iemand ervaring met deze zadelkasten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

iemand ervaring met deze zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:15

Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 11-02-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:17

ik heb zoiets als de onderste gehad; het slot is heel gemakkelijk te kraken. Zo ben ik mijn zadel eens kwijtgeraakt. En het belangrijkste van een zadelkast is de diefstalbeveiliging, toch?

overigens is 60 cm voldoende voor elk engels zadel. Voor western ben je iets groter nodig.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:22

Bij ons op stal is er één iemand die de bovenste heeft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem er minder stevig vind uitzien dat de kast die bij ons op stal het meeste voorkomt (http://link.marktplaats.nl/289788289).

De tweede ken ik niet in het echt, maar zo op de foto's vind ik hem er eerlijk gezegd nog minder degelijk uit zien.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:27

maar is 55 cm diep
is dat wel genoeg voor 18 inch zadel?

heb deze ook wel zien staan

wil gewoon goed stevige stalen kast tot max prijzenklasse 310,00 euro moet toch wel lukken ;)

Dorus

Re: iemand ervaring met deze zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:35

Ik heb eerlijk gezegd niet naar de diepte gekeken, maar ik zie bij ons op stal niets anders dan dit staan. Volgens mij moet dat wel lukke hoor met een 18 inch zadel. Ander ga ik straks ook nog problemen krijgen als ik er eindelijk een te pakken krijgen :=

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 01:00

ik heb zo'n kast als de onderste gehad, is wel heel fijn in gebruik, maar het is wel makkelijk open te breken, dus als je echt voor veiligheid gaat geen aanrader. maar aan de andere kant, als ze willen is elk slot/kast wel open te maken.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 05:25

de onderste kast kan je als bouwpakket of op pallet geleverd
weet iemand of er kwaliteits verschil zit in deze twee soorten?

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:46

ik heb geen idee, volgensmij kun je er wel veel in kwijt ;)
maar heb geen idee,,

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:04

Ik heb zelf net een zadelkast gekocht, deze: http://link.marktplaats.nl/316061185 kostte me 175 euro ex thuis laten brengen, en hij wordt netjes op zijn plek gezet voor je. Geen spatje roest, het is een psu kast en mijn 17.5 inch zadel past er prrrrrima in. Sterker nog, al mijn meuk zit erin..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:34

Dribbelkont schreef:
de onderste kast kan je als bouwpakket of op pallet geleverd
weet iemand of er kwaliteits verschil zit in deze twee soorten?

Bij de Ikea haal je ook kasten als bouwpakketten. Bij een gemiddelde andere meubelzaak krijg je de kasten kant en klaar geleverd. Need I say more ;)

Overigens begreep ik dat je hem op pallet geleverd kreeg en NIET als bouwpakket, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik hem er op de foto als een bouwpakket kast uit vind zien. Dus wat het nu is :?

@breghje: Leveren en plaatsen die mensen uit Netersel die kasten ook waar je hem wilt hebben? Ik ben al tijden aan het kijken naar de kleinere kast die ze ook verkopen maar heb deze nog nooit aangeschaft omdat manlief weigert die kast op stal naar boven te sjouwen ("Weet je hoe ik heb lopen klooien met die houten kast die er nu staat? En die metalen weegt nog weet ik veel hoeveel meer!" :roll:). Als die mensen dat nou voor ons willen doen is hij dat argument kwijt :+
Overigens had ik gisteren al wat meer vooruitgang geboekt dus wie weet wordt mijn houten kastje binnenkort opgestookt :+
Hmm, bedenk me nu net dat in de hoek waar mijn kast staat laatst een kast is weg gegaan en dat daar een kleinere kast voor terug is gekomen. Misschien past die grote kast nu wel in die hoek. O:)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:38

Die bovenste lijkt wel heel smal. Dat vind ik zelf niet zo handig. Maar als er gezegd wordt dat die onderste makkelijk te kraken is.. Maar 18 inch moet er wel inpassen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:42

Die bovenste is breed genoeg hoor, en hij is vrij hoog, dat maakt ook veel goed. Bij ons op stal heeft iemand hem. Als ik hem alleen vergelijk met die PSU kast in mijn eerste reactie heb ik het idee dat het metaal dunner is en dus makkelijker open te breken.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:47

Die zadelkast in je tweede link vind ik onwijs mooi! Kun je daar niets mee? Hij lijkt me niet makkelijk te forceren, mits je een goed slot hebt, en er is meer dan genoeg ruimte!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:16

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:48

Breghje schreef:
Ik heb zelf net een zadelkast gekocht, deze: http://link.marktplaats.nl/316061185 kostte me 175 euro ex thuis laten brengen, en hij wordt netjes op zijn plek gezet voor je. Geen spatje roest, het is een psu kast en mijn 17.5 inch zadel past er prrrrrima in. Sterker nog, al mijn meuk zit erin..

Zoeen heb ik al jaren, dat zijn echt superkasten en niet te kraken!

Alleen als ik je een tip mag geven;
linksonder en rechtsonder zit een opening op de plek waar de deuren scharnieren, daar kan een muis doorheen. Ikzelf heb ze beide dichtgespoten met bouwschuim (pur) en nu is de kast muisdicht.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:31

Falona, ik ben persoonlijk geen voorstander van een houten kast. vocht, schimmel, muizen ed kunnen daar naar mijn zin allemaal net te makkelijk in . Of ze hem ook daadwerkelijk ergens naar boven sjouwen dat weet ik niet, maar dat is snel genoeg gevraagd denk ik. Nee heb je, ja kan je krijgen misschien :D .

Beantsje, bedankt voor de tip!! Ik had die ruimte niet eens gezien, heb er al mijn meuk ingepletterd en gaan met die banaan. :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:33

DubbelDun schreef:
@TS: wat is er mis met deze kasten ??
http://link.marktplaats.nl/316403035
Dat scheelt nogal in prijs en beide zijn van metaal.

Zo te zien is mijn kast een stuk breder denk ik? Mijn zadel zit aan de korte kant links van de kast vast, en daarnaast zit nog over de hele lengte opbergmateriaal. Mijn kast is 2m hoog, 1m breed en 0.55 m diep. Bij deze staan geen maten bij zie ik trouwens.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:29

Breghje schreef:
Falona, ik ben persoonlijk geen voorstander van een houten kast. vocht, schimmel, muizen ed kunnen daar naar mijn zin allemaal net te makkelijk in . Of ze hem ook daadwerkelijk ergens naar boven sjouwen dat weet ik niet, maar dat is snel genoeg gevraagd denk ik. Nee heb je, ja kan je krijgen misschien :D .

Beantsje, bedankt voor de tip!! Ik had die ruimte niet eens gezien, heb er al mijn meuk ingepletterd en gaan met die banaan. :D

Ik ook niet, maar op dat moment had ik niks anders voorhanden en kon ik het adresje in Netersel niet vinden ;) Ik baalden dan ook gigantisch toen binnen een maand nog een paar nieuwe kasten op de manege verschenen. Die uit Netersel wel te verstaan :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:33

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:33

Ik zie net dat de dubbele PSU kast ook hoger is dan de enkele PSU kast. Ik ga van het weekend echt eens meten of ik daar een kast van een meter breed kwijt kan en eens goed kijken of het luik een beetje vrij is zodat ik hem via het luik mbv de tractor naar boven kan krijgen oid.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:37

Ik heb de kast van je onderste link. Ik heb m in een bouwpakket gekregen, maar ze zijn erg makkelijk in elkaar te zetten. Op zich ben ik er tevreden mee, maar ik vind de zadelsteunen net ietsje te kort, en de kast staat niet helemaal stabiel. Het zadel past erop, maar de steun komt tot net iets over de helft van het zadel. Ik kan er verder best wel veel spullen in kwijt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:57

Falona schreef:
Breghje schreef:

Ik ook niet, maar op dat moment had ik niks anders voorhanden en kon ik het adresje in Netersel niet vinden ;) Ik baalden dan ook gigantisch toen binnen een maand nog een paar nieuwe kasten op de manege verschenen. Die uit Netersel wel te verstaan :(

Oe... dan baal je idd als een stekker, en dat lijkt me heeeeel zacht uitgedrukt.... Heb je je houten kast niet opgegeten van nijd toen?

Knurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:25

bij mn oude verzorgponys van vroeger hadden ze deze kasten ook. ik vond ze idiaal. alleen komt er veel vocht in. maar de vocht van je dekjes kan er ook weer goed uit...!

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:46

Ik zou een kast kopen met goede slot.
Als je kast heb wel even inspuiten met ongedieten spul

Dribbelkont schreef:
wil een goede zadelkast kopen en wat benieuwd naar mensen die deze kasten kennen of hebben?
en hoe ze bevallen?

of weten jullie andere stevige zadelkasten tot max 310,00 euro?

http://link.marktplaats.nl/319145852

op deze

http://link.marktplaats.nl/318447576

en is 60 cm genoeg voor 18 inch zadel?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 20:14

ik heb een man benaders die vele meubels maakt van steiger hout
die gaat een kast voor me maken
dan is ie goed stevig en mag tekening brengen dan maakt hij hem zo :D
heb ik een kast naar wens ;)
maar bedankt voor jullie reacties :o