Resultaten onderzoek i.v.m. verschillende stallingsvormen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

czar

Resultaten onderzoek i.v.m. verschillende stallingsvormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 15:51

Een aantal maanden geleden (ofwel kort voor ofwel kort na nieuwjaar) stond er op de nieuwspagina een artikel i.v.m de discussie die momenteel in Nederland aan de gang is rond het algemeen welzijn van paarden.
Er is op dit vlak een grootschalig onderzoek gestart en er waren reeds een aantal onderzoeken lopende.
In dit artikel stond er ergens een link naar de resultaten van een onderzoek dat blijkbaar was afgerond en dat het gedrag van paarden naging bij verschillende wijzen van stalling en daarbij het tijdsgebruik vergeleek met dit van paarden die in de vrije natuur leefden. Het ging hierbij om het aantal uren per dag dat besteed werd aan eten, liggen, sociaal met elkaar omgaan enz. ... Deze resultaten werden dan voor elke wijze van stalling voorgesteld als delen van een cirkel en hieruitbleek dat een loopstal best het natuurlijke tijdsgebruik benaderde.
Ik heb alle artikels afgezocht, maar kan deze link nergens meer vinden. We zijn momenteel zelf in een rechtzaak verwikkeld rond een stedenbouwkundige vergunning. En het gaat hier ook om het gebruik van een bepaalde ruimte als loopstal die men ons niet wil toestaan (moeten boxen worden).
Dus ik ben wanhopig op zoek naar de resultaten van dit onderzoek als staving van onze stelling.
Is er iemand die ons kan helpen?
Alvast bedankt.

Caira

Re: Resultaten onderzoek i.v.m. verschillende stallingsvormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:54

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 15:55

czar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 16:31

Ja inderdaad, prachtige zoekfacility....
Alleen had ik dat zelf ook allemaal reeds uitgeprobeerd.
Het gaat mij niet om dit Nederlandse onderzoek naar paardenwelzijn zelf. Ik ben op zoek naar een link die verwees naar de resultaten van een onderzoek en die ergens, in een reactie of zo op 1 van de vele nieuwsberichten op de nieuwspagina over dit Nederlandse onderzoek naar paardenwelzijn, werd vermeld.
Dus het betreft een reeds afgerond of bijna afgerond onderzoek (zou kunnen dat het om voorlopige resultaten ging).
Als ik het me goed herinner verwees de link naar een soort slideshow ergens op het internet.
Op de slides werden de resultaten van het onderzoek in een soort pi-charts voorgesteld :
De volledige cirkel stelde dus 24 uur voor. En de verschillende delen (met verschillende kleuren ingekleurd) het tijdsgebruik binnen die 24 uur zoals dat geconstateerd werd voor paarden die in vrijheid leefden, in een box werden gehouden of in een loopstal waren gehuisvest. M.a.w. hoeveel uren werden er besteed aan eten, liggen, staan, sociaal kontakt etc.....
Maar alvast bedankt voor de moeite.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:10

ohhh die, dan moet je arabesk even pben, die heeft die vast wel!

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:35

Probeer anders google advanced en cluster je zoekwoorden in aanhalingstekens. De engelse versie van google is up to dater dan de Nlse uitvoeringen en geeft ook NL resultaten weer. Als je specifieke zoektermen PB't wil ik ook wel even kijken.