adopteren van een pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

adopteren van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 22:56

ik las vandaag weer een topic over het adopteren van een pony!
Mijn ouders hebben hier zo hun twijfels over..
Zitten er veel kosten van bij de da als je zo'n pony met een naar verleden waars. gratis adopteerd?
wij hebben zo'n kaal weiland en we vinden het een beetje zonde, en we gunnen het zo'n pony van harte
vooral met zijn verleden.
Zelf kan ik goed met zulde dieren omgaan!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:06

Reken maar dat het veel geld gaat kosten, ik weet welke adv je bedoelt en zulke pony's/paarden hebben extra zorg nodig en kun je niet zo op een landje zetten.
Ze moeten van ver komen waar veel tijd/geld/energie in gaat zitten en als het tegenzit verlies je em ook nog in een korte tijd zoals ik de laatste keer had.

Hier moet je wel rekening mee houden en heel bewust goed over na denken van te voren.

Het zijn vaak "zorgenkindjes" vooral als de leeftijd ook nog meespeelt.

xTweetyx

Re: adopteren van een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:32

ik ben het eens met Orlando_
ik denk dat het veel geld gaat kosten,
maar hoe bedoelen ze adoppteren net als bij die blindegeleiden honden pups??? dan moeten ze naar een tijd ook weer weg???

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:57

met adopteren wordt hier bedoeld opvangen, de zorg volledig overnemen en dus wordt de pony afgestaan aan de nieuwe eigenaar waarvan de bedoeling is dat deze de pony een blijvende plek biedt.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 09:58

En daar komt ook nog bij dat een pony/paard een kuddedier is en een vriendje nodig heeft...anders is het geen paardwaardig bestaan. Dus die kosten komen er ook nog bij.
Denk er goed over na, want als de kosten van je adoptie paard (te) hoog oplopen, wat ga je dan doen? Moet ie dan weer weg?

Loesje79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:38

Ik ga mee met bovenstaande antwoorden. Lees je goed in, weet waar je aan begint.

sultan64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:54

Ik zou er heel goed over nadenken.
Als je graag een pony wilt, kun je het beste er een kopen. De aanschafprijs is maar een heel klein deel van de totale kosten. Een adoptiepaard heeft meestal een ziekte of een karakterprobleem. Medicijnen gaan gauw in de papieren lopen en een karakterfout verdwijnt niet als sneeuw voor de zon.

Heb je niet veel geld om een ingereden pony te kopen, koop dan 2 veulens. Of nog beter: koop 1 veulen indien je iemand kent die zijn/ haar pony op jouw wei wilt laten lopen. Zo kun je ook nog een vergoeding ervoor vragen en wordt het weiland goed gebruikt.
Let wel op dat het weiland groot genoeg is voor 2, anders gaat het heel veel geld kosten!
Ook zul je de steun nodig hebben van jouw ouders om een schuilstal te bouwen, te zorgen voor watervoorziening, geschikte omheining etc.

Succes ermee,

Sultan64