Ik heb een probleem. Ik heb in de winter mijn paard 3 maanden niet kunnen rijden door de vorst. Hij heeft alleen maar in de wei/stal gestaan en zich lekker vol kunnen vreten, dus hij heeft een dikke hangbuik gekregen... Hij heeft in de winter kuilvoer gekregen, omdat hier bijna geen hooi te vinden was. Hij kreeg ook 2x per dag een handje brok (normaal krijgt hij een bak vol, maar omdat hij nu niet reed gaf ik hem nog een beetje voor de lekkerheid). Maar ja nu is hij dus erg dik geworden...
Mijn vraag is wat jullie nou eigenlijk van hem vinden? Je ziet eeeeeerrug goed verschil op de foto's, ik voel me best schuldig
Hoe krijg ik deze buik er weer af? Hij krijgt nu 3 of 4x per dag een grote hoeveelheid hooi in de wei en 's avonds een ruif. Als voer krijgt hij een bakje brok met muesli, dit omdat ik nu weer rijd. Kan ik dit ook weglaten, zodat hij alleen op hooi staat? Ik vraag me altijd af of dat niet te weinig is als ik er ook nog bij rijd. Zijn beweging is elke dag een uur redelijk intensief rijden, vooral veel draven want dat is het beste voor zijn buik lijkt mij. Als het hard regent of ik het heel druk heb rijd ik niet.Bedankt voor het lezen en een eventuele reactie!
Op de laatste 2 foto's heeft hij natuurlijk ook nog een dikke vacht en z'n houding is niet optimaal, maar je krijgt er wel een redelijk beeld mee. Ook mooi dat ie op elke foto staat te eten

Juli 2009

14 november 2009

Vandaag gemaakt (15 maart 2010)
http://i43.tinypic.com/2ic7dj9.jpg
Nu ik die foto's zie... oei oei
Andy is nu echt dik. Ribben kan ik als ik licht erover heen ga niet meer voelen, met wat druk wel. Aan wat voor supplement moet ik dan denken?