Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
W0PPY schreef:Op ons nieuwe plekje, mag paardlief van de zomer lekker het land op! Maar ik kan hem uiteraard niet in één keer de hele dag op het land zetten. Die overgang is véél te groot.
Aukelizzy schreef:Hier kun je alles lezen over fructaan; http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... tihelp.htmW0PPY schreef:Op ons nieuwe plekje, mag paardlief van de zomer lekker het land op! Maar ik kan hem uiteraard niet in één keer de hele dag op het land zetten. Die overgang is véél te groot.
Maar ik neem aan dat de andere paarden op je nieuwe stal in de zomer ook langzaam aan het gras moeten wennen? Dus gaat de hele kudde dan niet rustig aan de weide op?
W0PPY schreef:Dat is wel zo Aukelizzy, maar de andere paarden hebben afgelopen zomer wel de hele dag op het land gestaan. Ze staan zo lang mogelijk op het land, dus zij staan ongeveer zo'n 4 maanden zonder gras. Zij zullen dus minder last hebben van de overgang dan mijn pony die meer dan een jaar geen gras binnen gekregen heeft. Ze moeten inderdaad wel opbouwen, maar ik ben bang dat dit toch nog wat te snel zou gaan voor mijn pony. Vandaar
W0PPY schreef:Dat is waar Knurfje, bij ons gebeurd dat gelukkig wel. Alleen ze houden er rekening mee dat de paarden de hele zomer op het land gestaan hebben, en mijn pony heeft afgelopen zomer dus op het zand gestaan, waardoor dat opbouwen voor mijn pony wat te snel zal gaan, ben ik bang.