Wie heeft ervaring met stallen van horse stables?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stronglady

Wie heeft ervaring met stallen van horse stables?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:21

Hallo!

Ik ben me aan het orienteren op de bouw van buitenstallen en kwam op de volgende website terecht:
http://www.horsestables.eu/products.php?type=alles&id=&HP=3

Heb m'n oog laten vallen op model 011: 2 stallen en een schuur met overkapping voor EUR 5.400,- ! En dit is inclusief plaatsen! Lijkt me niet gek.... :9

Zijn er bokkers die een stal hebben van HorseStables? Wat zijn de ervaringen? Ben namelijk een beetje huiverig geworden van alle spookverhalen over goedkope stallen (noem geen namen :o ) en zou het heel fijn vinden om reacties te krijgen van mensen die zelf zo'n stal hebben.

Alvast bedankt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:40

Nou iemand die op zijn site zet dat een stal van 6x3 uit 2 boxen van 3,5x3 bestaat heb IK niet zo veel vertrouwen in :D

SuSem

Re: Wie heeft ervaring met stallen van horse stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:42

lezen is ook een vak :+ er staat een schuur van 6*3 EN 2 stallenvan 3,5*3

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:43

Stronglady schreef:
Ben namelijk een beetje huiverig geworden van alle spookverhalen over goedkope stallen

Dan zou ik ook niet aan deze stallen beginnen ;)

lalalauraaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:44

ik heb een keer gedaan bij hun maar ze waren wel snel kapot (getrapt) slechte kwaliteit vind ik !!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:54

@SaNNeS88 : je hebt gelijk, ik ging uit van het totaaloppervlak nl.

@Stronglady: ik heb zelf bewust niet gekozen voor houten stallen (c.q. hout aan de buitenkant) omdat je hier veel onderhoud aan hebt en je het ook niet mooi houdt.
De zon/regenkant zal heel snel verweren bijv.
Ook de sluitingen van de deuren vind ik niks. 2 handels los/vastmaken waar je veelal ook 2 handen voor nodig hebt is niet handig. Er bestaan betere, steviger en handiger systemen :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:42

DubbelDun schreef:
De zon/regenkant zal heel snel verweren bijv.

Verweren is nog het minst erg... Zulke stallen rotten ook heel graag snel :(:)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:31

Deze stallen ken ik niet, maar wij hebben zelf ook stallen van hout die niet duur waren. Maar na 5 jaar zien ze er nog steeds netjes uit en rotten daar zie ik ook nog niks van. Je moet alleen wel een goede 'fundering' maken zodat de stal niet op de grond staat maar op betonblokken. Dus tot nu toe ben ik super tevreden.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 11:39

@Capopjekop: mag ik dan vragen waar jij je stallen vandaan hebt? En heb je iets speciaals gedaan om het hout te beschermen?

@lautje18: je bent 11 jaar zie ik, wat heb je een keer gedaan bij "hun"? ja sorry hoor.... kan ik niet serieus nemen...

@dubbeldun: wat heb jij voor materiaal gebruikt? We overwegen nog om evt. zelf te (laten) bouwen met bijvoorbeeld damwandplaat aan de buitenzijde... lekker onderhoudsvrij, maar ik las weer ergens dat daar erg veel condensvorming plaatsvindt. Kan er verder niks over vinden... We zijn niet erg handig, dus zouden dan het meeste door onze klusjesman moeten laten doen: gaan natuurlijk wel veel uren in zitten...

Maar trouwens: geimpregneerd hout blijft toch best lang mooi? Ik hoop nog steeds op een reactie van iemand die zo'n stal heeft ;)

Evengoed bedankt voor jullie reacties!

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:46

Ik weet bijna zeker, aan de afwerking van de stallen en vooral aan de ramen te zien, dat dit degene van de spookverhalen is. Ik ben er zelf een keer geweest om te kijken, en je moet het gewoon zo zien, de prijs/ kwaliteitsverhouding is aardig. Als je inderdaad een stenen/ betonnen rand maakt en daar de stal pas op zet, blijft hij vrij lang goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:16

@Stronglady : ik heb nu stallen van Ascot staan. Die met het steenmotief aan de buitenkant.
Maar wegens veranderde inzichten in het houden van paarden zou ik graag andere stallen willen (opener en ruimer). Voor de liefhebber zijn ze dus te koop :D

Mijn idee voor nieuwe stallen gaat voor de buitenkant ook uit van damwandplaat. Die heb je in 2 soorten w.o. de condensvrije soort.
http://www.huisman-gemert.nl/cached/elz ... 95_160.jpg

Geimpregneerd hout blijft alleen mooi als je een dure soort hebt. Het impregneren moet nl onder hoge druk én onder vacuum uitgevoerd worden anders wordt het hout niet diep genoeg behandeld.
Ik ken al 2 stallen met houten bekleding die na 2-5 jaar niet mooi meer zijn (grijze plekken onder de laklaag).
Bij de duurdere (harde) houtsoorten hoef je niet te verven of te lakken maar zal het hout dan grijs worden en dat moet je ook maar net mooi vinden :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:22

Ik wou daar eerst ook mee in zee gaan. ook idd model 11, die leek me ideaal.
Maar schijnbaar is het niet te vertrouwen, dus ga ik nu in zee met selekt stallenbouw.
Die zijn ook betaalbaar maar wel goed, voor zover ik gehoord heb dan.
Binnenkort kan ik ze bestellen, want er ligt nu zand maar dat moet eerst even inzakken, voor er gebouwd kan worden.
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 15-03-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 12:25

ik heb een buitenstal met plasticplanken, en dat blijft super, ze vreten er niet aan, trappen het niet stuk, verkleurt niet, niets

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:18

@fokfanaat: die zijn inderdaad heel handig, maar ook best wel prijzig voor mij....

@zeeuwtje68: ja, ik denk dat je select-stallen bedoelt, die zijn ook wel betaalbaar, maar ik wil proberen of het nog ietsje goedkoper kan, gezien mijn budget... jij in ieder geval veel plezier ermee!

@dubbeldun: ken jij voorbeelden van stallen met damwandprofiel? Ik kan ze in ieder geval op internet nergens vinden; alleen van grote loodsen e.d....

Mijn idee is dus het model zoals ik aangaf, twee buitenstallen met een ruime opslag voor hooi/stro/tuig etc. met dan voor de stallen een overkapping van ong. 2,5 m. Dit 'gebouw' wil ik dan in de paddock plaatsen, zodat de deuren altijd open staan en de paarden vrije uitloop hebben. Maar dat ik ze als het nodig is ook wel eens op stal kan zetten... de stallen zullen dus niet veel gebruikt worden als het goed is HAHA!
Ik heb me zelfs al afgevraagd of ik niet bijvoorbeeld een flinke blokhut zou kunnen gebruiken? Of is dat een heel leip idee?!! :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:26

blokhutten zijn ook niet goedkoop, ik gebruik mijn stallen eigenlijk netzo als jij. heb er nu een houtenstal bijgezet, maar dat valt me zo tegen, dat ze er zo aan vreten!

kun je beter wat meer uitgeven en pasticplanken gebruiken, ik heb spijt.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 14:43

En waar heb jij de plastic stallen gekocht? Ga ik effe kijken op hun site...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:01

Ja je hebt gelijk hoor. Select met een C, met een K schijnt ook niet betrouwbaar te zijn.
Ja ik hoop echt dat ze snel eraan komen.
Ik wil ook graag stallen die open zijn nl.
Zodat ze zelf de keus kunnen maken, binnen of buiten staan.
succes TS met de juiste stal vinden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:10

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:14

fokfanaat schreef:
Afbeelding

stal is 3 jaar oud.

fokfanaat schreef:
Afbeelding

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:17

Ik heb net ook even op die site gekeken.
Maar die prijs is zonder dakbedekking, wat komt er dan nog bij aan prijs. Ik heb het over die van je foto? En word die geplaatst of moet je dat zelf doen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:20

bij mij was het toen zonderdak, ik was 5000 kwijt voor 2 stallen, wat ik zo weet (3x4 en 3 x3)

ze helpen met het opbouwen, was niet heel moeilijk, misschien kun je daar wel afspraken over maken.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:31

oke, maar eigenlijk zijn dit binnenboxen met een dak klopt dat?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:32

Stronglady schreef:
@Capopjekop: mag ik dan vragen waar jij je stallen vandaan hebt? En heb je iets speciaals gedaan om het hout te beschermen?

Mijn stallen komen van schäffer, dit bedrijf maakt ook tuinhuisjes enzo. Het kan goed zijn dat het wel iets verkleurt is, maar verder is hij nog helemaal in orde. Ik heb 3 stallen, eentje voor hooiopslag enzo. Het bedrijf heeft ze binnen een dag gezet en ik heb er niks meer aangedaan. Wel waren er een paar dakschroten afgewaaid tijdens die harde storm een paar jaar geleden. Maar het bedrijf heeft het netjes opgelost en nu zit alles als een huis.

http://img29.imageshack.us/img29/7255/p1657080509.jpg

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:33

an sich wel, wel kan alles tegen weersinvloeden, en ik vond het zo fijn dat het lekkere frisse open stallen zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:33

vreten ze niet aan het hout capopjekop? dat doen ze hier ana de aanbouw, zo zonde.