Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

tamary schreef:Heb je toestemming van je gemeente? Zomaar bomen planten mag nl niet.
Verder zou ik contact opnemen met een goede kweker, er zijn inmiddels zoveel verschillende rassen walnoot dat er moeilijk een eenduidig antwoord te geven is.

tamary schreef:Heb je toestemming van je gemeente? Zomaar bomen planten mag nl niet.
Verder zou ik contact opnemen met een goede kweker, er zijn inmiddels zoveel verschillende rassen walnoot dat er moeilijk een eenduidig antwoord te geven is.

missnynke schreef:tamary schreef:Heb je toestemming van je gemeente? Zomaar bomen planten mag nl niet.
, twee zijn er nog over. Die zijn nu wel wat groter en steviger, maar zoals ze zeggen: "boompje groot...plantertje dood", het schiet niet echt op. Koop ze in ieder geval al zo oud en groot mogelijk en goed afschermen van de paarden !!!!
Nordan schreef:volgens mij mag je zo veel bomen planten als je maar wil, wel volgens de regels natuurlijk, maar je mag ze niet zo maar om kappen..
missnynke schreef:Mitxa schreef:Dankjewel voor je info missnynke! Ik zal eens contact opnemen met vruchtboom, dat is nog best te doen uit Breda.
Spreek wel even met ze af welk ras je wanneer komt halen, dan rij je niet voor niks!
missnynke schreef:tamary schreef:Heb je toestemming van je gemeente? Zomaar bomen planten mag nl niet.
Het is niet gebruikelijk om voor het planten van een boom een vergunning aan te vragen.
Dat zou wat zijn, in principe kan een boom zelf op komen.
Er zijn wel regels voor, je moet bijvoorbeeld 1 of 2 meter van de erfscheiding met de buren blijven.

aslo schreef:Ik heb altijd geleerd dat je walnootbomen in december moet snoeien, dan staat de groei 'stil' en gaan ze niet bloeden. In juni juist wel ???
Houdt er wel rekening mee dat ze flink wat troep geven. Eerst de pluimen, dan de basten (en die zijn echt vies), dan de noten en dan het blad. Geven wel schaduw als ze éénmaal groot zijn.
Volgens mij staat ie zelfs in mijn profiel. De eerst paar jaren groeide hij niet zo heel hard, en werd ie half opgegeten door ponylief. Die vond hem erg smakelijk. Na een flinke draad er omheen gezet te hebben, is ie hard aan het groeien gegaan! We hebben hem nu een jaar of 6/7 in de wei staan, en het is echt een flinke boom geworden!