ik kwam net bij mijn paarden... nu staat er naast de paddock bij ons coniveren. nu zag ik tot mijn verbazing dat ze de hele heg van voor naar achter in de paddock besnoeit hebben samen.... zelf sommige bomen de schors er vanaf gegeten.. wat moet ik nu doen???
kan er wel ff foto van maken.. zet ik hier zo bij.
maar nu weet ik niet wat ik moet doen.. heb er wel stroomdraad langs waar stroom op staat maarja..
ze hebben denk ik een keer een takje gegeten wat ze lekker vonden ofzo.. heb ze hier al ruim 8 jaar achter staan en ze hebben nog nooit eraan gezeten.. nu eens dit..
Volgens mij is conifeer giftig, in elk geval je paarden goed in de gaten houden. Ik zou nog een extra draadje spannen een meter voor de afrastering zodat ze er niet meer aan kunnen komen, of de coniferen weg halen.
Ik zou ziezo even naar de dierenarts bellen, gewoon om daar advies te vragen. Zij weten wel of / en hóe giftig conifeer is, en wat je het beste kan doen om evt. schade bij je paarden te beperken.
zou inderdaad even je DA bellen om wat info in te winnen. en verder jepaarden goed in de gaten houden. gedfragen ze zich anders dan normaal. zien ze er anders uit (ogen,oren). en verder zou ik nog een draadje spannen en dan inderdaad wat verder van de heg af zodat ze er echt niet bij kunnen. of beter nog alles weghalen, want waarom het risico nemen dat het nog eens gebeurt.
butengeweun
Geplaatst: 16-02-10 12:30
wat voor conifeer is het dat vindt de dierenarts ook wel handig de ene is meer giftig dan de ander.
mijn paard heeft dat ook eens gedaan, hij heeft daarna een maand op de uithof gestaan met zware vergiftigings verschijnselen
zorg iedergeval dat ze er niet meer bij kunnen, verder kan je er weinig aan doen, mijne kreeg zware koliek verschijnselen, hou dat in de peiling. evt urine opvangen en laten onderzoeken. of bel ff met je DA
tot nu toe gaat het nog prima hebben ze nog nergens last van. de DA zei dat ik ze gewoon goed aan de gaten moest houden. en ook elke avond hun temperatuur bij houden. en ze goed van water voorzien. hopelijk blijft het allemaal goed en heb ik gewoon geluk gehad.
goed in de gaten houden maar dat heb je al gehoord
conifeer is wel giftig, maargoed het is maar net hoe sterk en gezond ze zijn willen ze er wel of niet ziek van worden of dood aan gaan.
Als jij gewoon gezonde paarden hebt, dan tja..... kan het ze wat ziekkig maken..... maar niet schrikbarend ligt er uiteraard ook aan hoeveel ze op hebben.