Middeltje voor snellere groei staart/manen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Middeltje voor snellere groei staart/manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:48

n'beetje een kromme titel ja :o

mijn pony heeft ongeveer een jaar geleden (paar weken nadat ik hem kocht) met zijn staart ergens klem aan komen te zitten en voila, een heel stuk van zijn staart weg (niet rampzalig, wel best lelijk :+ ) dankzij die geweldige halsdekens van tegenwoordig mis ik nou ook al 1/3de van mijn manen! bestaat er ergens op de wereld een middeltje voor een snellere groei terug? de staart is in dat jaar dat ik hem heb wel iets bijgegroeit maar hij blijft lelijk en kort en aangezien ik wedstrijden rij gaat vlechten ook moeilijk worden als je een deel van je manen mist :+ dus weet iemand er een middeltje voor? en waar ik dat kan bestellen?

groetjes

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 22:50

foto:

Afbeelding

je ziet het niet helemaal goed,maar hij is vooral erg ongelijk en kort :j (van de manen is hier niks te zien. toen had die ze nog!)

SandravdB

Re: Middeltje voor snellere groei staart/manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:53

mtg main tail grow te koop bij arthur westernstore in vorstenbosch, dat is eigenlijk het enige middel dat ik ken dat werkt voor het sneller groeien van de manen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:55

Daar heb ik ook goede dingen over gehoord inderdaad.
Heb hier al maanden een fles staan, maar komt er niet van om te gebruiken :+

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 22:59

Mooie pony!!

Maar spul dat haren harder laat groeien? Volgens mij bestaat dat niet. Het enige dat je kunt doen imo is je paard goed verzorgen van binnen en van buiten (maar dat doe je al) en zorgen dat de haren niet breken, maar haar groeit van binnenuit en spulletjes die je er aan de buitenkant op smeert gaan dara echt niets aan helpen ben ik bang.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 00:08

Oke bedankt!!! :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:12

Aline4 schreef:
Mooie pony!!

Maar spul dat haren harder laat groeien? Volgens mij bestaat dat niet. Het enige dat je kunt doen imo is je paard goed verzorgen van binnen en van buiten (maar dat doe je al) en zorgen dat de haren niet breken, maar haar groeit van binnenuit en spulletjes die je er aan de buitenkant op smeert gaan dara echt niets aan helpen ben ik bang.

Ik vrees ook dat er niet zoiets bestaat. Ongetwijfeld zal er wel iets voor op de markt zijn, maar ik geloof echt niet dat dat werkt.

Wat betreft de staart nog wel de volgende tip: iets bijknippen (de dode punten eraf). Niet alleen groeit het dan beter, het staat ook wat verzorgder.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:03

ik vind het toch een apart verhaal dat manen harder gaan groeien als je de punten knipt... de haarzakjes weten toch niet hoe het haar aan t eind is? en t groeit vanuit het haarzakje...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:22

Knip er onderaan eens een stukje af zodat het iig wat netter en verzorgder eruit ziet. Dan lijkt het meteen een stuk voller! Er bestaat naar mijn weten geen middeltje hiervoor. Ik zou zeggen, geduld hebben en toch nog maar een paar jaar wachten denk ik :(:).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:28

Er bestaan geen middelen om haar sneller te laten groeien en ook een stukje afknippen laat het niet sneller groeien..
Zou mooi zijn, maar helaas ;)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:29

zij schreef:
ik vind het toch een apart verhaal dat manen harder gaan groeien als je de punten knipt... de haarzakjes weten toch niet hoe het haar aan t eind is? en t groeit vanuit het haarzakje...

Ja en dat vond ik ook een vreemd verhaal totdat ik een programma zag op tv waarin ze dit gingen verklaren.
Als je de punten afknipt dan komt er weer meer zuurstof bij het haarzakje, zodat het inderdaad harder gaat groeien.
Ik heb het nog steeds niet zelf onderzocht :+ , maar zoals het werd uitgelegd vond ik het heel logisch klinken :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:31

Onzin! Haar is dood en er gaat geen zuurstof van buiten in het haar. Alles gaat van binnenuit :j

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:40

Tja ik heb er geen idee van hoor, maar een bekende kapper uit dit land kwam hiermee.
Hoor ook wel meer kappers die hiermee komen, maar ja.. ik heb echt geen verstand van dit soort dingen. Vond het alleen wel logisch klinken :)

Jantineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:41

middeltjes zijn er volgensmij niet. Ik heb de manen van mijn paard nu eigenlijk altijd in een vlecht..( heb gehoord dat ze dan sneller gingen groeien) merk nog niet veel verschil maar kan misschien nog wel komen :D

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:46

Iemand zei laatst dat je dan alles moet afscheren (manen) en dan groeit het weer helemaal mooi gelijk terug..
Maarja of je daaar blij van word :P

Fehaflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:51

ik denk ook niet dat er een middel is wat het sneler kan laten groeien, ik denk dat je het gewoon gelijk moet maken, het groeit vanzelf wel weer aan ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:38

Bestaat niet echt of je zou iets moeten geven wat van binnenuit werkt als ik me niet vergis "werkt" bij mensen vitamine B12. Het haar heeft namelijk dat nodig. En als je daar dus wat meer van neemt gaat het sneller groeien. Maar ook dan moet je niet verwachten dat het ineenkeer 5 cm langer wordt.
Iets wat je op de manen smeert kan nooit werken omdat haar van binnenuit groeit. Wel helpt een goede verzorging van manen en staart zodat er minder gespleten punten aankomen en zo breekt het haar niet zo snel af. En dus houdt je een mooie lange bos manen of staart zonder al te veel korte afgebroken haren. En is het dus ook langer.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:22

zij schreef:

Het is toch echt zo.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:22

van vlechten gaan ze niet sneller groeien maar breken de haren minder snel af...

als jullie de zoekfunctie gebruikten kan je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel topics hierover vinden ;)

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:39

ik zou al die spullen niet vertrouwen ben alleen maar bang dat die er jeuk van krijgt en gaan scheuren ofso...
ik heb er geen last van maar ken iemand waarvan de staart van der paard ook heel kort was en die heeft het zover kan gelijk geknipt en die heeft nu na een half jaar al een flinke mooie volle staart!
Succes

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:43

Waarschijnlijk heb je er niet veel aan hihi maar sinds ik mijn paard selenium supplement bijgeef spurten zijn manen z'n hals uit!! Zie profiel.. om het in woorden te zetten: rond september 2009 kort gemaakt (foto in profiel), nu is het RUIM twee handbreedtes! Shapleys MTG heb ik ook geprobeerd maar dat gaf bij mijn paard niets.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:49

Ik weet zelf niet of zo'n middeltje bestaat, en of de bovenstaande middel ook daadwerkelijk helpt.

Mijn paard heeft helaas ook een ongelijke staart, dankzij een mede soortgenoot. Straks als het zonnetje weer lekker gaat schijnen gaan de manen/staart vast ook wel meer groeien.

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:21

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:20

Regelmatig knippen...
Toen ik mijn paard kocht had ze een hele dunne ongelijke staart.
ben toen begonnen met elke 2-3 maanden te knippen. inmiddels na ruim 1 jaar een mooie volle staart...
ben nu ook met de manen bezig...
half jaar gewacht maar groeide niet en het zag er niet uit, nu ik het regelmatig bij knip is het al voller aant worden en ook langer.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:43

Biotine. Wil ook nog wel eens helpen. Ben het gaan voeren om haar hoeven te laten knippen. En ook haar manen/staart groeiden harder.