Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

De weide is zeker 10 jaar niet meer in gebruik geweest, en moet dus idd helemaal opnieuw worden opgezet qua weidebeheer. keeyzie schreef:Onkruid groeit in het begin van het seizoen helaas sneller als het gras. We hebben weinig plekken in de wei die bestaan uit alleen onkruid. Het is onkruid dat tussen het gras groeit. Dus als het onkruid weg is groeit het gras gewoon verder. We zullen dus geen last krijgen van kale plekken. Ik ken idd ook weides die bestaan uit zand met onkruid, gelukkig bestaat onze weide uit gras met onkruid. Mochten er toch kale plekken komen kan ik deze alsnog opnieuw zaaien etc.
ik denk dat ik het weidebeheer pas drastisch kan gaan veranderen wanneer het bestaande onkruid weg isDe weide is zeker 10 jaar niet meer in gebruik geweest, en moet dus idd helemaal opnieuw worden opgezet qua weidebeheer.
Johanna59 schreef:keeyzie schreef:Onkruid groeit in het begin van het seizoen helaas sneller als het gras. We hebben weinig plekken in de wei die bestaan uit alleen onkruid. Het is onkruid dat tussen het gras groeit. Dus als het onkruid weg is groeit het gras gewoon verder. We zullen dus geen last krijgen van kale plekken. Ik ken idd ook weides die bestaan uit zand met onkruid, gelukkig bestaat onze weide uit gras met onkruid. Mochten er toch kale plekken komen kan ik deze alsnog opnieuw zaaien etc.
ik denk dat ik het weidebeheer pas drastisch kan gaan veranderen wanneer het bestaande onkruid weg isDe weide is zeker 10 jaar niet meer in gebruik geweest, en moet dus idd helemaal opnieuw worden opgezet qua weidebeheer.
Ploegen en opnieuw inzaaien. Maar dat had dan eigenlijk al van de herfst gebeurd moeten zijn. Dan had je
nu van het voorjaar ( wel bemesten) eerst een keer kunnen maaien en dan je paarden erop.