Zag bij de Paardendrogist een aanbieding van een furminator voor paarden. Nu is het ding best wel prijzig (53.50), maar mijn paard heeft altijd beetje moeite met verharen (kost wel wat energie en ze heeft wat meer jeuk). Volgens de aanbieding verdwijnt 90% van het haar (al leek me dat wel erg veel ) ze hoeft nu meteen toch ook weer niet in een geheel zomervachtje te komen begin maart.... maar kan wel dagen blijven rosborstelen (al vind ik dat natuurlijk niet erg dagen bij mn paardje tutten, moet helaas ook nog gewoon werken )
Ze staan bij commercieel (bij dubbeldun??) voor de helft van de prijs Heb em ook besteld, maar hij is nog niet hier, dus nog geen ervaringen..
Caresse07
Geplaatst: 02-03-10 17:02
Werkt super, maar als je besluit om zoiets te kopen zou je even het topic van dubbeldun hier op bokt moeten opzoeken, zij verkoopt ze voor iets van 17 euro, scheelt je een hoop geld
Maar hier in ieder geval een tevreden gebruiker
Paintlinger
Geplaatst: 02-03-10 17:03
Ja dat werkt super!! Ik heb een L voor mijn hond en paarden. (vooral de mini's)
Heb hem ook van Dubbeldun
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 02-03-10 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Elanor
Geplaatst: 02-03-10 17:04
Zeg maar 32% van de prijs die jij nu betaald. Heb er ook eentje besteld bij DD, hij moet vandaag of morgen binnenkomen en ben heel benieuwd, ik hoop dat dit dan eindelijk 'de' oplossing is.
LadyMadonna
Geplaatst: 02-03-10 17:04
Ik gebruik de M (geloof ik, de gele) meer voor mijn paarden als voor mijn honden (en dat is te wijten aan dat ik m steeds op stal laat liggen ) Ik vind het geweldig, alleen niet bij de paardendrogist bestellen, is zonde van je geld. Ik heb hem idd bij bokker Dubbel Dun vandaan, nette prijs, snelle levering, aanrader dus
Mootje
Geplaatst: 02-03-10 17:05
Een stalgenoot heeft hem ook (bij dubbeldun vandaag). Ik heb hem geprobeerd, maar op mijn paard werkt het niet. Hij heeft te dunne haren. Bij mijn stalgenoot haar paard en jaarling werkt het super. Ik gebruik zo'n massage-borstel.
tones
Geplaatst: 02-03-10 17:05
Superding! Paarden, hond, gaat allemaal.
Hawai
Geplaatst: 02-03-10 17:06
Bij mijn hond werkt hij absoluut niet, en voor het paard heb ik hem niet nodig omdat ze niet echt een dikke wintervacht krijgt. Ik heb hem toen weggeven. Ik zou het eerst even van iemand lenen voordat je het aanschaft want het is echt per vacht verschillend of het werkt.
Wel kan lijzaadolie helpen tegen een snellere verharing.
moonsparkle
Ik zal de aanschafwaarde van de furminator voor honden maar niet verklappen Het helpt goed maar bij honden weet ik wel dat het niet zo handig kan zijn omdat je vaak de haren die niet in de rui zijn ook beschadigt en je de haargroei stimuleert waardoor de hond weer eerder verhaart. Voor meer info over het verharen bij honden: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/51550-verharing-bij-honden.html
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 02-03-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Werkt geweldig, zowel op mijn katten als mijn paarden. Ook hier tevreden klant van Dubbeldun.
muppetmayo
Ik heb m op ebay vandaan voor een tientje omgerekend De medium Wat een super ding is het toch, echt geweldig Ook voor de hond van mn zusje trouwens
ik heb er ook een van dd.. en ik ben er gelukkig mee.. vooral voor de hond.. dat scheelt nog stofzuigen in huis..
Anne Marie
Geplaatst: 02-03-10 17:52
Ik vind 'm niet zo geweldig als je vaak hoort, bij mijn paard werkt de ouderwetse stalen koeienroskam echt beter, maar gelukkig ook hier een e-bayklant: maat XL voor €12.75 incl verzenden. Zou 'm inderdaad even uitproberen voor je 'm duur koopt.
Hier nog een tevrede klant van Dubbeldun. Ik heb de medium voor de honden en de XL(geloof ik) voor de pony's.
saroanda
Geplaatst: 02-03-10 20:01
Ik heb ook de medium, gebruik ém voor de hond niet veel aangezien zij een best wel lange vacht heeft en ik er meer uithaal dan nodig is. Voor de katten is íe ideaal daarentegen!
voor paard heb ik nog niet ondervonden of het wat is. ze verhaart nog niet. hond issie wel ideaal voor. ik heb hem ook bij dd besteld. de gele. ik hoorde alleen van kennissen dat ie bij t tuincentrum in zwolle NOG goedkoper was...
Ik vind het resultaat erg positief. Ik haal er per keer veel meer losse haren uit dan gewoon borstelen. Er gaat echter geen haar af wat niet los zit. Als ik nu naar de paarden kijk zijn de lange haren er grotendeels al af en zit de donslaag er nog op.