Stijl, en krullende manen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMaximexxx

Stijl, en krullende manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 21:38

Mijn paard heeft aan het begin van zijn schoft krullen in zijn manen. Dat komt omdat er ooit een vlecht in is gedaan toen hij jong was
de vlecht was er niet uitgehaald de eigenaar zei dat toen het er uit was gehaald het was gekruld (logisch)
Maar de krullen zijn blijven zitten?!
iemand een idee hoe je dat weer stijl krijgt of ik dat niet mogelijk?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:41

Gewoon met water? nat maken en kammen?
Haar kan namelijk niet veranderen van stijl naar krullen, omdat dit in je DNA/ Chromosomen zit vastgelegd. Tenminste zo zit het wel bij mensen en bij paarden denk ik ook.
Dus het nieuwe haar dat aangroeit zal sowieso stijl zijn.

xMaximexxx

Re: Stijl, en krullende manen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 21:59

blijkbaar niet.. dan kan het ook wel aangeboren zijn wat op het begin nog niet zichtbaar was. Ik bedoel hij is nu 18 en zijn manen zijn zeker wel in dit weer nat geweest en heb ze ook gewassen, is er nooit uit gegaan. hij heeft het al vanaf zijn 5e.. dus dat is al een tijdje! ik vroeg het me gewoon af.. vage pony heb ik zeg haha

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:02

Dan zal dat vast niet door dat ene vlechtje komen, maar gewoon aangeboren inderdaad ;).
Wel grappig haha

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:20

xMaximexxx schreef:
Mijn paard heeft aan het begin van zijn schoft krullen in zijn manen. Dat komt omdat er ooit een vlecht in is gedaan toen hij jong was

Haha wat een grappige redenering _O-. Dat kan dus echt niet hoor :)). Of je hebt gewoon een heel bijzonder paard :D.
Waarschijnlijk dus gewoon van zichzelf, dat hoort gewoon bij hem denk ik net als mensen dat hebben.

Heeft hij een deken op? Daar kan het ook nog aan liggen dat ie er elke keer dubbel onder ligt zegmaar, of is het anders?

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:30

hmm ik heb het zo gehoord van de vorige eigenaar he haha het is niet mijn eigen redenering ik vond dus ook raar dat het was blijven zitten maarja, de deken zit niet in de weg en in de zomer heeft hij geen deken op en ik was zn manen dan ook dusja het valt gewoon erg op haha want aan het begin zijn zn manen helemaal niet dik maar steeds verder krijg je wel dikke manen. dus misschien omdat het zo'n dun stukje is dat dat krult van zichzelf

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:44

xMaximexxx schreef:
hmm ik heb het zo gehoord van de vorige eigenaar he haha het is niet mijn eigen redenering ik vond dus ook raar dat het was blijven zitten maarja, de deken zit niet in de weg en in de zomer heeft hij geen deken op en ik was zn manen dan ook dusja het valt gewoon erg op haha want aan het begin zijn zn manen helemaal niet dik maar steeds verder krijg je wel dikke manen. dus misschien omdat het zo'n dun stukje is dat dat krult van zichzelf

Zal vast z'n babykrulletje nog zijn. Mijn paard heeft ook zo'n pluk. Die beetje krult of ronddraait nouja gewoon vervelend plukje.
Noem het altijd haar babykrulletje :P.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:47

Ik denk niet dat je het nog steil kan krijgen. Ja, met een steiltang misschien, maar dat zou ik maar niet bij je paard gebruiken ;)
Ik weet niet of je het wat steiler kan krijgen door het haar zegmaar strak te trekken en dan in een staartje halverwege te doen? En dan na een paar uur er weer uit.. Maar weet niet of dat werkt..

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:29

het is niet dat ik er echt zo last van heb het was gewoon effe een vraagje haha, nou ik ga de perdkes buiten zetten,
iig bedankt voor de reacties ;)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 09:37

ik heb een haflinger die heeft altijd dreadlocks gehad en nu heeft ze nog klein beetje krullen.:P

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:21

denk dat je dit niet meer weg krijgt, maar waarom wil je het weg hebben
mijn paard heeft stijle manen een stijle staart een een krullende voorpluk.

xMaximexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:16

Ik zeg niet dat ik het weg wil hebben ik zei ik heb er geen last van misschien had iemand een idee hoe je het weg kon krijgen, ik heb het nog even goed bekeken ong, 20 cm vanaf schoft zijn de manen dun en krullig en zie je erg goed de scheiding dat de manen ineens erg dik worden dus het kan niet komen door die vlecht. ;)

ikhouvanjouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:20

jhaaaa dat komt vats niet door een vlechtje nee..
is gewoon zo aangegroeid bij de geboorte .

-xxxx-

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:24

en als je het afknipt? Het zal er niet uitzien maar dan is er een kans dat het stijl terug groeit toch?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:25

Kaula schreef:
Gewoon met water? nat maken en kammen?
Haar kan namelijk niet veranderen van stijl naar krullen, omdat dit in je DNA/ Chromosomen zit vastgelegd. Tenminste zo zit het wel bij mensen en bij paarden denk ik ook.
Dus het nieuwe haar dat aangroeit zal sowieso stijl zijn.

Haar kan gerust veranderen van stijl naar krullen hoor :), ik ben een levend bewijs, altijd stijl haar gehad, tot vier jaar geleden. Nu heb ik een bos krullen en is er van stijf haar niets meer te bekenen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:46

tantjeuh schreef:
Haar kan gerust veranderen van stijl naar krullen hoor :), ik ben een levend bewijs, altijd stijl haar gehad, tot vier jaar geleden. Nu heb ik een bos krullen en is er van stijf haar niets meer te bekenen

Permanentje bij de kapper gehad :D ;) .
Sorry grapje... Mijn E pony heeft ook zo'n plukje bij zijn bij de schoft. Heeft hij altijd al gehad en het blijft krullen, komen nu zelfs grijze haren in ;)