Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Meer naar buiten is zeker een must
soepkip1 schreef:Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal het naar aanleiding van jullie reactie veranderen in:
*4x ruwvoer
*2x krachtvoer
*'s winters 2 uur per dag paddockservice in tweetallen of alleen*(zit bij de prijs in) Na 16.00u kun je ze ook nog zelf in de paddock zetten
*'s zomers gehele dag weide in tweetallen (wordt gedaan)
*In weekenden eigen service
*6 poetsplaatsen
Graag reactie!
soepkip1 schreef:*'s winters 2 uur per dag paddockservice in tweetallen of alleen*(zit bij de prijs in) Na 16.00u kun je ze ook nog zelf in de paddock zetten

Citaat:Twee uur paddockservice vind ik redelijk. De eigenaren zijn er ook nog! Op mijn vorige stallen kwamen ze er 's winters hooguit één uurtje uit...
Citaat:* Agterberg 20x60m binnen- en buitenbodem. De verlichte buitenbak enkel een buitenbak en dan zo'n bedrag vragen is niet reëel
* 4 zandpaddocks, zodat de paarden alle dagen naar buiten kunnen met 4 paddocks kun je niet voldoende ruimte bieden om alle paarden op een knappe manier buiten te laten komen
* longeerkraal
* 3 x 2 kg. goed ruwvoer Veel te weinig, ook 4 keer per dag 2 kg ruwvoer is nog te weinig, dan zit je nog steeds maar op 8kg per paard als je 3/4 keer per dag 4 kilo zou doen dan zit je op een redelijke hoeveelheid
* Elke vrijdag worden de stallen compleet leeggehaald en elke maandag en woensdag wordt er royaal stro opgestrooid/ zaagsel of ander strooisel kan in overleg Echt veel te weinig, minimaal elke dag mesten en opstrooien, 1 keer per week leegtrekken is op zich voldoende
* 's Zomers dagelijks weidegang (kan in groep en in tweetallen of alleen) €100,00 per seizoen, per paardmet de prijs die je durft te rekenen vind ik dit belachelijk, bovendien vind ik dus dat ze het hele jaar door weidegang moeten hebben
* Tijdens vakanties kan je paard/pony compleet door ons verzorgd wordendit vind ik dan weer wel handig
Citaat:* Mooie, lichte binnenhal met inpandige boxenvoor mij niet interessant, vind de omgeving buiten veel belangrijker
* 3,0x3,5m binnenboxen met of zonder buitenluik dito
* Mogelijkheid tot 1x per week springles in een groepkan interessant zijn, maar dan zul je toch wel een binnenbak hebben, of echt een heeeele goede buitenbak
* Mogelijkheid tot lessen bij een gediplomeerde instructrice (ik) tot ZZ-licht niveau niet interessant, ik kies mijn eigen instructie
* Mogelijkheid om je paard te laten rijden door zz-licht amazoneniet interessant
Citaat:een mooie, houten omheiningBS
* Kantine met uitzicht op de binnenhal met een gezellige barHeb liever dat je dat geld besteed aan goede leefomgeving voor de paarden
* Verwarmde zadelkamer (1 zadelkast per stal)echt pure onzin, je zadels hoeven echt niet warm te blijven, wel vochtvrij, maar dat mag ik toch wel hopen voor zo'n bedrag
* 10 poetsplaatsen, waarvan 2 met warm- en koudwater voorzienwel erg veel, 6 evengoed nog
* solarium ook onzin, tenzij er 1 in de sloot valt ofzo, laat mensen het paard gewoon knap uitstappen
* 3 x krachtvoer (keuze uit Havens biks en muesli of combi) Ten eerste veel te veel, ten 2e waardeloos merk en ten 3e wil ik zelf bepalen welk voer er al dan niet in gaat
* 2 vrouwen- en 2 herentoilettenok, een wc is altijd handig, maar heeft verder geen meerwaarde ofzo
* Eén keer per maand een officiële (thuis)wedstrijd dressuurniet boeiend
* Eén keer per jaar een grote stalbarbequeBS
* Veel gezelligheidkun je nooit garanderen, zoals iemand anders al zei, hoe groter de stal, hoe venijniger de sfeer, bovendien is je doelgroep nou niet bepaald het leukste slag mensen als ik eerlijk ben
* Mogelijkheden om polderritten te maken. Strand en duinen binnen 15 min. met de trailer te bereikenook BS, dat heb je overal in deze regio
* 1 keer per jaar een officiële kür op muziek-wedstrijdBS
* Tot 10.00u 's morgens is les krijgen van buitenaf gratis, daarna €5,00 per lesDit vind ik helemaal onzin, als je zoveel geld per maand moet neertellen mag ik toch lijen dat je niet nog extra hoeft te betalen voor eigen instructie, het moet niet gekker worden.
), dus ik raad je aan om met iets beters aan te komen en wat meer in het belang van de paarden te denken en niet alleen maar aan luxe voor de ruiter. Een hit-actiefstal zou hier inderdaad veel vernieuwender zijn. 
, het wordt tijd dat het belang van het paard voorop dat van de ruiter gesteld wordt.