Koppelstuk voor aansluiting warm water op de binnenkraan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Koppelstuk voor aansluiting warm water op de binnenkraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 22:05

Ik wil graag mijn paardjes kunnen wassen met warm water (ivm behandeling tegen luis).
Alleen vraag ik me af hoe ik de binnenkraan zou kunnen koppelen op de tuinslang (slang gaat dan via het raam naar buiten). Deze heeft nl. geen schroefdraad, zoals bij een buitenkraan.

Misschien kan dit wel met één of ander koppelstukje??

Caira

Re: Koppelstuk voor aansluiting warm water op de binnenkraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:06

even met je vraag langs een tuincentrum of doe het zelf winkel. Daar kunnen ze je vast helpen.

Ibbel

Re: Koppelstuk voor aansluiting warm water op de binnenkraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 07:37

Kranen op spoelbakken (binnenkranen) hebben een glad 'hulsje', dat kan je er af draaien. Daaronder zit gewoon schroefdraad, waar gewoon een Gardena koppelstuk op past. Let op, er zit een rubber ringetje én vaak een filtergaasje in dat 'hulsje', dat je die niet kwijtraakt als je het er af draait.

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:30

Ibbel: heb onze binnenkraan zopas ontdaan van dat hulsje. In dat stukje zie ik idd een rubber ringetje zitten en een filtergaasje, maar ik zie geen schroefdraad?
In de kraan zelf zit dan gewoon direct een gat eigenlijk... :o?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:55

schroefdraad waar dat hulsje mee vast zat ?

heb je alleen warm water op de keukenkraan ?
Als je op de keukenkraan een boilertje hebt aangesloten, ben je wel snel uitgewassen, meestal zit hier maar 10 of 12 liter warm water in,

kunt het miss nog beter op de douche kraan aansluiten, gewoon doucheslang eraf draaien, en hier de koppeling van je tuinslang op aan sluiten, als je spuitpistool hebt is dit niet zo'n probleem, gewoon kraan openzetten, moet wel een slang door het huis leggen, maar vaak zit achter de douche een geiser die warm water blijft geven.