springen in een bak met tapijtsnippers/ All weather turft?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

powerzoe

springen in een bak met tapijtsnippers/ All weather turft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 08:12

Wij willen misschien een bal aanleggen met tijpijtsnippers / all weather turft,
maar kan je hier wel fijn in springen?

Linda2B

Re: springen in een bak met tapijtsnippers/ All weather turft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:14

wij hebben een all weather tuft bak en we springen hier ook gewoon in. enige is dat je daarna de bak wel even aan moet harken. merk aan mijn paard geen verschil.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:15

Waarom zou je daar niet fijn in kunnen springen? Bij mij op stal hebben we ook zo'n bodem en ik sta op stal bij een 'springfamilie'(zoals ik het dan maar uitleg), gaat prima hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:43

Ja hoor, springt prima.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:46

Ik vind van wel :), Merk ook dat mijn pony fijner loopt, als je gewoon op zand rijdt of met tapijtsnippers, lijkt net alsof je zweeft :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:49

Springt prima :) Wel even aanharken inderdaad ;)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 09:22

nou, omdat je eigenlijk nooit bij een springstal zo'n bodem ziet.
Ik zal het even tegen mijn moeder zeggen dat je hier gewoon fijn in springen kan.

piggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:11

Bij een vriendin van mij hebben ze ook een All Weather Tuft bodem en daar wordt ook gewoon in gesprongen, geen enkel probleem. Kuitjes dicht harken moet denk ik in elke bodem, als je niet sleept tenminste.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:14

Bij ons op stal hebben we een bodem met tapijtsnippers. we springen er gewoon op. Gaat prima. Daarna even de gaten bijwerken. En regelmatig even slepen.

Prinssieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:40

Zoon bak rijd onwijs fijn en je kan er heel goed in springen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:58

Is een hele fijne bodem , maar ik kan me nog wel een jaar herinneren dat we met de vereniging meededen aan de oudejaarswedstrijd op een andere vereniging , waar net nieuwe tapijtsnippers in de binnenbak lagen , en er gingen daar toch een paar combinaties heel gemeen onderuit omdat het nogal glad was op het punt waar je een hindernis sprong op de AC-lijn en dan direct na de landing kort moest wenden.

Blijkbaar had het daar toch ecen wat meer tijd nodig om vast te gaan liggen , misschien moet het even zijn plek vinden in het begin ?

Voor de rest alleen maar superfijne ervaringen met tapijtsnippers. Fijne , verende bodem , blijft lekker stevig met nattigheid , heel lang goed berijdbaar met vorst...wat mij betreft de fijnste bodem voor normale mensen zeg maar , zonder dat je meteen een ton uitgeeft voor een speciale wedstrijdbak :P

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:15

Bij ons op de manege hebben ze al meer dan 20 jaar tapijtsnippers, en er zijn al wat springwedstrijden georganiseerd daar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:33

Waar ik het over heb ook :)

Alleen toen met die nieuwe snippers erin was het spekglad :=

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:56

@pamerna
Ik zie je je uitzelfde plaats komt als ik.
Ik kan ook aan tapijtsnippers komen, maar hoorde dat sommige gemeentes hier moeilijk over doen.
Wet jij hoe het bij ons zit?

pmarena schreef:
Is een hele fijne bodem , maar ik kan me nog wel een jaar herinneren dat we met de vereniging meededen aan de oudejaarswedstrijd op een andere vereniging , waar net nieuwe tapijtsnippers in de binnenbak lagen , en er gingen daar toch een paar combinaties heel gemeen onderuit omdat het nogal glad was op het punt waar je een hindernis sprong op de AC-lijn en dan direct na de landing kort moest wenden.

Blijkbaar had het daar toch ecen wat meer tijd nodig om vast te gaan liggen , misschien moet het even zijn plek vinden in het begin ?

Voor de rest alleen maar superfijne ervaringen met tapijtsnippers. Fijne , verende bodem , blijft lekker stevig met nattigheid , heel lang goed berijdbaar met vorst...wat mij betreft de fijnste bodem voor normale mensen zeg maar , zonder dat je meteen een ton uitgeeft voor een speciale wedstrijdbak :P

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:57

Weet iemand het verschil tussen tapijtsnippers en geopad?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:10

Hagelkruis : kun je he beste bij de gemeente zelf naar informeren , ik durf ook niet te zeggen hoe de actuele regels zijn ;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:17

Beetje oud topic misschien, maar wij hebben net een dikke laag over de rijbak en de bak is nu behoorlijk zwaar. Blijft dat zo ?? Moet het vermengd worden met het zand ?
Of is het ene kwestie van wennen ?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:19

das niet zo fijn. houd je me even op de hoogte of dit zo blijft?
want anders nemen wij deze bodem niet

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:45

Wij hebben Geopat van Agterberg en dat bevalt prima. Wij hadden het door het zand heen laten frezen, maar na een aantal maanden komt het op de een of andere manier toch bovenop te liggen. Toch is de bak heel licht om te rijden en hij blijft ook goed stevig, zelfs als we een tijdje niet gesproeid hebben. Hij is ook als hij nat is nooit glad. Voorheen, voordat we de geopat hadden, was de bak veel te mul. Van een andere stal waar ze All weather tuft hebben liggen, hoorde ik dat de bak daar erg zwaar was als er niet werd gesproeid. Blijkbaar zijn die snippers toch weer anders.