weer bekijken (heb geen zin de pc opnieuw op te starten)

maar gaat het gehele filmpje over hetgeen die man tge vertellen heeft (blijf een vrouw en nieuwsgierig :D )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:37

tja.............. er is vast veel aan verdiend :)

Mesten stinkt PUNT :) Kan je daar niet tegen moet je onder de rook van Rotterdam gaan wonen........

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:41

Land was bemest met koeien mest ( land van koeienboer), was niet te jong maar wel overbemest!
Wij zien de boeren hier echt 4 x per jaar injecteren, ze hooien/ kuilen 2 a 4 x en na het injecteren gaat er ook nog kunstmest over het land.

Land is dus dood, dat zie je ook aan wat er op groeit; soms lijkt het in de winter wel mos.
We hebben nu hooi van een andere boer, die injecteert dat land 1 x aan het begin van het seizoen, het verschil in mest is te zien en te ruiken ;)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:25

Land bemesten, uitrijden, sauzen, injecteren enz gebeurt geregeld en frequentie is afhankelijk van de boer, zijn aantal hectares, zijn bedrijf, zijn pacht, zijn soort vee, zijn beleid, zijn machines enz..
Er is al flink uitgereden hier en daar.. zelfs ook al nog op bevroren grond! :n
Ik denk dat dat er meer aan de regelgeving gewijzigd mag worden op dit gebied. Er zal idd overbemest zijn, maar er is ook veel te veel vee!!!

En over stank; mest stinkt ja.. maar kippenmest overtreft! :r

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:40

Mijn vriend is ook een "stront"-boer, en ze lopen ook al jaren te klagen dat het bovengronds moet.
Zoals is aangegeven moesten alle boeren ineens allemaal gaan injecteren, hierdoor moesten alle boeren ineens een goede injecteur aanschaffen en vervlgens wordt hij nog geen jaar later door de AID aangehouden dat de eerst wel goedgekeurde injecteur nu ineens niet meer goed is. En het mooiste van alles de lokale milieu inspectie zegt weer dat de injecteur wel voldoet. Snap je het dan nog. het is gewoon geldtrekken van de boeren, meer niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:47

de BV Nederland is waarschijnlijk nog in de veronderstelling dat boeren rijk zijn :D .............. maar troost je, ze lopen wel met meer dingen 100 jaar achter :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:43

Ja, ze zijn stinkend rijk _O- Ik heb in de periode dat het verplicht werd op een landbouwschool gezeten en daar lagen ze blauw van het lachen onder de tafels. Te stom voor woorden gewoon. Hier word het verplicht en in de zelfde periode werd het in Denemarken verboden. Waarom? Omdat het bodemleven kapot ging. De emissie die vrij kwam met bovengronds komt ook vrij met injecteren. Je land word in repen gesneden, wat met droog zomerweer tot resultaat heeft dat de randen omkrullen, vooral op veengrond, en er gewoon hele stukken grond mee gesleurd word doordat wortels het niet op natte grond vast kunnen houden. Dag mooie weiland. O ja, als het regent spoelt het net zo hard de sloot in als met bovengronds. Alleen nu meer, met injecteren kan je 3 keer meer op het land brengen als met bovengronds. Zelf uit getest. :D Er zijn wel slimme boeren die een apparaat hebben gemaakt wat lijkt op een injecteur, maar blijft bovengronds. Het "legt" de mest tussen het gras in stroken. Op afstand lijkt het net echt. }> Hier rijden op deze manier genoeg boeren hun mest uit zonder hun bodem te vergallen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:58

Heb het vandaag weer laten doen... als ik het niet doe, groeit er niet veel. Is arme hoog gelegen grond. (grond is ook bemonstert)
Het hangt er vooral van af wat voor grond je te maken hebt.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:57

Net samen met mijn man (die ook melkveehouder is) naar het filmpje gekeken. Hij vond het wel een goed plan om dit filmpje een keer aan de regering te laten zien en dat ze er maar onderzoeken naar gaan doen. Als bovengronds uitrijden weer toegestaan wordt, is hij de eerste die dit gaat doen :D

(man op film had het trouwens over dat de mest met 2 a 3 bar in de grond gepompt wordt, maar dit is ongeveer 0.5 bar, dus dat valt wel mee)