ik ken een paard, dat staat al een jaar stil op de wei, en dat paardje is een beetje kopschuw en heel druk, en het heeft niet egt vertrouwen in mensen. Dat paardje stond stil omdat er een tijd niet meer op gereden kon worden, en nu kan dat wel weer, maar nu komt er opeens elke dag een meisje, met een hele fanclub (5 autoos!!) en dat meisje is 21, en n echt viswijf(sorry) en ze komt dus elke dag, en gaat hem dan elke dag longeren, dat paard word daar natiuuurlijk wild van (duh) hij is kop- mensenschuw, staat er n hele fanclub langs je bak, moet je rondjes rennen terwijl je dat helemaal niet begrijpt, en hij was helemaal stijf enzo, omdat hij zo lang stil heeft gestaan, dan ga je hem toch niet elke dag longeren van de een op de andere dag? dan moet je dat toch rustig opbouwen? ik zou doen: eerst bij het begin beginnen, dus het vertrouwen winnen, veel knuffelen en aanraken en lekker poetsen en er mee aan tuttelen, zodat hij volledig in je vertrouwen is. dan dat iemand de longeerlijn vasthoud, en dat degene die hij vertrouwd ernaast gaat lopen, zodat hij het weer begrijpt (hij begrijpt het longeren namelijk niet) en zo rustig doorwerken. ik ben best wel kwaad op dat meisje want ze is heel klein, veel kleiner dan het paard, maar dat maakt natuurlijk niet uit, en ze dnekt dat ze alles ermee kan doen terwijl ze nu dat hele paard aan het verpesten is, het arme beest loopt na een week al kreupel omdat ze vergat (
)de longeerlijn vast te houwen toen dat beestje ging galoperen. dat paardje sloeg helemaal op hol omdat dat draad helemaal tussen z`n benen gewikkeld was enzo. hij had zn nek wel kunnen breken. maargoed, ik ben het dus niet met dat meisje eens maar ze wil niet nar mij luiseren want zij weet alles beter, etc, etc. ik wou vragen wat jullie ervan vinden. Ik zie gewoon dat het dat paard niet goed doet, hij stijgerd opeens en is helemaal over de toeren enzo. maarjah, ik kan nix doen
mevrouwtje is 21 en denkt dat niemand haar wat kan maken en dat alleen zij gelijk heeft