benen wassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

benen wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 16:06

ik was de benen van mijn pony altijd gewoon met een spons, want met de tuinslang lukt gewoon niet is daar heel bang voor alleen de benen, voor de rest niet

maar hoe kan ik dat dan bijvoorbeeld doen met de sop want dat krijg ik er dan tog niet goed uit haar haren met alleen een spons of weL?

heeft iemand daar wat goede tips voor

x_Toedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 16:30

Je kan ook een emmer water en wat zeep gebruiken, en zelf gebruik ik altijd een borstel om wat te 'schrobben' ;)

butengeweun

Re: benen wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:46

lukt hhet wel als je de tuinslang meteen op het lichaam richt zo doen wij het. Als we beginnen bij de benen dan heb ik heisa.

Heb wel een paard is da bang is voor de tuinslang ook al is er geen water. Dus ben gewend dat ze wat staat te springen. Was ook alleen als hetnodig is voor de rest veel door plassen en de zee rijden krijg je het ook redelijk mee schoon.

Sop kan je eruit krijgen door gewoon met heel veel water na te spoelen. je hebt dan wel veel emmers nodig.

mvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:04

het kan uiteraard ook zonder tuinslang. door gewoon een emmer met water erover te gooien (niet teveel natuurlijk). Maar wat mij beter lijkt is het paard te laten wennen aan de tuinslang! weet je niet hoe je dit het beste kan aanpakken moet je ff PB sturen. Maar ik heb meer paarden gezien die bang waren maar na wat training was niets meer eng.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:09

Ik ben ook altijd van hup stel je niet aan en wassen die handel :o Ik laat ze altijd gewoon even springen gaat vanzelf over. Ik maak er verder geen palaver van. Het moet nu eenmaal gebeuren klaar :D
Na een paar keer hebben ze het door dat er niks engs aan is en kan ik gewoon wassen. Met een emmertje water en spons krijg je de sop echt niet helemaal uitgespoeld.

Mnoonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:00

Als je gewoon heel goed naspoeld met schoon water en een spons dan denk ik dat je al het sop er wel uit krijgt. De leasepony die ik voorheen had werd ook altijd helemaal gek als je met de tuinslang aankwam. Na lang volhouden is dat uiteindelijk toch nog goed gekomen en vind ze het nu prima.

Fjordtje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:42

als je met z'n 2e bent
kan er een afspuiten
en de ander kan hem belonen met snoepjes of zo hou hem bezig
of maak het leuk!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:26

steets emmers water over de benen gieten tot het sop eruit is

softijsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 22:07

Misschien kan je gaan 'trainen' met de tuinslang, dat je hem er langzaam aan laat wennen, en als hij rustig oet beloon je hem.. dan heeft hij het snel genoeg door :Y)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:09

Ik zou ook even door oefenen met de slang. Is op den duur toch het gemakkelijkst ;) Met veel geduld kun je een hoop bereiken.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:21

let wel op met oefenen tuinslang is stap 1 dan heb je ook nog water uit de slang geeft al een hele andere reactie en als laatste de wasplaats. Die van mij komt er gewoon niet bij in de buurt want dan komt de slang weer en moet ik weer nat worden.

Maar is het al gelukt of nog steeds vieze voetjes

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:29

momo_lover schreef:
let wel op met oefenen tuinslang is stap 1 dan heb je ook nog water uit de slang geeft al een hele andere reactie en als laatste de wasplaats. Die van mij komt er gewoon niet bij in de buurt want dan komt de slang weer en moet ik weer nat worden.

Maar is het al gelukt of nog steeds vieze voetjes

ze zijn al bijna shoon met spons uitkneipen, dus ik ga het gewoon stapje voor stapje doen... komt vanzelf goed...