ik heb een witte pony en die is altijd vies als ik kom. en dat zijn dan echt van die vieze plekken die je er niet af kan krijgen. van die mest plekken. hoe krijgen jullie je witte pony schoon? en hoe houden jullie hem//haar schoon?
Ja van die lava blokken. Die werken echt super. Je kan altijd een deken op doen.
tumenmouse
Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-10 19:27
ja daar heb ik ook een blok van, werkt goed maar ze blijft vies:p het is een shetlander en ik heb geen deken voor haar. die mensen waar mijn pony staat zeggen dat ik haar beter geen deken op kan doen.
cowboy magic green spot remover, usa product ook in nl verkrijgbaar...even googelen
sanneXjessy
Geplaatst: 21-03-10 21:25
carolovejebe schreef:
niet
Zou ik net zeggen Ik heb zelf een bonte pony Heb haar gister gewassen, helemaal mooi wit (Voor de wedstrijd) Vandaag het weiland weer in en ja hoor... Heb nu bijna een zwarte knol...
Maar even op je vraag: Ik gebruik voor de manen shampoo voor mensen met wit/grijs haar niet heel duur ofzo maar werkt wel goed En voor de rest hebben we deze bij de divoza weg, werkt super
nikitabanana
Geplaatst: 21-03-10 22:04
ik ken je probleem, heb ook na oplossingen gezocht, maar in de winter kon ik mijn pony niet wassen ik had hiervoor een witte d-merrie, die liet je de weide in en je telde tot 3 dan lag ze alweer te rollen.. dus nee, weinig mogelijkheden, net zoals ze hier zeggen die poetsblokken kan je proberen.. overigens, heb ik nu met mijn fjord hetzelfde probleem, maargoed!
je hebt droogshampoo voor de manen en staart. Hierdoor trekt het (meeste) stof en ander vuil eruit. Voor de rest? Beetje de ergste vlekken met een spons en verder duimen dat hij/zij schoonblijft.. (zweet) deken opdoen, evt met hals. Scheelt natuurlijk ook al iets
Ik poets mijn paardje elke dag grondig. Zo'n steen is inderdaad heel erg goed! Maar je moet er wel mee oppassen dat je niet te lang op dezelfde plek hiermee wrijft, want dan wordt het vel heel erg warm en kunnen wondjes ontstaan. Ik heb het eens voorgehad op haar knie. Om te wassen gebruik ik een paarse shampoo en voor haar manen en staart gebruik ik shampoo van Nivea, hiervan worden de haren écht wit en heel erg zacht.
ik heb ook een witte pony... En ja het blijft moeilijk!!! Maar goed ik haal elke dag de vuile plekken uit stal. Ze staat bij ons van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's ochtens op stal. Echt heel veel mesten doet ze niet. Voor de rest hebben we der geleerd achter in te poepen (lukt niet altijd). Modder en slik en zand is er af te poetsen(voor het oog!!) Maar ja het blijft een probleem, ik heb ook het idee dat witte paarden gewoon liever zwart willen zijn....
Schoon houden is bijna onmogelijk met een schimmel.... volgens mij is hun motto: hoe viezer hoe beter !! Gewoon wassen voor de wedstrijd ('s winters als het heel koud is dan functioneer ik niet, dus dan ook even geen wedstrijden !!).
Zand en aarde vlekken krijg je makkelijk uit de vacht (mits droog), maar mestvlekken zijn een ramp. Liefst permanent buiten dus, dat in combi met een fijne droge plek zand/aarde om in te rollen en de mijne blijft vrijwel schoon.
Whis_Serada
Geplaatst: 23-03-10 20:00
Het ligt ook aan de vacht van je paardje. Ik heb er een die is voor 95% wit, is in de winter wel geschoren en heeft een deken om(zonder nek ). Na 1keer wassen is ze weer wit
Waarom zou je je paard wit willen houden? Het is toch heerlijk als ze lekker vies zijn, dan kunnen ze tenminste lekker paard zijn. Al zien mestplekken er natuurlijk niet heel charmant uit. Ik denk gewoon met een vochtige spons schoonmaken?
Voor een concours of keuring is het natuurlijk een ander verhaal, dan zou ik toch even de plek wassen met wat water en als het echt vies is met wat shampoo.
van poetsblokken krijgen ze op een gegeven moment wonden. je kan ook antiklit op de huid sprayen, dan blijft de huid glad en poets je het vuil er zo weer af.
UvantesV
Geplaatst: 24-03-10 18:57
Ik denk gewoon goed poetsen. Verder kun je hem denk ik ook niet altijd maar schoon houden...