Hoe groot is jullie paddock?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 22:46

Ja, ik heb de zoek-functie gebruikt

Ik vraag me af hoe groot jullie paddocks zijn. Als je er vanuit gaat dat er 2/3 paarden van rond de 1.40, 24/7 instaan. En drie keer per dag hooi krijgen.. ?

pyrrhus

Re: Hoe groot is jullie paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:50

Wij hebben 2 paddocks. 1 van ruim 40x 30 en 1 van 65 bij 25 waar een boom in het midden staat...

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 22:53

pyrrhus schreef:
Wij hebben 2 paddocks. 1 van ruim 40x 30 en 1 van 65 bij 25 waar een boom in het midden staat...

En hoeveel paarden staan daar in? :)

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:55

uhm verschillend, nu in de grote 4 en in de ander even niks. Soms staan er minder in maar hebben er ook wel is 7 in gehad. (maar dat was meer uit nood)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:05

Mijn 2 paarden staan 24/7 in de rijbaan,die is 25 x 35 m of zo....
Ze kunnen zelf de stal inlopen waar het hooi hangt.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:51

Zijn er ook mensen die hun buitenbak als paddock gebruiken? Zo ja, hoe houdt de bodem zich? Ik heb nl. geen geld voor en een buitenbak en een gedraineerde paddock (en zonder drainage wordt het hier een buitenzwembad). Ik maak er alleen zelf gebruik van en mijn 2 dochters, dus dubbele bezetting is het probleem niet.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:32

Mijn 2 Haffie's lopen in een paddock van 20 x 18 meter op deels zand, deels kleigrond. Aangrenzend hebben we een schuilstal waar ze de hele dag in en uit kunnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:10

Wij hebben een buitenbak die ook als paddock gebruikt wordt.
We halen elke dag de mest eruit(soms 2 keer per dag).
Waar de hele winter hooi gevoerd is is nu wel een plek die wat hoger en harder is door geknoeid hooi wat in het zand getrapt is.
Ik was van plan om dat elke week weg te halen maar dat is niet gelukt omdat ik de hele winter al met 2 tennisarmen loop en mijn huurster meest van tijd de pony's verzorgd heeft.
Ik kon niet van haar verlangen dat ze ook het geknoeide hooi steeds weg ging scheppen dus dat doe ik nu beetje bij beetje zelf,zover mijn armen dat toe laten.
De rest van de bak ziet er nog prima uit, moet alleen nodig gesleept worden.
Mijn bak is ong.19 x 36 meter.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 05:52

Bij ons wordt de buitenbak ook als paddock gebruikt in de ochtend uren.
De bak moet hierdoor wel vaker getrokken/gesleept/gestampt worden, maar de paarden kunnen zich hier heerlijk in uitleven. De paddock is bij ons: ongeveer 20x20

CtenBrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:00

wij hebben 1 paddock van 35 bij 15 ongeveer...
kan een draaitje tussen dus dan heb je er 2 (A) ideaal

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:04

Mijn paard staat in de winter in n paddock van ongeveer 25x35 meter. Ze staan er met zn 2e in, en krijgen 2 keer per dag hooi in de paddock. (staan swinters van half 8 in de ochtend tot 18u in de middag butien)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:10

Ik gebruik mijn rijbak ook als paddock. Tot nu toe gaat dat goed. Ik ruim elke dag de mest en ik voer hooi op rubber matten in de hoeken van de rijbak. Als er toch wat rest hooi blijft liggen hark ik dat elke dag even op. Door de sneeuwperiode is dat wat minder bij gehouden en nu heb ik het even door een kraantje laten weg halen. Was met een paar keer scheppen met de bak van de kraan ook weg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:10

Wij hebben een paddock van zo'n 520m2, waarvan zo'n 400m2 zand en 120m2 bestraat met schuilstal. Daar staan 2 paarden en 2 pony's in, zoveel mogelijk dag en nacht buiten. Daarnaast kunnen ze afhankelijk van het weer ook nog in de bak of in de wei lopen.

De paddock en bak zijn beide gedraineerd en worden goed bijgehouden met uitmesten. Afhankelijk van hoeveel uur ze er in lopen 1 tot 3x per dag. Hooi wordt gevoerd in bakken op de bestrating en in de schuilstal. Dus niet in het zand.
Het weggewaaide of gemorste hooi wordt ook uit het zand geharkt om vies worden van het zand zoveel mogelijk te voorkomen.

Voor de bakbodem is het niet zo goed om hem als paddock te gebruiken. Als ze spelen rennen ze er gaten in, ze graven er soms in en als ze rollen drukken ze de bodem op die plekken erg aan. Daardoor wordt hij minder gelijk/vlak en stabiel. Ook is de mest in de bak slecht voor de drainage. Met de sneeuw en vorst periode kregen we niet alles er goed uit en vooral in de paddock was het daarna een vieze bende met mestrestjes. Als je dat in je bak hebt, dan gaat je bodem wel veel sneller achteruit.

De grootte van onze paddock kan, in de wintermaanden of 's zomers voor de nacht (of juist de dag) prima voor 4 pony's en paarden als ze daarnaast voldoende beweging krijgen buiten de paddock. Paarden alleen in een relatief kleine paddock houden zonder voldoende training en beweging en afwisseling en ook 's zomers geen weidegang, vind ik wel wat sneu.
Maar hier lopen ze zoveel mogelijk het hele jaar door ook een aantal uur tot 24/7 op de wei waar ze meer ruimte hebben en gras om te grazen.

_marlinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:31

wij zetten ze gewoon in de bak die is 20x40 die is ongeveer 1.70 hoog :)

kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:35

ik heb ook geen drainage in de paddock, maar gebruik drainagezand. Werkt goed, behalve als het heeeel hard plenst!