Wat vinden jullie ? kosten bijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Wat vinden jullie ? kosten bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 15:38

Hallo,

Wat vinden jullie een mooie bijdrage in de maand voor een bijrijdster die 4x in de week mag rijden en die veel mag doen met de pony?

Pony staat gestald op een manege hier hoef je niet te mesten etc.
Er is een binnenbak en buitenbak
Rijlessen moeten zelf betaald worden
Is voor recreatief bijrijden ( basis )

Ik zou graag wat reactie´s willen krijgen
Laatst bijgewerkt door BE_GENTLE op 16-03-10 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Re: Wat vinden jullie ? kosten bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:45

Dus per mnd. rijd ze dan 16x?
Ik vind 75,-/100,- euro per mnd. dan een redelijk bedrag.
Weet je wel dat áls er iets gebeurt jij zelf verantwoordelijk bent?
OOk als er iets met de bijrijdster gebeurt,kunnen ze jou aansprakelijk stellen.Kijk heel goed uit wat je doet,je kán er problemen mee krijgen.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:46

Staat de pony bij jou thuis of moet jij er stallingskosten voor betalen? Moet ze uitmesten ed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:46

ik vin 80-100 ook goed bedrag

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:48

volgens mij is hier al een topic over.
Ik rijd zelf ook andermans paarden maar betaal er niks voor, de eigenaar zegt dat ik er mee help dus hoeft er geen geld voor.
Ligt er ook misschien aan of het puur om het rijden gaat of helpt degene nog met andere dingen? (verzorging, mesten enz)
en wordt er dan in een bak gereden of buiten?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:48

Hoe is de situatie van je pony? Staat hij aan huis? Weiland? Voer je veel bij?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:49

Voor mijn paard heb ik een bijrijder. Maar zij betaald niets. Ik ben gewoon zo blij dat zij mijn paad extra aandacht geeft en goede beweging. Dat is me meer waard dan het geld. Zij zit zelf ook niet erg ruim in het geld, maar kan wel erg fijn rijden. En zo zijn we beide geholpen en hebben beide plezier van het paard.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:50

Ik vind het van heel erg veel factoren afhangen. Ik vind persoonlijk 100 euro behoorlijk veel. Het is toch niet je eigen paard en mag er ook vaak minder mee. Als het puur voor het rijden is, kan het misschien wel. Maar als er ook andere werkzaamheden bijkomen zou ik een lagere bijdrage vragen. En tuurlijk mag de verzorgster gratis rijden, maar ik vind altijd dat je moet oppassen dat je niet te hoog gaat vragen dat iemand dan liever bijna voor een eigen paard gaat voor 7 dagen in de week.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:53

Wat voor paard is het? Wat voor niveau heeft het paard, wat mag een bijrijder ermee doen? Moet de bijrijder verder nog klusjes doen? Dat zijn allemaal dingen die wat mij betreft van belang zijn. Ik moet op een gegeven moment ook weer eens op zoek naar een paard als ik terug in NL ben en ik ben best bereid om wat te betalen, maar hoeveel dat is hangt van verschillende factoren af. Voor een echt leerpaard zou ik bereid zijn om meer te betalen dan een paard dat nog niets kan.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:53

er zijn hier al tig topics van volgensmij ;) ff zoeken...

iig tja wat is mooi..ligt eraan wat je moet doen, hoevaak je mag rijden enc enc.
ik verzorg en rijd gratis bij de een heb ik wel moeten mesten bij de ander niet... bij mij is het ook gewoonweg omdat ik niks heb om te geven..maar er is me dan ook niet snel iets teveel als ze me nodig hebben

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:16

Er zijn idd al een hoop topics over, zoals deze recente:
[VP] Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Zelf zou ik een bijrijder niet laten betalen. Als je een paard koopt, kies je ervoor om voor het dier te zorgen. Dat jij dan uit tijdgebrek een bijrijder nodig hebt, vind ik oneerlijk om dan iemand anders ervoor te laten betalen.
Wat ik wel terecht zou vinden is dat je een bijrijder verplicht bijv. minimaal één keer per week/per twee weken een les te nemen bij een door jullie samen/jouw gekozen instructrice en dat zelf te betalen.
Daarnaast vind ik het helpen in het verzorgen ook veel logischer dan geld te laten betalen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:43