HELP voor de staart van mijn paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

udonjo

HELP voor de staart van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:27

hey iedereen
ik heb een probleempje met de staart van mijn paard. Zijn staart ziet er niet uit!! hij heeft een deken op met zo'n staartflap. Zijn staart was al helemaal kapot (de bovenkant) maar nu is het erger. Iemand zei tgen mij dat ik de bovenkant kon scheren??
help mij *D

thank youuu =)

snissje

Re: HELP voor de staart van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:32

Ik zou het neit scheren. Als het weer aangroeit dan gaat het helemaal rechtop staan. Maar van een staartflap word het niet lelijk. Misschien dat ze schuurt (dat weet ik wel zeker). En dat schuren kan ze wel van die staartflap krijgen doordat het de huid afsluit. Maar dan moet je gewoon een creme kopen tegen schuren en dat elke dag insmeren en verder niks aan doen.

RamOnaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:59

Ik ga mee met bovenstaande.
Je hebt ook speciale borstels waar paarden tegen kunnen schuren voor in de stal.
Dan schuren ze hun staart niet kapot.

udonjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:20

heel erg bedankt voor de reacties.. ik zal het zeker proberen

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:56

ik zou ens kijken of de staartflap neit te strak op de staart ligt. dan heb je wel kans dat deze gaat schuren. plus inderdaad dat het geen lucht krijgt, dus gaat jeuken en dus gaat je paard schuren. probeer het eens een beetje vettig te houden.

maggie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:58

als je paard schuurt, werkt sweet itch ontzettend goed:p mijn paard schuurde ook heel erg.. het leek net alsof ie een tupetje had bovenop zijn staart XD maar ik gebruik nu een weekje dat spul, en ik zaf dat ie na de eerste dag al niet meer had geschuurt:p

udonjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 10:23

sweet itch? en is dat te verkrijgen bij een apotheek of gewoon bij een paarden/ruiterwinkel?