Shampoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukloves_

Shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:44

Ik weet niet of er al zn topic bestaat? Anders even zeggen aub. :+

~~
Hee. x3

Ik wil mijn pony als het beter weer is, goed gaan wassen want hij zit veel onder stof.
En dan wil ik dit eigenlijk allemaal wassen; Benen, staart, manen en eventueel het hele lijf ook.

Maar welke shampoo kan ik dan kopen? En zou ik het ook met mensen shampoo kunnen doen?
Of hebben jullie een andere oplossing voor het stof dat in zijn vacht zit?
Aub ook even de prijs erbij en waar ik het kan kopen.

Liefsx.

~
Mijn pony heeft geen deken om en heeft een super dikke vacht. En in zijn vacht zit dus veel zand en dergelijke.
Als ik een paar keer me hand over zijn vacht doe, word deze goed vies.
Ik doe ook wel is met baby-doekjes over zijn vacht en die zijn dan naar 2 keer aaien al vies!
Vandaar dat ik hem dus wil wassen.

8nnemiek

Re: Shampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:58

Ik gebruik altijd Badedas voor donkere paarden :) Werkt ontsmettend, schuimt goed en ruikt heerlijk! Maar moet je wel goed uitspoelen.

Op mijn bonte paard gebruik ik cowboy magic yellow out, dat is speciaal voor witte paarden en haalt de gele gloed uit het haar.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:05

Wij hebben gewoon shampoo van etos eigen merk (voor de gevoelige huid) voor de paarden staan. We hebben ook betadineshampoo die ik altijd gebruik voor de staart. :)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:20

En hebben jullie ponys nergens last naar het gebruik :)?
En word je paard er echt schoner van. :+ ?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:25

Ja tuurlijk worden ze schoner := Als jij je haar wast wordt het toch ook schoon?
Lorna heeft nergens last van als ik haar heb gewassen. Zorg wel dat je het goed uitspoelt! Als je je eigen shampoo niet goed uitspoelt gaat het ook jeuken..

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:29

Leanee schreef:
Ja tuurlijk worden ze schoner := Als jij je haar wast wordt het toch ook schoon?
Lorna heeft nergens last van als ik haar heb gewassen. Zorg wel dat je het goed uitspoelt! Als je je eigen shampoo niet goed uitspoelt gaat het ook jeuken..

Oke. :+

Nog meer opties?

Veeeeerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:32

Je mag ook gewoon mensenshampoo gebruiken hoor! ik gebruik wel liever paardenshampoo, omdat ik denk dat het toch nog altijd wat beter is voor mn paard, maar met mensenshampoo is ook niets mis :)

als ik mijn pony was, was ik wel altijd stuk per stuk (eerst de manen, dan uitspoelen. dan de hals, dan uitspoelen. dan de buik & rug, dan uitspoelen. Dan de kont, terug uitspoelen. Daarna de benen wassen en ook terug uitspoelen en dan de andere kant van mn paard). Neem wat shampoo en 'masseer' je paard tot het schuimt. Schuimt het niet, dan wil het zeggen dat er nog steeds vuil in de vacht zit en moet je het uitspoelen en opnieuw inzepen tot het wel schuimt. Goed uitspoelen en je pony is schoon ;)

groetjes

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:39

Veeeeerle schreef:
Je mag ook gewoon mensenshampoo gebruiken hoor! ik gebruik wel liever paardenshampoo, omdat ik denk dat het toch nog altijd wat beter is voor mn paard, maar met mensenshampoo is ook niets mis :)

als ik mijn pony was, was ik wel altijd stuk per stuk (eerst de manen, dan uitspoelen. dan de hals, dan uitspoelen. dan de buik & rug, dan uitspoelen. Dan de kont, terug uitspoelen. Daarna de benen wassen en ook terug uitspoelen en dan de andere kant van mn paard). Neem wat shampoo en 'masseer' je paard tot het schuimt. Schuimt het niet, dan wil het zeggen dat er nog steeds vuil in de vacht zit en moet je het uitspoelen en opnieuw inzepen tot het wel schuimt. Goed uitspoelen en je pony is schoon ;)

groetjes

Oke. :Y)
Bedankt.

Duurt het lang? Uitspoelen?
Mijn pony heeft een hele dikke vacht.

Veeeeerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:43

Het is te zien hoeveel shampoo je gebruikt hé, hoe meer je er in doet hoe langer je moet uitspoelen :P

Maar echt lang duurt het niet hoor!

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:46

Veeeeerle schreef:
Het is te zien hoeveel shampoo je gebruikt hé, hoe meer je er in doet hoe langer je moet uitspoelen :P

Maar echt lang duurt het niet hoor!

Oke . ;)

Nog meer opties ?

Veeeeerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:48

ik heb ook wel zo een spray voor paarden te reinigen zonder dat je ze moet wassen, maar persoonlijk vind ik dat het niet zo goed werkt als het wassen zelf! Als het warm is, was ik mijn pony graag en hij geniet er ook van ;) maar dat zal wel nog even duren eer dat het goede temperaturen zijn om te wassen!

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:52

Veeeeerle schreef:
ik heb ook wel zo een spray voor paarden te reinigen zonder dat je ze moet wassen, maar persoonlijk vind ik dat het niet zo goed werkt als het wassen zelf! Als het warm is, was ik mijn pony graag en hij geniet er ook van ;) maar dat zal wel nog even duren eer dat het goede temperaturen zijn om te wassen!

Een spray lijkt me niet handig. na mijn idee blijft de helft er nog in zitten. ;)

Hoeveel graden vind jij dat het minimaal moet zijn om je pony te wassen?

Veeeeerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:00

Ja, daarmee dat ik hem ook liever was ;)
maar zo een spray is toch beter dan niets hé!

Ik vind dat het toch minstens 18-20° moet zijn, niet te veel wind en toch iets of wat van zon. Als het nog zo koud is leg ik daarna sowieso nog een deken op en zit ik hem in de stal , je weet nooit dat hij toch zou verkouden worden ofzo ;)

maar weet je geen manege zijn waar je je pony met warm water kan wassen? dan kan je hem natuurlijk ook in de winter wassen hé!

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:08

Veeeeerle schreef:
Ja, daarmee dat ik hem ook liever was ;)
maar zo een spray is toch beter dan niets hé!

Ik vind dat het toch minstens 18-20° moet zijn, niet te veel wind en toch iets of wat van zon. Als het nog zo koud is leg ik daarna sowieso nog een deken op en zit ik hem in de stal , je weet nooit dat hij toch zou verkouden worden ofzo ;)

maar weet je geen manege zijn waar je je pony met warm water kan wassen? dan kan je hem natuurlijk ook in de winter wassen hé!

Hij staat op een manege waar koud water is. Of je moet warm water gaan koken in de kantine maar dat kan ook niet echt.
Dus in de winter wassen kan niet. :)

Veeeeerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:20

Ja, zul je moeten wachten tot het wat warmer word :)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 15:39

Veeeeerle schreef:
Ja, zul je moeten wachten tot het wat warmer word :)

Hihi, Doe ik ook.
Ik wil hem niet ziek hebben! :+

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:28

Ik was mijn paarden met Tea Tree shampoo, helpt ook nog eens een beetje tegen de mugjes enzo. :)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:10

Voor veulens kies ik toch voor paardenshampoo en dan een milde. Volwassen paarden met wat voor handen is, dat kan paardenshampoo zijn of driehoek..
Witte delen van de manen, sokken en staart met zilvershampoo voor oma's, werkt echt super!!
Veulens was ik normaal overigens niet hoor, alleen voor de keuring..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:30

Je paard staat zonder deken zeg je... Dan zou ik wachten tot hij volledig verhaart is en het ook minder regent.. Als je hem nu gaat wassen was je de natuurlijke vetlaag weg, waardoor hij dus meteen zeiknat wordt in de regen..

En verder kun je paardenshampoo kopen bij vrijwel iedere paardenwinkel. Maar veel mensen gebruiken vaak ook gewoon mensenshampoo. Maar dan zou ik wel een milde pakken, dus geen Head&Shoulders ofzo ;)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:17

Focussed schreef:
Je paard staat zonder deken zeg je... Dan zou ik wachten tot hij volledig verhaart is en het ook minder regent.. Als je hem nu gaat wassen was je de natuurlijke vetlaag weg, waardoor hij dus meteen zeiknat wordt in de regen..

En verder kun je paardenshampoo kopen bij vrijwel iedere paardenwinkel. Maar veel mensen gebruiken vaak ook gewoon mensenshampoo. Maar dan zou ik wel een milde pakken, dus geen Head&Shoulders ofzo ;)

Ja mijn pony heeft geen deken om, ook niet buiten. Hij was al heel erg aan het verharen en dat word nu al minder.
En nu was ik hem ook niet omdat ik het toch te koud vind.
Overigens staat hij bijna niet in de regen buiten. :)

Maar toch bedankt voor je reactie. :Y)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:06

Gewoon shampoo voor de mens, mits je goed uitspoelt.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 16:06

Belady schreef:
Gewoon shampoo voor de mens, mits je goed uitspoelt.

Ja idd, uitspoelen moet ik erg goed doen. :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:47

Ik was altijd met Zwitsal shampoo, want dat ruikt zo lekker, haha :P Uitspoelen duurt ook helemaal niet lang :) En als het zonnetje zo lekker schijnt, vind ik het helemaal niet erg om lang bezig te zijn :)

betwixed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:45

gewoon parfum vrije babyshampoo gebruiken.

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:26

Shampoo die voor mensen is bedoeld is niet zo goed. Je kan beter een echte paarden shampoo nemen, zo mild mogelijk.
Ik heb in mijn webwinkeltje een 100% natuurlijke shampoo van Eqyss, speciaal voor paarden, die geen schadelijke stoffen achterlaat, 100% veilig is in gebruik en de haren niet beschadigd.