ouder, lang, nat gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

ouder, lang, nat gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 17:28

We hebben nog een stukje land waar nog lang gras stond van van de zomer. Door de sneeuw en vorst is het plat geworden, nu is het nat en wat plat zeg maar. Het was ook lang gras.
Is dit schadelijk voor paarden?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:28

Waarom? Ik denk alleen dat de paarden het merendeels plat gaan trappen en er weinig van gaan eten. Paarden kunnen van erg nat gras natuurlijk wel aan de diarree raken.

Buitenzinnig

Re: ouder, lang, nat gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 18:32

ja, ik weet niet waarom.. maar ik was benieuwd of de samenstelling van het gras dan anders werd.. Omdat het lang is en ook erg plat, dus nat er onder wat niet weg kan (opdrogen, lucht erbij)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:19

Denk dat het niet schadelijk is, die van mij hebben van de winter regelmatig op dijkje gestaan met van dat oude gras. Gras is op, pony's hebben er geen last van gehad. Zit alleen totaal geen voeding meer in denk ik, dus het grazen is meer bezigheidstherapie :+ Zou ze er niet 24/7 direct helemaal opzetten, maar dat was je vast niet van plan. En omdat het zo nat en lang is gewoon goed hooi bijvoeren. Wel lekker voor ze als ze toch die wei op kunnen, lekker de benen strekken ;)

Buitenzinnig

Re: ouder, lang, nat gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 19:20

Ja, is een stukkie wat eigenlijk al eerder op gegeten moest worden maarja.. Ze staat wel gewoon op het grote land, maar dit moet ook op voordat het nieuwe gras weer komt.
Bedankt voor je reactie Vanhuisuit, zet ik ze gewoon een paar uurtjes per dag erop..