advies paddock aanleggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_Dijkstra

advies paddock aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 13:51

Hoe kan je het beste een paddock aanleggen waarbij je paard niet tot zijn knieen in de drap staat als het regent en je in een klei-omgeving woont? Wat wordt bedoeld met "paddock"platen?

Ranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:24

Wat ze bedoelen met paddockplaten weet ik ook niet.
Wij hebben ook een paddock, waar de paarden zo goed als altijd droog staan tenzij er zo´n stortbui komt waar geen enkele bak tegen kan.
Onze paddock loopt iets schuin af naar een hoek toe,en in de hoek hebben wij onder de grond een buis gelegd, met de opening van de buis net boven het zand uit, waar het water door heen kan zo de sloot in.
Wij hebben zo goed als altijd de paddock droog.

Tooske

Re: advies paddock aanleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:26

Het beste is uiteraard goed draineren dan heb je zoiezo al weinig last van nattigheid en goed stevig zand.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 17:29

Wij hebben een gedraineerde paddock (in veen grond, nog erger dan klei) en daarbij ook een stuk betegeld zodat ze op de stenen hooi kunnen eten, dat is ook voor het behoud van je paddock!

Dit bedrijf heet onze paddock aangelegd http://www.homanpaardensport.nl/

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:01

ik heb ook een paddock laten aanleggen. Mijn budget was niet ruim, dus de loonwerker die onze wei heeft omgeploegd ,heeft tevens onze paddock gedaan.
Hij heeft tot aan de zavel alles uitgegraven en terug gevuld met zavel en tevens laten afwateren.
Niet duur en kben zeer tevreden, kheb nog geen plassen of een heel natte paddock gehad.

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:26

Paddockplaten zijn wellicht Stelconplaten ook wel betonplaten genoemd. Zoek daar eens op kom je genoeg info tegen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:51

denk dat je paddockroosters bedoeld. Die worden ook wel grindroosters of grasroosters genoemd en dat zijn(over het algemeen) kunststof platen met een honingraat-structuur of met ronde of vierkante gaten die in elkaar worden gehaakt of tegen elkaar aan worden gelegd waardoor het zand, grind of de aarde op zijn plek wordt gehouden terwijl het water door de gaten de grond in kan zakken. Het is bedoeld als bodemversteviging met afwatering.
Het is de moderne variant van de betonnen graskeien die je veel ziet op parkeerplaatsen of langs wegkanten in de berm.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:48

ik hoorde eens als tip voor paarden op de klei..

klei afgraven, waterdoorlatend doek in het "gat" in de grond, drainage, en goed geel zand er weer op!

En daarbij misschien een "bestraat" stuk nog voor het ECHTE dramaweer ;) (wat zo nu en dan best mogelijk is in Nederland! ;) )

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:48

Nou mijn bak was vandaag nog mooi droog na al die nattigheid, maar ja der heeft nog geen paard op gestaan

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:19

AMMBBR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:38

door een eb en vloed bodem aan te leggen.
's Winters loopt het water weg
en in de zomer als de bak te droog is loopt dr water bij

xGuusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:46

Hoi, ik zit ook met dit probleem dus ik lees even mee :D
(alleen zit ik op oude bosgrond) en wil heel misschien een paddock aan laten leggen achter in mijn tuin (de paddock zelf zal ong. 10 bij 16 worden)
Weet iemand misschien door wie ik dit kan laten doen? of hoe duur het wordt?

kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:45

ik heb ook op kleigrond een paddock gemaakt: op de klei een flinke laag (20cm) drainagezand gestort. Besteld bij een grondwerkbedrijf. Kostte 12 euro per kuub. Moet zeggen dat het erg goed werkt. Als het langdurig regent, staan er hoogstens een paar plasjes in de hoefafdrukken... En ook een deel betegeld om hooi op te geven en op te poetsen. Succes!

annemieke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 01:55

goed draineren, niet te veel zand