Mijn paard paniekeerd steeds aan de muur, hoe moeten we dit beste oplossen ? Zou het iets met haar verleden te maken hebben. Ze trekt steeds haar halsters kapot. En gaat da vluchten, ze laat zich gemakkelijk weer pakken, dus het heeft echt met paniek te maken. Het rare is dat ze buiten vast staan helemaal niet paniekeerd, ook niet tijdens het rijden is ze rustig.
Iemand een idee waarom ? En hoe we dit moeten oplossen ?
doet je paard het ook als er een ander paard bij is of bedoel je dat niet ?
cadee
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-10 19:47
rayo_de_sol schreef:
doet je paard het ook als er een ander paard bij is of bedoel je dat niet ?
Er staat altijd een paard in de buurt het zijn rijstallen. Dus ze heeft altijd zicht op een jonge friesse merrie naast haar. Dat is het probleem niet denk ik. Ik denk dat ze iets heeft meegemaakt in haar verleden. Maar zou het wel graag op de juiste manier weer oplossen.
Zet je paard gewoon op de poetsplaats, maar in plaats van dr vast te zetten met een halstertouw pak je een longeerlijn die je door de ring haalt en zelf aan de andere kant vasthoud. Als ze dan gaat hangen geef je mee en raakt ze misschien minder snel in paniek.
Oké misschien eens vragen aan de vorige eigenaren ofzo? mijn paard gaat de hele tijd lopen draaien maar ze heeft een paar jaar geleden met haar been de hele nacht vast gelegen in haar stal en vind het nu altijd een beetje eng als ze alleen vast staat.
rayo_de_sol : ik snap het verband tussen het rondjes lopen in de stal en het angstig zijn bij vaststaan niet. Misschien dat in het hierboven genoemde topic ook tips voor jou bijstaan.
Hey voor het kapot trekken van je halster kan je ook een anders halster gebruiken, er zit boven een soort elastiek in als ze dan handen is de druk niet zo groot en bij extreme druk gaat hij af( wel goed op je paard letten natuurlijk!) ook zou je cocochanel op bokt een mail kunnen sturen die heeft al meerdere paarden problemen hier op bokt netjes op gelost. succes