zijn hier wel knotten in te krijgen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ukje112

zijn hier wel knotten in te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:02

Ik heb volgende week een fotoshoot.
Nu wil ik haar graag invlechten maar ze heeft langere manen.
Ik kan natuurlijk ook wel een hengstenvlecht maken maar wil graag eens knotten proberen.
dus vandaar mijn vraag:

Kan ik in deze manen wel knotten maken???
Afbeelding

ze zijn nu ietsjes langer..

Steef

Re: zijn hier wel knotten in te krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:03

Ik denk dat het wel moet lukken :j Het ziet er in iedergeval niet erg dik uit..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:03

Het kan wel, maar dan krijg je wel dikkere knotten, of heel veel kleinere knotjes. Waarom wil je er geen hengstenvlecht in? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:04

Nee dat wordt niet mooi, dan worden je knotten zo dik dat ze tegen elkaar aan komen te zitten en dat staat erg slordig. Ik zou een mooie strakke hengstenvlecht maken als ik jou was.

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:05

waarom knip je de manen niet op 'kakkerlengte'? dan kun je er makkelijk knotjes in maken.

ik denk dat het met deze lengte ook wel kan maar dan wel dikke knotten of heel veel inderdaad.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:06

ik wil haar graag eens op de foto met knotten. Ik vind het altijd erg mooi en netjes staan. Heb nog nooit eerder knotten bij haar gemaakt, vandaar. Ik wil gewoon iets dikkere knotten maken, want ik denk dat allemaal kleintjes niet mooi gaat worden als ik dat doe, al vraag ik mij af of de grotere wel mooi worden, maar daar heb ik zaterdag nog wel tijd voor om dat t e oefenen

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:06

ja dit kan je juist mooi vlechten met naald en draad. Gewoon een vlecht maken en deze oprollen naar binnen, dan vast steken.
Worden mooie super dikke knotten ;)!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:06

Ik denk ook dat het niet mooi word. Ze worden denk ik te dik.
Als je persee knotten wilt, zou ik de manen even trekken als ik jou was, anders een mooie strakke hengstenvlecht.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:06

marritpiebe schreef:
waarom knip je de manen niet op 'kakkerlengte'? dan kun je er makkelijk knotjes in maken.

ik denk dat het met deze lengte ook wel kan maar dan wel dikke knotten of heel veel inderdaad.

Nou, afknippen zal ik never nooit doen, dat vind ik zonde.

Debbie1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:09

Ik denk dat je succes verzekt bent met het maken van roosjes. Hoe te doen: Maak een 'gewoon' vlechtje (niet te dun) en hecht deze af met een elastiekje. Dan pak je naald en draad (speciale stompe naald en pektouw, te koop bij de ruitersport winkel) Vervolgens knip je een stuk draad af van ongeveer 30 centimeter of iets meer (lengte je onderarm bijvoorbeeld). Je haal de naald door het uiteinde van je 'gewone' vlecht. Net door je elastiekje. Van de voorkant van de vlecht naar het paard toe. Dan haal je naald door de bovenkant van je vlecht helemaal tegen de manenkam van het paard. Dan trek je dus zo de vlecht in één keer dubbel naar boven. Vervolgens steek je de naald door de bovenkant van de manenkam terug en steek je hem vervolgens door het midden van de lus (vlecht) Dan steek je de naald weer aan de bovenkant door de manenkam heen en trek je de lus weer dubbel. Nu heb je een prachtig roosje. Succes!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:10

Als de manen niet te dik zijn kan je heel goed 8 mooie knotten maken. In mijn profiel staan foto's van mijn paard met zijn lange manen en ook foto's dat er knotten gemaakt zijn.
Als je ze idd wel met pekdraad maakt, kan je ze goed oprollen/opvouwen, zodat het mooie, compacte knotten worden.

Succes!

Edit: als de manen niet al te dik zijn, vind ik juist een hengstenvlecht vaak niet mooi worden.

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 15:12

dank je voor de tips.
Dat is idd mooi geworden zeg die knotten

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:01

Heb ook wel eens met een paard die nog langere manen had dan die van jou, geknot. Het gaat wel hoor, maar de knotten zelf waren te dik voor de mooi-igheid.

Maar die manen waren wel twee keer langer en dikker dan die van jou. Ik zou als ik jou was het gewoon eens proberen.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:25

Ik denk ook dat je hier ontzettend mooie roosjes van kan maken! Die zijn namelijk mooier als ze wat dikker zijn!

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:24

Ik zeg probeer het is! Soms is het best te doen hoor mijn paardje had ook die lengte manen maar ze waren niet zo dik die waren ook gewoon mooi! Dus ik zeg succes haha :P

Ukje112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:05

tja, ik heb ze vanavond nog even goed doorgekamt en even gevoeld, maar ze heeft best wel een dikke bos, behalve het onderste gedeelte dan...
Ik zal het even proberen en wil het niet, dan kan ik er alsnog een hengstenvlecht in maken.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:13

kan zat hoor, met naald en draad krijg je het mooiste effect, dit werkt bij langere manen beter dan alleen stiekjes
klik mn linkje maar aan, deze merrie heeft haar manen nog iets langer dan de jouwe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SX7KBSPW.jpg