Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shattered schreef:Wat je kan proberen is een stroomdraad op borsthoogte van de haflinger te hangen (zodat de shet er onderdoor kan), dan zet je 3 meter voor de haf af en hou je nog 2 meter voor de shet over als vluchtruimte.
(ik heb het in het begin een aantal keer zien gebeuren)Belady schreef:M'n NF van 1.37 cm staat ook in 1 stal van 3,5 bij 3,5 m. met mijn Shet. Je moet 't een tijdje in de gaten houden en dan merk je van zelf of het wel of niet kan. Maar waarom maakt de boer er zo'n probleem van je geen twee stallen te geven? Je betaald dan toch gewoon voor de stal..
Als mijn Shetje nl. een eigen stal voor zich alleen had betaald ik namelijk even veel als die voor mijn New Forest.
. vind het prima zo met twee, leuker dan alleen iig.
, maar saampjes één box delen gaat hem dan weer te ver op dit moment
maar de quarter merrie is wel de baas. rapido schreef:ik heb een maand geleden een mini shet (merrie) aangeschaft als maatje voor mijn quarter merrie. Zij staan vanaf dag 1 samen in hun uitloop stal. Ik had ze eerst laten wennen in de bak zodat ze de ruimte hadden en en dat was al o.k.
Ik was overigens ook huiverig voor het samen zetten en zat ook vanalles te bedenken om ze eerst gescheiden te houden maar dat was dus niet nodig. Nu kunnen ze al niet buiten elkaarmaar de quarter merrie is wel de baas.
, al vindt de shet het een uitdaging om te proberen waar de grenzen ook al weer lagen
!linda_arnold schreef:Shattered schreef:Wat je kan proberen is een stroomdraad op borsthoogte van de haflinger te hangen (zodat de shet er onderdoor kan), dan zet je 3 meter voor de haf af en hou je nog 2 meter voor de shet over als vluchtruimte.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar dan met een stang in het midden...............alleen dan het nadeel stang veert niet mee en de shet is vrij lomp, bang dattie dan niet bukt...
draad zou ik niet doen... als er 1 vast komt te zitten in het draad vergeef je jezelf dat nooit...