In de voorbije 6 maanden heb ik hem het volgende geleerd;
- Halstertje dragen
- Aan een touw meelopen (in draf ook)
- Beetje commando's (ho, stap, draf, galop, achter...)
- Borstels verdragen
- Hoofdstelletje indoen (dan laten we hem 10 minuutjes staan en doen het dan weer uit
)- Niet meer belachelijk doen als er een dierenarts komt voor een wormenkuur / jaarlijkse spuit etc...
Maar nu heb ik dus een probleem en ik vind het eigenlijk ontzettend vervelend!! Cheva had al een enorme achterstand, maar zelfs nu hij 2 wordt in maart, kan ie nog altijd niet alles wat wel zou moeten. Ik heb het nu dus over vaststaan en voetjes geven. Over die voeten geven zal ik een ander topic openen, want ik zou het nu graag eerst hebben over het vaststaan...
Cheva heeft nog niet zo veel geduld, en ik heb al eens een paar keer 'een poging gedaan' om hem op de poetsplaats te zetten. Dan sla ik altijd het uiteinde van het touw door de ring en hou dat vast en dan ga ik met mijn hand over heel zijn lichaam. Jammer genoeg heeft hij snel door dat als ik bij zijn staart kom, hij gemakkelijk weg kan stappen dus dan heb ik niet veel controle meer. Langer dan 2 minuutjes kan hij dus eigenlijk niet blijven staan...
Nu zou ik jullie willen vragen of jullie nog tips hebben hoe ik dit het beste op kan bouwen en hoe ik dat eigenlijk met mijn poeskist moet doen?? Want als ik die in de buurt zet, heb ik de kans dat Cheva hem ondersteboven trekt of erop gaat staan en weg stappen om een andere borstel te nemen kan ik dus ook niet natuurlijk
Bedankt voor het lezen!!

Dus de longelijn door de ring slaan en als hij wegstapt het touw mee laten vieren?? En dan een beetje opbouwen door het touw wat meer bij mij te houden ipv. mee te geven?? Ja, dat kan wel handig zijn!!