chanicha schreef:De AID komt alleen voor bedrijfsmatig gehouden dieren en dit lijkt mij particulier.
Zowiezo foto's maken en NIET bijvoeren, hoe moeilijk dat ook is en de DB bellen, je kan je foto's doormailen naar hen.
Niet bijvoeren zeg ik omdat als de DB komt en ze zien bv hooi of brood oid liggen ze niet hard kunnen maken dat ze niet bijgevoerd worden en dat dat verwaarlozing is.
Ik zou proberen een paar dageb achter elkaar foto's te maken n dan naar de DB bellen en dan er ook bij zeggen dat er al eerder gebeld is.
Sinds wanneer? De AID is enige instelling met bevoegdheid om dieren weg te halen bij de eigenaar en hier wordt geen verschil in gemaakt tussen particulier en ondernemer. Zou wel vreemd zijn, want dat zou betekenen dat slecht verzorgde dieren niet weggehaald mogen worden bij een particulier.
Neem contact op met de AID, die kunnen meteen ingrijpen als het nodig is en dat zijn tenminste mensen met verstand van dieren(dat valt bij de DB nog wel eens te betwisten). Overigens vindt ik het van jullie wel een beetje vreemd dat jullie gewoon in die manen gaan lopen knippen. De shetlanders bij mijn schoonvader hebben 'swinters ook vaak dreads, nou owee als ik zie dat 'r zon huppel langs komt en in die manen gaat lopen knippen. En een hengst en merrie die bij elkaar staan? Wil die een veulentje of zo?