Ik weet niet of 't hier goed staat, maar zet het hier toch maar neer ..
Wij hebben eigen land & stalling naast ons land op een boerderij, en vier eigen pony's : twee haflingers, een appaloosa en een shetlander.
's Winters is dit een groot probleem met beweging geven. Op de shetlander en appaloosa rijd ik zo ie zo niet omdat de shetlander te klein is en de appaloosa is afgekeurd op haar benen(atrose) Ik rijd wel bij een pony club met de 2 haflingers, maar daar kan je maar 3 x in de week in de lessen meerijden, en verder is er bijna geen mogelijkheid om in de binnenbak vrij te rijden en dit ligt best ver van ons huis af. Met 2 pony's is het veel te weinig om maar 3 x inde week te kunnen rijden. Nu is de appaloosa afgekeurd en mag daar ook helemaal niet op gereden worden. Derest van de week kan ik dus alleen maar met hun lopen omdat er geen andere mogelijk heid is. Buiten vriest het of is het glad, dus buitenrijden is geen optie. Ze op 't land zetten is ook geen optie, want dat word helemaal vertrapt en het land is niet zodanig groot dat ze dan van de zomer ook nog gras hebben. Ik vind het allemaal heel moeilijk, en niet meer zo veel aan om iedere dag alleen maar te kunnen lopen, omdat er geen facaliteiten hier bij huis zijn.
Mijn moeder heeft gezegd dat we de haflingers dan bij een manege moeten neerzetten en dat ik dan wel iedere dag op ze kan rijden. Maar dat is kwa geld en tijd bijna niet te doen. Want de appaloosa en shetlander moeten ook nog beweging hebben, en ons huis ligt vrij afgelegen dat je makkelijk naar een stal kan waar een binnenbak bij zit ( stal met buitenbak wel, maar in een bevroren buitenbak kan je nog niet rijden ). Ook een probleem hier aan is, dat er weinig stallingen zijn waar je iedere winter terecht kunt, als ze daar in de zomer niet staan. En als ik in de zomer nog les wil moet ik weer naar de ponyclub waar je ook niet voor eenhalf jaar kan betalen, en dit dus ook dubbele kosten zijn.
Kortom, ik weet niet meer wat ik met die verschrikkelijke winter aan moet!
Heeft iemand een oplossing, om wel inde winter van mijn paarden te kunnen genieten zonder alleen maar hoeven te lopen?
.