Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Architect zal waarschijnlijk heel mooi kunnen ontwerpen, maar verstand hebben van paarden aan huis en genoeg ervaring qua wat werkt is twijfelachtig.
) Een architect voor de woning heb je toch nodig, naar mijn mening zijn deze vaak TE gefocussed op de woning en minder op de ligging op het erf en de daarbij behorende routing/handige zaken.annebe schreef:Ontwerpers zijn duur!
Yucca schreef:annebe schreef:Ontwerpers zijn duur!
Een architect is ook duur en die laat je ook je huis tekenen, waarom de omgeving dan niet laten doen, dit zorgt juist zorgt voor een aangename woonomgeving.
Een ontwerp maken kan al vanaf 1000 euro schat ik zo, dus om daar nu op te benibbelen op de gehele bouwsom, mij lijkt het een prioritiet: een goede basis is het halve werk!

annebe schreef:Yucca dat klopt wel, maar bij een huis gaat het verder dan alleen een mooie tekening.
Zoals het rekening houden met stopcontacten, leidingen, draagbalken, lichtinval, gewicht, afmetingen e.d.
En daar heb je bij een tuinontwerp minder last van.

slokkie schreef:leg een grote overzichtelijke plattegrond op tafel.
Zet lampjes neer waar de zon gemiddeld op en onder gaat.
Maak je keuzes, waar zet je het huis neer, zichtbaar vanaf de weg of niet, paddock/dressuurbak voor of achter, ga je liever door de voordeur of de achterdeur naar de paarden, wil je op de paarden letten vanaf de keuken of de woonkamer.
Wat moet er in de stallen passen behalve de paarden, waar leg je de mestvaalt?