Hoi allemaal ! de sokken van mijn trekpaardveulen beginnen erg lang te worden. Heeft er iemand tips hoe je die het best, makkelijkst kan knippen (en bijhouden) ? zonder dat het er lelijk uit gaat zien. Alvast bedankt! Groetjes Marloes
Azmay
Geplaatst: 23-02-10 22:00
Ik zou zorgen dat ze een centimeter boven de grond hangen, verder niets aan doen..
Je kan ze beter snijden als ze te lang worden. Ik snijd ze pas als ze op de grond hangen. Snijden geeft een natuurlijker effect dan knippen. Maar wil je ze toch knippen moet je het verticaal oppakken en "happen" uitknippen als je ze loslaat krijg je als je het goed doet ook een vrij natuurlijk effect.
Ik doe ze gewoon altijd recht afknippen een cm boven de grond, binnen no-time zie je daar niks meer van. Maar als je het meteen al wat natuurlijker wil hebben dan zou ik het met een uitdunschaar doen.
Ik knip meestal gewoon vanaf onder een stukkie naar boven, oefening baart kunst!
MarloesKV
Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-10 10:03
Bedankt tot nu toe allemaal ! ik ga ze knippen tot een cm boven de grond en dan lekker uitdunnen met uitdun-schaar/kam. Straks weer een mooi hengstje met mooi sokken Geweldig dat jullie hebben gereageerd ! Groetjes Marloes