Momenteel staat mijn paard op een pensionstal waar niet het gehele jaar gebruik gemaakt kan worden van weide gang. De stal op zich is erg leuk en heeft goede faciliteiten, maar dat is niet het belangrijkste. Zelf zou ik heel graag mijn paard op een meer natuurlijke manier willen houden en ben me aan het oriënteren op een hit actief vorm of een stal met dagelijkse weidegang (ook in de winter). Een hit actief stal zou mijn voorkeur hebben, helaas zijn deze zeer schaars in mijn regio.
De faciliteiten van een hit actief stal of pensionstal met winter weidegang incl. service is voor mij noodzakelijk, gezien ik 5 dagen per week werk en helaas zaken zoals binnen en buitenzetten en voeren aan iemand anders over moet laten. Het belangrijkste voor mij is dus dat hij onderling contact heeft met andere paarden en overdag ook lekker rond kan lopen, dat ik hem dit nu niet kan bieden vind ik heel erg en wil op zoek naar een mooie oplossing waarbij hij meer paard kan zijn.
Gezien het een enorme omschakeling is voor mij als eigenaar maar zeker ook voor hem als paard, ben ik heel benieuwd naar het verhaal van mensen die hier ervaring mee hebben.
Hoe reageerde het paard op de verandering, was het een moeizame omschakeling. Merkte je dat het paard ‘gelukkiger’ werd door de minder beperkte vrijheid van buiten zijn ipv op stal. Zijn jullie hard achteruit gegaan in faciliteiten.
Kortom, sta je op een hit actief / natural stal of heb je er gestaan en wil je ervaring met me delen (in dit topic of PB of mail) hoor ik heel graag van je.Thanks