Ossengalzeep op paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Ossengalzeep op paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:30

Ik heb me rotgezocht op Google en hier op Bokt maar ik heb mijn antwoord nog niet gevonden.
Overal lees je dat Ossengalzeep goed is tegen organische vlekken. Dus ik had meteen zoiets, dat is wat voor mijn zwart (en nu dus ook geel/bruin)bonte verzorgtink.. Nu is mijn vraag dus, kán het? Kan ik Ossengalzeep gebruiken op een paard?

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:38

of je die zeep kan gebruiken weet ik niet. Maar bij ons op stal wordt vaak biotex sopje gebruikt bij bonte /witte paarden en dat werkt goed...

Cardo

Re: Ossengalzeep op paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:39

Ik zou het niet doen, misschien wel voor de staart, maar ik zou het niet overal durven smeren. Bij mij op stal wordt ook wel groene zeep gebruikt, werkt ook super! (ook in de staart)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:41

Babydoekjes van kruidvat, het wit komt als zon achter de wolken, en het geel verdwijnt als sneeuw voor de zon, volgen jullie hem nog?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:52

zijn ook speciaal gemaakt om poepvlekjes weg te werken he,

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:11

Scherp, scherp!

Nee, ik durf het ook nog niet echt te gebruiken hoor.. ook omdat ik er nergens ervaringen van vind..

Maar bedankt voor de tip van de babydoekjes! Ik ga het opzeker een keer uitproberen! :) En wie weet van de zomer ook een keertje groene zeep! ;)

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:48

novita13 schreef:
of je die zeep kan gebruiken weet ik niet. Maar bij ons op stal wordt vaak biotex sopje gebruikt bij bonte /witte paarden en dat werkt goed...

Idd biotex...Werkt perfect. Ossegal zou ik je niet durven zeggen

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:23

Ik heb van iemand gehoort, toen ik zelf nog een wit paard had, nooit met ossengal te wassen. Het irriteert als de pest. Dus heb ik het nooit gedaan. Na wassen met groene zeep goed uitspoelen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 16:19

Super bedankt voor je antwoord, Aikon! Daar was ik naar opzoek! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:21

Ossengal trekt de huid strak, dus dat is uitermate pijnlijk... Zou eerder biotex nemen, dat werkt ook goed en is een stuk fijner voor het paard.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:26

Daar was ik inderdaad al bang voor.. Maar misschien een hele domme vraag maar zit er in Ossengal ook daadwerkelijk Ossengal? Want paarden en runderen zijn natuurlijk geen goede combinatie als het gaat om ziektes e.d.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:16

De echte ossengal in de zeep is tegenwoordig vervangen door rundergal, voor zover ik weet. Ik zou het inderdaad niet gebruiken.
Gewoon de babydoekjes op koude dagen. Niemand wil zijn vers gewassen paard in de vrieskou laten staan.. Met warm weer gewoon biotex. Ik heb meerdere paarden weer stralend wit zien worden. ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:22

Nee, ik was sowieso niet van plan nu te gaan wassen hoor ;) Maar geen ossengalzeep dus ;) iig erg bedankt voor de babydoekjes- en biotextip!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:48

graag gedaan hoor

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 01:19

Ik heb het wel eens gebruikt, maar geen last van een trekkende of geirriteerde huid hoor. Je moet het alleen als allerlaatste redmiddel gebruiken omdat Osselgalzeep redelijk heftig is ;) Mijn (overleden) gepainte dame was ook erg goed in zichzelf onzettend smerig maken, maar ik gebruikte de ossegalzeep alleen maar voor 1 belangrijke wedstrijd en anders niet ;) Op het moment zou ik nog helemaal niet wassen, tenzij je een warme wasplaats met solarium kan gebruiken. In de zomer werkt groene zeep goed, maar voor het witte deel van je paard kan je ook zilvershampoo gebruiken, of shampoo voor witte honden. Daar worden ze echt mooi wit van.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 17:15

Ik gaf al aan, ik ga nu niet wassen.. Ik ben niet dom.

Soms wordt ik er een beetje verdrietig van

Prospice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 17:24

Niet verdrietig worden omdat andere mensen niet kunnen lezen!

Ossengalzeep is perfect, maar niet voor het paard. Probeer maar eens op je eigen huid, wordt je niet blij van. Ik zweer bij zilvershampoo, biotex, betadinesopje of wanneer ik geld teveel heb bij cowboymagic. Met dit weer doe ik het prima met een poetsblokje en babydoekjes. Hoe goedkoper de doekjes, hoe beter ze werken trouwens. Zelfs nu nog is mijn schimmel wit, net zo wit als de laatste keer dat ie in oktober ofzo gewassen is.