Mijn 4 jarige is erg bang voor water. Hij kan rustig op de was/poetsplaats staan maar zodra hij water hoort stromen raakt hij in paniek. Hoe hebben jullie je paard aan water laten wennen?
daffie1986
Geplaatst: 08-03-10 11:15
gewoon spuiten.
Je begint met de kraan aan te zetten en gaat zelf door met poetsen en geeft er geen aandacht aan. Als het paard dan stil blijft staan zou je kunnen kijken of iemand anders de slang iets dichterbij wil houden en doe je weer het zelfde als bij alleen de kraan aanzetten en zo ga je verder en kom je steeds dichterbij. Of je spuit gewoon en dan went ie er ook vanzelf aan.
Kahawa
Geplaatst: 08-03-10 15:54
Eigenlijk ging dat heel makkelijk. In het begin vond ze het wel een beetje eng, maar ze vond het al gauw heel erg lekker dat water. Ik denk dat je misschien kunt beginnen met de benen een beetje nat maken met een spons zodat hij al gewend is en daarna met de slang er op? (en dan niet met water dat ineens veel kouder is dan wat je met de spons er op hebt gedaan.)
eerst eens voor zn ogen iets anders spuiten en dan net of je hem negeert. Het is immers de normaalste zaak van de wereld dat je iets spuit, en dat volhouden. en dan steeds dichterbij. Komt wel goed denk ik
Buddy87
Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-10 08:05
I ben het rustig aan het opbouwen hij loopt nu de poetsplaats op als de kraan aan staat, telkes een stapje verder, hou jullie tips in de gaten!