Aangezien de paarden op mijn manege in de winter niet het land opkomen, (graag hier geen discussie punt over, het is niet anders, Ze komen wel los in de bak en stapmolen etc.)
Ben ik op zoek naar leuke speeltje voor op stal, (die je eventueel zelf kan maken). Een bal heb ik al in de stal hangen.
Wat voor een ''speeltjes'' hebben jullie nou in de stal hangen?
Aangezien ze sochtends vroeg al brok en dan hooi krijgen, Kan ik het niet zelf in het net doen. En de eigenaar heeft geen zin om t hooi in het net te doen, aangezien er nog een hoop andere paarden op de manege staan.
knooopje
Geplaatst: 16-02-10 11:13
een leeg cola flesje met een beetje water er in(voor het gewicht)strotouwtje er aan en ophangen.vinden ze mega leuk.
Kimbey
Geplaatst: 16-02-10 11:13
Een likit houder?
blue_kim
Geplaatst: 16-02-10 11:15
zou inderdaad het hooi in een hooinet doen, dan zijn ze daar al heel lang zoet mee. verder zou je een tak op kunnen hangen, veel paarden vinden het heerlijk om er aan te knabbellen. en je zoiu het biks in zo'n bal kunnen doen dat ze echt moeten rommellen om het eruit te krijgen.
[edit] ze krijgen toch neem ik aan meerdere keren per dag hooi? dus dan zou je het de latere voerbeurt in het net kunnen stoppen.
Anoniem
Geplaatst: 16-02-10 11:15
Wat takken om aan te knabbelen (wel even opzoeken welke ze mogen hebben), dan hebben ze wat te doen en ze krijgen niet zoveel suiker binnen als met een lick-it. Ik ken paarden die daar gewoon een hap uit nemen en hem met 5 minuten op hebben
Ja dat zou wel een optie kunnen zijn, maar ik sta op een grote manege en daar zijn ze gewoon van het snel snel snel doen. Ik kan hem bijv wel savonds zelf kuil geven in het net, maar sochtends gewoon niet. Daarom was ik op zoek naar dingetjes waar hij zich overdag een beetje mee kan vermaken.