mijn paard staat bij kennissen voor een bedrag van 125 euro per maand. Ze is in de kudde (lees: 6 paarden
) geboren en staat nu nog altijd tussen die paarden. Ik heb er veel mogelijkheden tot rijden (buitenbak, omlooppiste van 1km en bijna 3m breed, een renwei, rustige omg om te wandelen, longeerweideke, een ruime stal, en nog wat weides waar we om mogen rijden als de paddock bezet is)Nu ga ik niet zo graag meer naar stal wegens de stalhouder. hij is iemand die constant van gedacht veranderd en nooit doet wat hij zegt, bv mijn paard moest eerst in maart ontwormd worden, dan zegt hij in april en nu is het juni en zijn ze nog niet ontwormd
Ze moet een spuit krijgen en daarvoor komt de DA en die doet dan alle paarden tegelijk. Dat komt goedkoper uit en zo. Hij maakt de afspraken omdat het merendeel van de paarden de zijne zijn. Er lopen daar ook honden. Omdat die ene de paarden aanvalt stak ik ze altijd binnen onder het rijden. Ze komen tegen mij reklameren dat ik de honden moet buitenlaten als het goed weer is. Ik begrijp dat en laat ze buiten. Steken zij ze dan toch wel niet altijd binnen
Als ik dan zeg, voor mij moeten ze niet binnen beginnen zij weer raar te doen. Er zijn ook 2 nieuwe meisjes op stal. 1 daarvan haar paard staat er. Het andere meisje is haar vriendin en verzorgt een van de paarden. Zij zij echt heilig. Als ze iets zeggen van bv dat moet veranderen, dan is dat de volgende dag al veranderd. En ze zeiden dat de hond altijd met hun gerief ging lopen. De staleigenaar zei dat hij er iets ging aan doen. Toen ik daarna zeg dat mijn handschoentjes en mijn borstel met lange haren ook verdwenen waren zei hij: dat komt wrls wel door de slordigheid bij u. Terwijl mijn gerief altijd netjes bij elkaar ligt
. Dat zijn nog maar enkele van de dingen die mij tegensteken. Ik ben daar de ambetante kleine zeg maar. Ik en m'n ouders zijn ondertussen op zoek naar een weide voor mijn paard. Maar als ik dan kijk naar mijn paard tussen haar vriendjes... Gelukkiger kan ze niet zijn. Ze rennen springen spelen en maken plezier tot en met. En ik heb ideale mogelijkheden om te rijden. Dus wil ik er eigenlijk wel en niet weg. Omdat ik het beste wil voor mijn paard. Als we haar op een weide gaan steken gaat ze alleen staan en gaat ze wegkwijnen. Misschien krijg ik er wel nog een shetje bij maar toch zal ze niet zo gelukkig zijn als nu. Wat moet ik doen?
sorry voor mijn lange text maar het moest er eens uit