Springmateriaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 14:56

hoi, Ik heb samen met een vriendin 3 verzorgpaardjes. We mogen met hun springen oppakken.

Alleen de eigenaar heeft al een tijdje niet met ze gesprongen. Dus wij wisten niet of ze het leuk vonden. dus laatst hadden wij wat tijd over en hebben dus een pony gepakt zijn er naast gaan lopen over de bezem daarna over twee bezems achter elkaar (we hebben geen springmateriaal). Gaat prima en de pony vind het leuk ook nog. pakte we een andere, stap prima, draf begon die te crossen dus wij laten hem ff rusten en dan weer, dit maal gaat mijn vriendin alleen er naast lopen (zonder halster of wat) en op comando gaat die dravent er overheen, gaat nu ook goed en vindt het nog leuk ook. met de andere hebben we het niet geprobeert. wij willen nu toch wat balkjes hebben wat zo'n bezem van doorsnede van 2 cm stelt niks voor voor zo'n paard. we willen ook graag wat staanders.

Dus ik vandaag op internet kijken, hartaanval van de prijzen. Wij dus heel heldhaftig, we gaan zelf maken. Hebben jullie hiervoor iedeeën, we willen rond de 15 à 20 euro kwijt zijn, voor min 4 balken en 2 staanders en lepels, het liefst meer en hoe lang moeten de balken zijn? Ik denk zelf dat 2 m genoeg is, of moet dat langer? wat moet de doorsnede zijn van zo'n balk en van welk hout? alvast bedankt

zodiacje

Re: Springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:16

Voor dat geld ga je echt helemaal niets halen. Kan je ook zelf niets van maken.
Je kan wel bij de Hornbach ofzo balken halen. Van die weidepalen die zijn ongeveer hetzelfde maar ik kan mij zo voorstellen dat die balken per stuk ook wat kosten.
Die balken kan je dan op een cement emmer of krat leggen. Dat is denk ik de meest goedkope oplossing.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:17

zoiets krijg je dan:
(zie achter paard ;) )

Afbeelding

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:49

kan prima hoor, hier in de buurt kun je bij de hout handel die allemaal hout en palen verkoopt voor 5 euro een balk kopen 3,5meter. misschien hebben jullie nog leuke restjes verf thuis en maak je het een leuk kleurtje. Je kan ook emmers speci kuipen gebruiken om de balken op te leggen, zolang de balk er maar af kan rollen als ze er tegen aan tikken. Ook kan je met 2 latten een kruis maken en daar de balken aan vast maken. zodat je cavelletie krijgt. Ik weet ook niet hoe hoog je wil springen. Wij zijn ook rond de 20 euro kwijt geweest. we hebben 2 losse balken, 2 cavelleties en 2 staanders. staanders zijn gemaakt van stijger pijpen met gaten er in gelast op een wiel. Hoef je alleen nog maar lepels te halen

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:25

wat ik ook eens een keer deedt was gewoon takken zoeken en dan hindernissen bouwen
alleen breken ze heel snel door:P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:35

De lepels zijn het duurste,ze kosten bijna overal 5,- per stuk.
De balken van 2 meter zijn iets aan de korte kant vind ik.
Je moet geimpregneerd tuinhout nemen voor de balken.En voor de kruizen geimpregneerd vurenhout.Eerst alle hout in de grondverf zetten en daarna in 2 lagen verven.De 2 balkjes voor het kruis moet je in elkaar laten vallen.Succes.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:53

je kan bij een tuincentrum weiland palen halen, die kosten ongeveer 4 euro p/s voo een paal van 3 meter. verder kan je bij een auto garage eens vragen of ze nog wat oude auto banden hebben liggen. die krijg je waarschijnlijk gratis mee want hun meoten betalen voor het afvoeren van de banden. als je thuis nog wat odue verf hebt staan kan je daar de balken een kleurtje mee geven.
dus voor 20 euro moet je dan 4 a 5 balken kunnen halen dus dan kan je een paar leuke hindernisjes maken.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:37

Ik zou ja mss dikke takken zoeken die dan op omgekeerde emmers leggen ofzo...

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:18

ik doe altijd een bezem en aan elke kant een krat! :o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 09:12

danienappy schreef:
ik doe altijd een bezem en aan elke kant een krat! :o

hebben we ook gedaan, paard heeft al 2 bezems gemolt

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:18

http://nl.tinypic.com/r/23uqxa9/5
O:)
Zie ook onderste foto profiel, ook in die stijl ;)

Nu hebben we wel echt materiaal trouwens, zelf geknutseld met wat spulletjes van de doe het zelf-zaak. Was iets van €28 kwijt denk ik. (heb er wel een hindernis of 6 mee kunnen maken)

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:15

Wij springen met 2 cherricans en een balkje, werkt prima :+
We springen ook wel eens over stropakken heen!