Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marise83 schreef:wisselen ze wel eens van wei? krijgen ze hooi? ook om rekening mee te houden
LindyH schreef:Het is ook niet veel, maar de eigenaar zal het als een (financiële) last ervaren.
Zes pony's twee keer per jaar ontwormen kost sowieso al € 120. En de dierenarts bellen voor dingen die de eigenaar zelf overbodig vindt vind ik ook best wel wat. Wie gaat die rekening betalen?
En je kunt er donder op zeggen dat er meer dingen gaan komen. Je zei al dat je wilt dat er beter uitgemest wordt. Als je regelmatig ontwormt moet dat zeker, anders heeft ontwormen geen zin. Dan moet er dus een mesthoop komen (op een betonvloer!) en die moet regelmatig opgehaald worden.
Verder zul je ook wel willen dat alle ponies worden ingeënt. Dat is ook alweer € 150 per jaar.
Ik weet niet hoeveel je van plan was te gaan betalen per maand, maar dat moet behoorlijk wat zijn zodat de eigenaar er financiëel nog wat op vooruit gaat, naast al het gedoe dat hij ervan heeft.
LindyH schreef:Niet doen. Je wilt te veel.
Op zich heel logisch, maar dan moet je steeds heel veel vragen van de eigenaar om dingen te veranderen, en daar heeft hij geen zin in. Dat zorgt alleen maar voor ontevredenheid en conflicten.
Ik vind altijd dat je niet op een stal/plek moet gaan staan omdat het daar in de toekomst misschien wel eens zou kunnen worden zoals jij het wilt. Dat gebeurt namelijk nooit. Ga gewoon ergens staan waar je het nu al goed vindt.
AmberM schreef:Even wat dingen van me afschrijven..
De laatste tijd denk ik veel na over een eigen pony. Ik heb al een tijd lang een aantal verzorgpony's (6 minishetlanders) En wil de eigenaar gaan vragen of ik een eventuele eigen pony daar neer zou kunnen zetten. Mijn verzorgpony's staan 24/7 op de wei maar hebben we een afdakje. Alleen wil ik voordat ik dat vraag nog een paar dingen hebben. Zo zou ik graag hebben dat de wei iedere dag werd uitgemest, alleen gebeurd dit nooit. Gisteren vroeg ik dus of hij voor mij een mijn vriendinnen een kruiwagen en 3 scheppen neer wou zetten zodat wij de wei eens helemaal uit konden mesten. (mesthoop zouden we regelen) Alleen wou hij dat niet in het weiland zelf als hij daar met de trekker overheen ging was het land gelijk bemest. Hij heeft gelijk natuurlijk alleen geeft hij de pony's ook maar 1x per 2 jaar ofzo een wormenkuur!! dat betekent dus dat de kans op wormen heeel groot is. Als de pony's iets vreemds hebben zoals kale plekken ofzo dan doet hij daar ook niks aan.
Nu wou ik aan jullie vragen of het wel zo verstandig is om mijn pony daar neer te zetten (als het al zou mogen)
Want ik had namelijk ook bedacht dat als ik daar met mijn pony zou staan dat mijn verzorgpony's het dan ook beter krijgen. Als mijn pony dan namelijk iets heeft wat ik niet vertrouw bel ik de dierenarts. Als ik uitleg dat mijn verzorgpony's het ook hebben kan hij er misschien met de eigenaar over praten dat hij een medicijn moet toedienen...
Wat zouden jullie doen?
AmberM schreef:Even wat dingen van me afschrijven..
De laatste tijd denk ik veel na over een eigen pony. Ik heb al een tijd lang een aantal verzorgpony's (6 minishetlanders) En wil de eigenaar gaan vragen of ik een eventuele eigen pony daar neer zou kunnen zetten. Mijn verzorgpony's staan 24/7 op de wei maar hebben we een afdakje. Alleen wil ik voordat ik dat vraag nog een paar dingen hebben. Zo zou ik graag hebben dat de wei iedere dag werd uitgemest, alleen gebeurd dit nooit. Gisteren vroeg ik dus of hij voor mij een mijn vriendinnen een kruiwagen en 3 scheppen neer wou zetten zodat wij de wei eens helemaal uit konden mesten. (mesthoop zouden we regelen) Alleen wou hij dat niet in het weiland zelf als hij daar met de trekker overheen ging was het land gelijk bemest. Hij heeft gelijk natuurlijk alleen geeft hij de pony's ook maar 1x per 2 jaar ofzo een wormenkuur!! dat betekent dus dat de kans op wormen heeel groot is. Als de pony's iets vreemds hebben zoals kale plekken ofzo dan doet hij daar ook niks aan.
Nu wou ik aan jullie vragen of het wel zo verstandig is om mijn pony daar neer te zetten (als het al zou mogen)
Want ik had namelijk ook bedacht dat als ik daar met mijn pony zou staan dat mijn verzorgpony's het dan ook beter krijgen. Als mijn pony dan namelijk iets heeft wat ik niet vertrouw bel ik de dierenarts. Als ik uitleg dat mijn verzorgpony's het ook hebben kan hij er misschien met de eigenaar over praten dat hij een medicijn moet toedienen...
Wat zouden jullie doen?
daffie1986 schreef:Als de ponys niet besmet zijn is het wombeleid dat hij voert juist heel goed. Ik zou niet gaan vragen om daar met je pony te gaan staan tenzij je ook de veearts voor zijn ponys wilt betalen. .
dressuur01 schreef:Ik geloof niet dat je bij deze man iets gaat bereiken. je vraagt niet te veel hoor, maar voor hem is het gewoon prima zo dus daar gaat weinig in veranderen!
LindyH schreef:Je zou wel tegen hem kunnen zeggen dat jij wilt uitzoeken wat het best is om te ontwormen (rekening houdend met zijn budget), en dat je daar dan wel voor wilt zorgen. Maar dat moet je dan volledig los zien van een eventuele eigen pony. Als dat wormbeleid dan een tijdje goed gaat dan kun je daar wel weer eens over na gaan denken.
carmen123 schreef:Je moet je paard daar echt niet zetten hoor door vliegen kan een ziekte snel verspreid worden.
Ik zou als ik jou was een klacht indiennen want een wormenkuur moet vaker en kale plekken dan bel ik metteen de dierenarts het is eigenlijk mishandelingAmberM schreef:Even wat dingen van me afschrijven..
Wat zouden jullie doen?
daffie1986 schreef:Ga jij eerst maar even leren waneer je goed ontwormd en kale plekken kunnen paarden van van alles en nog wat krijgen, moet ik dan ook maar de veearts bellen omdat mijn paard kale plekken op zijn borst heeft? Nee dan moet ik andere deken kopen omdat deze dus duidelijk niet past. En vliegen die ziektes verspreiden???? En er zijn ook helemaal geen wettelijk verplichte termijnen waarbinnen een paard ontwormd moet worden.
@ TS: Je meldt dat de eigenaar 2x per jaar ontwormd. Zoals ik al zei als de ponys geen wormen hebben is dit zelfs al overbodig. Voordat er dingen gezegd worden over fout worm beleid zullen jullie je er eens wat vaker in moeten verdiepen. Vroeger werd er altijd geroepen dat je een paard 1x in de 6-8 weken moest ontwormen, omdat ze toen op een heleboel stallen een ontwormbeleid aangeschaft hebben hebben we nu zoveel problemen met wormen die resistent zijn tegen de werkzame stoffen. De beste manier van ontwormen is alleen ontwormen als het paard positief bevonden is op een eitelling in de mest, dan bestrijd je dus de ziekte. Als jij zelf niet ziek bent ga je toch ook niet elke dag 3x een aprientje nemen?
Maar zoals ik al zei je kunt beter niet bij die man gaan staan, je bent het er nu al niet mee eens en dat zal straks geheid tot ruzies gaan leiden.