geen hardvoer willen eten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirov

geen hardvoer willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:08

Al een tijdje wil ons paard geen hardvoer eten (musli en basisbrok). De paardentandarts is 2 weken geleden langs geweest en heeft de haken op zn kiezen bijgevijld. Het paard eet wel gewoon ruwvoer en ook wortelen en brood eet hij gewoon op.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Hij lijkt nergens last van te hebben. Wordt niet mager of zo en ook met rijden hebben we geen problemen (hij loopt voor de kar en wordt onder het zadel gereden)

Bopje

Re: geen hardvoer willen eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:09

Misschien vind hij het niet lekker

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:25

Dat kan, maar het is iets van de laatste 2 maanden. Dus voor die tijd heeft hij wel altijd hardvoer gegeten.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:27

Dit heb ik ook :)
Mijn vind het niet meer lekker, en moet er wat variatie komen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:40

Heb je een andere merk? En eet de rest het wel? Gewoon eens iets anders proberen zou ik zeggen.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:42

Probeer eens wat anders te voeren, misschien vind je pony het niet lekker..

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 11:54

We hebben alle soorten hardvoer ondertussen al uitgeprobeerd en hij eet het niet. Vanochtend voor de zekerheid de veearts laten komen. Temperatuur, hart, ademhaling etc. alles is goed. In zn mond kon hij niet goed kijken. Dus overmorgen komt de paardentandarts nog een keer. Waarschijnlijk heeft ie nog last van zn wangen, die waren wat open door de haken op zn kiezen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:49

Probeer het eens als slobber te maken.
Miss dat hij het dan wel opeet

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:37

probeer het eens met slobber inderdaad kijken of ie dat welwilt.

paard bij ons op stal heeeft het nu ook. eet ook al een dikke maand denk nauwelijks meer zijn krachtvoer op, paar hapjes en de rest laat hij liggen. wel eet hij gewoon de hele dag ruwvoer.
nou wordt er met dit paard nagenoeg niks gedaan dus we denken dat het komt omdat ie er geen behoefte aan heeft. paard verbruikt nauwelijks energie dus hoeft het ook niet aan te vullen. verder ziet ie er goed uit, is zelfs wat aan de dikke kant.

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:35

Slobber al lang geprobeerd. Laat hij ook liggen. Veearts dacht dat het aan zn kapotte wangen lag. Vandaar paardentandarts er nogmaals bij.

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:54

ik heb een merrie , die is drachtig en moet nog 2 maanden , ze maakt me ook knettergek , eet haar krachtvoer ook met lange tanden en vaak laat ze het ook liggen , gelukkig eet ze het hooi-voordroog wel goed en is ze ook niet mager , maar toch , ik moet nu bij haar blijven staan en haar voeren ( hoezo verwend) dan eet ze enigsinds wel iets van de merriebrokjes /muesli ect ( heb ook al een heel asortiment uitgeprobeert)
ik geef haar nu geen wortelen meer in het voer, want die vist ze zich eruit , eet ze op en kijkt zo van uhhhbah , de rest mag je zelf eten :(