Anti-klit met siliconen slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lambiekske

Anti-klit met siliconen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:58

Ik gebruik sinds kort Showsheen van Absorbine. Ik vind het super goed spul en ben er erg tevreden over. Er zit siliconen in maar nu hoor ik dat siliconen niet goed is voor de manen en staart. Het zou de haren afbreken of zo? Het lijkt me sterk want het spul is als beste getest in de USA.
Weet iemand hier iets meer over?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Anti-klit met siliconen slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:01

Ik had twee jaar geleden ook antiklit met siliconen erin en bij mijn paardje brak inderdaad de haren van de manen en staart af. Ik heb nu de antiklit van cowboymagic. Super spul vind ik dit!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:04

Nou, de theorie gaat zo: siliconen leggen een laagje, een soort van wax-laagje, om elke haar heen. Daardoor worden de haren glad en voelen ze dus zacht aan en zijn makkelijk doorkambaar.. Maar dat laagje om het haar heen dat stoot water af, en daardoor wordt de haar droog en dus minder flexibel, en dus breekt die makkelijker, net zoals een gedroogd boomtakje makkelijker breekt dan een nat takje dat nog aan de boom zit.
Het is dus inderdaad niet goed om te vaak en te veel siliconen in je haar te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:05

zelde als met mensen shampoo met silecone er in ;)

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 14:12

Ow....goeie uitleg! Jammer, vind het echt goed spul. Ik had eerst cowboy magic maar dat zit alleen in een tube en een spuitfles vind ik veel handiger. Ik maak het op en ga toch maar weer over op cowboy magic! Thanks!

Zou je cowboy magic kunnen verdunnen met water en dan in een spuitfles doen? Of is de werking er dan vanaf??
Laatst bijgewerkt door delerium op 21-03-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:46

Om je teleur te stellen: ook in cowboy magic zitten siliconen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:39

Er zitten inderdaad ook siliconen in, maar een stuk minder dan in sprays als equishine enzo.. (dat voel je ook, dat piepende geluid van equishine dat zijn de siliconen heb ik me laten vertellen) In cowboy magic zit ook nog zijde proteïne, dat schijnt beter te zijn.
Desalnietemin zou ik het inderdaad niet elke dag gebruiken, geen een anti-klit of shampoo.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 07:28

Wij gebruiken al jaren 'normale' glans/anti klitspray en moet alle paardjes hier hebben een prachtige volle staart (manen dito). Ik denk eerder dat veel mensen niet op de juiste wijze 'uitkammen' en dat daardoor haren afbreken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:07

Ik gebruik al jaren CM en heb nog niets gemerkt van afbrekende haren, buiten het normale wat je altijd hebt.

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 16:06

Ik heb een Fries met een dikke staart en dikke sokken. Alleen de manen willen niet echt. Ik ben er dus heel zuinig op en kam ze nooit. Ze zijn ook zo dun dat er echt geen klit in komt maar goed. :( Ik gebruik anti-klit ook alleen voor d'r staart. Misschien kan ik toch beter die oranje flessen af en toe gebruiken....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:10

Sommige paarden hebben nu eenmaal niet zoveel aanleg voor lang en dik haar.
Bij mijn tink merk ik dat het mooier wordt sinds ik de manen dag en nacht in een losse vlecht heb liggen :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:13

Lambiekske schreef:
Zou je cowboy magic kunnen verdunnen met water en dan in een spuitfles doen? Of is de werking er dan vanaf??

Wij gebruiken de tube alleen na het wassen en voor de rest gebruiken we dust control oid? Dat is wel een spuitbus en wordt het ook zacht en soepel van

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:15

die dust control en shine zit wél boordevol siliconen ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:17

Valt allemaal wel mee... Slechts in enkele gevallen breken de manen af. In veel shampoo's zoals andrelon en garnier zitten ook siliconen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:19

Dat weet ik _O-

Maar, normaal gesproken, was ik de staart 1 a 2 keer in de maand, dan die tube erin en als het nodig is die dust control :) Dus ook maar af en toe, mijn ervaring is dat het dan minimaal week zacht en ontklit blijft

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 16:19

Er hebben er al meer gezegd dat ik een losse vlechten moet maken, had ik al een keer gedaan maar toen ze de wei af kwam (staan met 30 paarden in 1 wei!) hadden ze er een afgebeten....nou daar wordt je ook niet vrolijk van!
Volgens mij zitten er in alle anti-klit wel wat siliconen als ik het zo allemaal lees....
Laatst bijgewerkt door delerium op 21-03-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:15

Ik had eerst altijd anti klit.
mijn zusje had cow boy magic gekocht..
en ik heb dat dus geprobeert, het lijkt of de manen veel
voller worden en het ziet er verzorgder uit.
Voor de staart gebruik ik wel gewoon anti klit.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:34

MysticTinker schreef:
Nou, de theorie gaat zo: siliconen leggen een laagje, een soort van wax-laagje, om elke haar heen. Daardoor worden de haren glad en voelen ze dus zacht aan en zijn makkelijk doorkambaar.. Maar dat laagje om het haar heen dat stoot water af, en daardoor wordt de haar droog en dus minder flexibel, en dus breekt die makkelijker, net zoals een gedroogd boomtakje makkelijker breekt dan een nat takje dat nog aan de boom zit.
Het is dus inderdaad niet goed om te vaak en te veel siliconen in je haar te doen :)

Handig om te weten! dus ja dat gebruik ik dan ook niet :P Maar ik heb een geheim zelfgamaakte antiklit! maar daar mag ik helaas het geheim niet van zeggen :o