Studeren, waar je paard stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Studeren, waar je paard stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 11:58

Hoi,

Omdat ik waarschijnlijk met mijn opleiding wil gaan stoppen ben ik een beetje aan het oriënteren op andere steden. De stad waar ik ga studeren zal waarschijnlijk Zwolle of Groningen worden. Maar waar kan ik mijn paardje dan kwijt? Zijn er pensionstallen in Groningen (echt dichtbij de stad zeg maar)? Of zijn er andere steden waar de mogelijkheid is ook je paard te kunnen stallen? En dan niet een stad als Amsterdam waar stalling al gauw €400 kost..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes,
Maartje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Studeren, waar je paard stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:20

Rondom Zwolle zijn genoeg pensionstallen, variërend in faciliteiten en natuurlijk prijzen. Veel zijn aan de zuid-kant van Zwolle, maar ook wel ten noorden, bijv. Hattem, Berkum en omliggende dorpjes. Zo zal het in Groningen ook wel gaan denk ik. Als je goed zoekt en niet al te hoge eisen hebt, kun je vast wel wat vinden. Zoek je alleen een stalling of wil je een een (binnen)bak, mesten/voeren/binnen-buitenzetten incl, etc...?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 12:42

Het liefst gewoon all in aangezien het met mijn studie druk genoeg wordt.. Binnenbak is fijn maar hoeft niet per se, goede buitenbak zal dan wel fijn zijn. Binnen en buitenzetten vind ik ook erg belangrijk. Een evt stal met 24/7 weidegang vind ik ook prima als er dan maar wel een bak is..

Groetjes,
Maartje

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:50

All-in dus....dan kom je denk ik uit op de twee maneges in Zwolle (Ritsaert en de Haerst) en pensionstal Hutten in Hoog-Zuthem (zwolle-zuid). Verder zijn er nog wel wat stallen waar veel voor je geregeld wordt, maar waar je wel zelf moet mesten. Met 24/7 buiten natuurlijk niet, dat kan ook op mijn eigen stal (stal Herenbrink te Lierderholthuis mét binnenbak), maar dat ligt dan weer zo'n tien kilometer onder Zwolle. Hier betaal je 185,- per maand incl, maar dan dus wel zelf mesten.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:53

Rond om Groningen zijn wel dorpen te vinden waar je dit kunt krijgen. Zoek maar eens met de zoekfunctie, dan krijg je vanzelf wat tips!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:09

Pb Flew eens, die staat volgens mij op een stal in de stad Groningen, of aan de rand van de stad.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:13

Ik moest mijn paard thuis laten staan, of het zelf betalen (wat ik als student niet kon). Ik pendelde dus bijna elke dag tussen Delft en Amsterdam om mijn paard te rijden!

softijsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:00

gewoon rondkijken ;)

Valencia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 16:21

miccamaaike schreef:
Rond om Groningen zijn wel dorpen te vinden waar je dit kunt krijgen. Zoek maar eens met de zoekfunctie, dan krijg je vanzelf wat tips!
Moet je eens naar Noorddijk gaan, is ong 5 km van de stad fietsen.. Ook zijn er uitrij mogelijkheden in het Kardinger gebied :D echt geweldig! er is een buiten bak en grooooote weilanden. Ik ben de naam alleen even van de boer kwijt., maar dan moet je even noorddijk intikken hier op Bokt.nl

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:37

groningen zijn heel veel stallingsmogelijkheden! :)
als je van plan bent in groningen te gaan studeren moet je me tegen die tijd even pb'en!

Bimbo0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:22

mo_van_dijk schreef:
Ik moest mijn paard thuis laten staan, of het zelf betalen (wat ik als student niet kon). Ik pendelde dus bijna elke dag tussen Delft en Amsterdam om mijn paard te rijden!

ik moet het nu al zelf betalen _O-