Pensionstal in omgeving Schagen/Alkmaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soepkip1

Pensionstal in omgeving Schagen/Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 20:16

Voor een schoolonderzoek vraag ik mij het volgende af:

Is er vraag naar een pensionstal in Schagen/Alkmaar e.o.?

De faciliteiten:

* Agterberg 20x60m binnen- en buitenbodem. De verlichte buitenbak heeft een mooie, houten omheining
* Mooie, lichte binnenhal met inpandige boxen
* 3,0x3,5m binnenboxen met of zonder buitenluik
* 4 zandpaddocks, zodat de paarden alle dagen naar buiten kunnen
* longeerkraal
* Kantine met uitzicht op de binnenhal met een gezellige bar
* Verwarmde zadelkamer (1 zadelkast per stal)
* 10 poetsplaatsen, waarvan 2 met warm- en koudwater voorzien
* solarium
* 3 x krachtvoer (keuze uit Havens biks en muesli of combi)
* 3 x 2 kg. goed ruwvoer
* Elke vrijdag worden de stallen compleet leeggehaald en elke maandag en woensdag wordt er royaal stro opgestrooid/ zaagsel of ander strooisel kan in overleg
* 2 vrouwen- en 2 herentoiletten
* 's Zomers dagelijks weidegang (kan in groep en in tweetallen of alleen) €100,00 per seizoen, per paard
* Eén keer per maand een officiële (thuis)wedstrijd dressuur
* Eén keer per jaar een grote stalbarbeque
* Veel gezelligheid
* Mogelijkheden om polderritten te maken. Strand en duinen binnen 15 min. met de trailer te bereiken
* 1 keer per jaar een officiële kür op muziek-wedstrijd
* Mogelijkheid tot 1x per week springles in een groep
* Mogelijkheid tot lessen bij een gediplomeerde instructrice (ik) tot ZZ-licht niveau
* Mogelijkheid om je paard te laten rijden door zz-licht amazone
* Tijdens vakanties kan je paard/pony compleet door ons verzorgd worden
* Tot 10.00u 's morgens is les krijgen van buitenaf gratis, daarna €5,00 per les

Kosten:

€295,00 (paard)p.m. zonder Corton buitenluik, €305,00 (paard) p.m. met Corton buitenluik.
€280,00 (pony) p.m. zonder Corton buitenluik, €290,00 (pony) p.m. met Corton buitenluik.
Inclusief Havens krachtvoer, ruwvoer en stro. Alle prijzen zijn inclusief BTW

Ik hoor graag jullie reacties!

Wie weet als er veel vraag is...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:05

Het zou mij veel te duur zijn. De weidegang in de zomer, is dat dag en nacht buiten? Kost dat dan Eur 100,-- bovenop het volledige stalgeld? Voor je dan ook 3 x per dag krachtvoer en ruwvoer? 3 x 2 kg. ruwvoer lijkt me erg weinig voor een paard, 3 x krachtvoer is voor de mijne veel te veel, ze krijgt nu standaard als ik niets doe 1x een kleine halve voerschep. Hoeveel boxen zijn er eigenlijk? 10 poetsplaatsen zouden voor mij ook niet hoeven, het uitmesten en bijstrooien is in mijn ogen ook niet vaak genoeg. Stalbarbeque is het vermelden niet waard in mijn ogen. Polderritten maak ik nu ook. Springles hoef ik niet, voor mij zou het dus niet echt een superstal zijn.
Maar je hebt grote kans dat anderen het geweldig vinden!
Ik sta nu wel op een simpeler stal, maar voor mijn paard wel paardvriendelijker naar mijn idee.
Warm stromend water is wel heel fijn!
Betaal je voor het solarium extra? En voor het warme water?

Kan je er je trailer stallen en zo ja, kost dat nog extra?
Kan je je paard krachtvoer geven als je gereden hebt? Mag best eigen krachtvoer zijn, daar zou ik niet mee zitten.
Wissel je dekens en zo ja, kost dat extra?
Worden ze 7 dagen per week door jou buiten- en binnengezet?

Ik bedoel dit overigens absoluut niet om je af te kraken ofzo, nee, ik probeer je hiermee aan het denken te zetten. Ik sta voor mij op een prima stal en wil daar echt niet weg, maar misschien heb je sommige dingen zo bedacht omdat jij dat zo gewend bent, ik hoop je zo even goed na te laten denken...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:14

Ik vind het ook erg veel geld.

Komen ze in de winter buiten? Zo ja hoe lang en hoe wordt dat geregeld?
Zelfde vraag over de zomer als mijn voorganger.

Ik vind 3x krachtvoer ook veel. Opzich niet erg voor paarden die dat wel nodig hebben. Zou je ook je eigen krachtvoer kunnen geven. Dus niet het krachtvoer van jullie of zit je daar aan vast?
Het 2x ruwvoer vind ik veel te weinig!

Je ziet wel in een mooie omgeving wat zeker een pluspunt is.

Dit zou een stal zijn voor de echte fanatieken springen en/of dressuur ruiters. Als het bijv wordt aangepast op het ruwvoer (en evt het buiten komen) zou dit ook wel fijn zijn voor de recreatie ruiter. Je hebt toch alle facalliteiten die toch erg fijn zijn en je paard heb het ook erg goed. Maar dan zou ik de prijs toch teveel vinden.

soepkip1

Re: Pensionstal in omgeving Schagen/Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 08:31

Bedankt voor jullie reactie!

Ik zal het naar aanleiding van jullie reactie veranderen in:

*4x ruwvoer
*2x krachtvoer
*'s winters 2 uur per dag paddockservice in tweetallen of alleen*(zit bij de prijs in) Na 16.00u kun je ze ook nog zelf in de paddock zetten
*'s zomers gehele dag weide in tweetallen (wordt gedaan)
*In weekenden eigen service
*6 poetsplaatsen

Graag reactie!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:41

Geen mogelijkheid tot dag en nacht weidegang in de zomer? En is er een mogelijkheid tot een grote kudde te vormen?

Het veranderen van voer vind ik wel goed. Is al een stuk beter verdeeld over de dag. Mag je zelf beslissen hoeveel ruwvoer je wilt geven? Zo niet, hoeveel krijgen ze er dan van? 1 plak? Een pluk?

Alsnog vind ik het buiten komen in de winter weinig. Maar het is iig wel wat en ik denk dat veel mensen dit ook voldoende vinden.

Je zegt in het weekend eigen service. Bedoel je hiermee zelf buiten en binnen zetten? Mag je dan ook zelf bepalen hoelang? Of zit je dan ook vast aan het maximum van 2 uur?

Hoeveel paarden zouden er kunnen staan?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 08:56

Ik kom niet uit die omgeving, maar ik heb dan wel een paar dingen die ik overbodig vind of een vraag over heb.

Overbodig:
Mooie houten omheining?
Kantine met uitzicht op de binnenhal met een gezellige bar
Verwarmde zadelkamer (1 zadelkast per stal)
solarium
2 vrouwen- en 2 herentoiletten
1 keer per jaar een officiële kür op muziek-wedstrijd

Wat bedoel ik met overbodig? De eigenaar van het paard heeft meer luxe dan het paard, en gezien een pensionstal gericht moet zijn, ten eerste op de luxe voor het paard, zou ik mijn geld voor al deze dingen in mn zak houden, en het vervolgens uitgeven aan méér paddocks, of als de mogelijkheid er is meer weiland opkopen.

Dan de longeerkraal, is de bodem daarvan ook achterberg? kortom kan je de longeerbak ook het hele jaar door gebruiken?

Wat ik ook mis is de grootte van de stal? Als je zoveel luxe wilt bieden, moet je een vrij grote accomodatie neerzetten, om je geld er weer uit te halen...

En dan als laatste: Veel gezelligheid
Hoe wil je dit garanderen? Vaak als de stal groter is dan 10 paarden, krijg je toch wel geroddel en hoe groter de stal hoe meer kans op onderlinge akkefietjes.

De prijs valt volgens mij nog wel mee voor die omgeving?
Maar zoals je het nu opstelt zou ik er niet gaan staan :n Meer naar buiten is zeker een must :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 10:25

Volgens mij is er veel meer vraag naar een soort van hit actief/bewegings stal. Dit is de toekomst dus waarom daar nu alvast niet mee beginnen.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:01

soepkip1 schreef:
Bedankt voor jullie reactie!

Ik zal het naar aanleiding van jullie reactie veranderen in:

*4x ruwvoer
*2x krachtvoer
*'s winters 2 uur per dag paddockservice in tweetallen of alleen*(zit bij de prijs in) Na 16.00u kun je ze ook nog zelf in de paddock zetten
*'s zomers gehele dag weide in tweetallen (wordt gedaan)
*In weekenden eigen service
*6 poetsplaatsen

Graag reactie!

klinkt al beter dan de eerste!

Maar ik vind 4 toiletten overbodig! Ik sta op een stal met in totaal zo'n 60 paarden en we hebben 2 toiletten (1 heer en 1 dame) en we staan (bijna) nooit in de wachtrij.

Daarnaast zou ik het fijner vinden als er elke dag opgestrooit zou worden ipv maar 2 keer in de week.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:15

Dit klinkt allemaal bekend echter vraag ik me af hoeveel paarden denk je daar te plaatsen. Veel mensen zijn toch op zoek naar een kleinere stal ipv een fabriek.
Prijzen vallen me mee bij ons in de regio ben je ongeveer hetzelde bedrag per maand kwijt.

Belangrijk vindt ik:
* dat een stal lang open is ook in het weekend niet dat je dan al om 17 uur weg moet zijn en iets moet regelen als je op wedstrijd gaat
*paarden 3x kracht en 3x ruwvoer per dag krijgen
* elke dag opstrooien en 1x in de week uitmesten
* geen extra bedrag voor les buitenaf als het gaat om een pensionstal (bij een manege kan ik het wel begrijpen omdat deze ook dagelijkse groepslessen hebben)

soepkip1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 13:22

Ok, thnx.

Staat ook genoteerd. Ben blij met jullie reacties... Het onderzoek voor school breidt al aardig uit.

Les van buitenaf hoeft inderdaad niet betaald te worden.

Dagelijks opstrooien moet ook te doen zijn.

's Zomers tweetallen in eigen paddocks: gras minder? ruwvoer bijvoeren. Dan staan ze i.i.g. buiten.

Twee uur paddockservice vind ik redelijk. De eigenaren zijn er ook nog! Op mijn vorige stallen kwamen ze er 's winters hooguit één uurtje uit...

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 20:12

22 uur op stal vind ik echt extreem veel. En waarom in tweetallen op het gras i.p.v. in kuddeverband?

soepkip1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 20:52

Doe jij dan niks met jouw paard? De eigenaren van de paarden zijn er ook nog...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:19

soepkip1 schreef:

SCHANDALIG!

2 uur per dag in een paddock is echt niet genoeg!! Dan staat een paard 22 uur op stal achterelkaar. Als ie geluk heeft wordt ie nog een uurtje gereden en een uurtje stapmolen, maar dan staat het paard nog steeds 20 uur op stal per etmaal.

Misschien is het interessant voor je schoolopdracht als je eens je eigen bedachte pensionstal naast dit lijstje houdt en je afvraagt in hoeveel basisbehoeften vh paard jouw pensionstal voorziet.

AfbeeldingAfbeelding

>;)

Mijn hemel, ik mag toch hopen dat je voor je opleiding ook iets leert over paarden en wat een PAARD nodig heeft en niet alles gedacht vanuit de ruiter en de faciliteiten voor de ruiter.

http://www.freewebs.com/paardvriendelijk

Het houden van paarden in boxen is niet alleen zeer schadelijk voor de fysieke gezondheid door gebrek aan beweging en dus doorbloeding, maar ook voor de geestelijke gezondheid. Het paard kan zijn natuurlijke sociale gedrag niet vertonen. Alleen kunnen ruiken aan een ander paard door tralies is buitengewoon frustrerend en bedreigend voor een paard. Alleen uitzicht op een ander paard is al even frustrerend en beangstigend.

Het houden van koeien en andere diersoorten op de manier zoals paarden nu gehouden worden is zelfs strafbaar! Geen dierentuin die het in z'n hoofd haalt om alle giraffen 's nachts in individuele kooien op te sluiten.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 10-02-10 22:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:21

Is het alleen een schoolopdracht of is het de bedoeling om het echt uit te gaan voeren etc?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:54

Ik vind dat je vrij hoge prijzen rekent, dat kan in de regio echt stukken goedkoper en is dan ook nog eens veeeeel paardvriendelijker.

Citaat:
Twee uur paddockservice vind ik redelijk. De eigenaren zijn er ook nog! Op mijn vorige stallen kwamen ze er 's winters hooguit één uurtje uit...

2 uur is echt bar weinig, ze moeten minimaal overdag de hele dag buiten kunnen lopen en het liefst in kuddeverband. 2 paarden per paddock ga je waarschijnlijk sowieso al niet redden omdat je dan wel een gigantische lap grond moet hebben, tenzij je maar 10 paarden wilt hebben staan (wat niet rendabel is), of je ze op een postzegel neerzet. Dat het er bij de stal die je gewend bent slechter aantoe gaat wil nog niet zeggen dat dit redelijk is. Hoeveel paarden zou je er trouwens kwijt willen?

Verder alles even opgedeeld in nuttig, minder nuttig en totaal oninteressant:

Citaat:
* Agterberg 20x60m binnen- en buitenbodem. De verlichte buitenbak enkel een buitenbak en dan zo'n bedrag vragen is niet reëel
* 4 zandpaddocks, zodat de paarden alle dagen naar buiten kunnen met 4 paddocks kun je niet voldoende ruimte bieden om alle paarden op een knappe manier buiten te laten komen :n
* longeerkraal
* 3 x 2 kg. goed ruwvoer Veel te weinig, ook 4 keer per dag 2 kg ruwvoer is nog te weinig, dan zit je nog steeds maar op 8kg per paard als je 3/4 keer per dag 4 kilo zou doen dan zit je op een redelijke hoeveelheid
* Elke vrijdag worden de stallen compleet leeggehaald en elke maandag en woensdag wordt er royaal stro opgestrooid/ zaagsel of ander strooisel kan in overleg Echt veel te weinig, minimaal elke dag mesten en opstrooien, 1 keer per week leegtrekken is op zich voldoende
* 's Zomers dagelijks weidegang (kan in groep en in tweetallen of alleen) €100,00 per seizoen, per paardmet de prijs die je durft te rekenen vind ik dit belachelijk, bovendien vind ik dus dat ze het hele jaar door weidegang moeten hebben
* Tijdens vakanties kan je paard/pony compleet door ons verzorgd wordendit vind ik dan weer wel handig

minder nuttig
Citaat:
* Mooie, lichte binnenhal met inpandige boxenvoor mij niet interessant, vind de omgeving buiten veel belangrijker
* 3,0x3,5m binnenboxen met of zonder buitenluik dito
* Mogelijkheid tot 1x per week springles in een groepkan interessant zijn, maar dan zul je toch wel een binnenbak hebben, of echt een heeeele goede buitenbak
* Mogelijkheid tot lessen bij een gediplomeerde instructrice (ik) tot ZZ-licht niveau niet interessant, ik kies mijn eigen instructie
* Mogelijkheid om je paard te laten rijden door zz-licht amazoneniet interessant

'Totaal oninteressant
Citaat:
een mooie, houten omheiningBS
* Kantine met uitzicht op de binnenhal met een gezellige barHeb liever dat je dat geld besteed aan goede leefomgeving voor de paarden
* Verwarmde zadelkamer (1 zadelkast per stal)echt pure onzin, je zadels hoeven echt niet warm te blijven :+, wel vochtvrij, maar dat mag ik toch wel hopen voor zo'n bedrag :=
* 10 poetsplaatsen, waarvan 2 met warm- en koudwater voorzienwel erg veel, 6 evengoed nog
* solarium ook onzin, tenzij er 1 in de sloot valt ofzo, laat mensen het paard gewoon knap uitstappen
* 3 x krachtvoer (keuze uit Havens biks en muesli of combi) Ten eerste veel te veel, ten 2e waardeloos merk en ten 3e wil ik zelf bepalen welk voer er al dan niet in gaat
* 2 vrouwen- en 2 herentoilettenok, een wc is altijd handig, maar heeft verder geen meerwaarde ofzo
* Eén keer per maand een officiële (thuis)wedstrijd dressuurniet boeiend
* Eén keer per jaar een grote stalbarbequeBS
* Veel gezelligheidkun je nooit garanderen, zoals iemand anders al zei, hoe groter de stal, hoe venijniger de sfeer, bovendien is je doelgroep nou niet bepaald het leukste slag mensen als ik eerlijk ben
* Mogelijkheden om polderritten te maken. Strand en duinen binnen 15 min. met de trailer te bereikenook BS, dat heb je overal in deze regio
* 1 keer per jaar een officiële kür op muziek-wedstrijdBS
* Tot 10.00u 's morgens is les krijgen van buitenaf gratis, daarna €5,00 per lesDit vind ik helemaal onzin, als je zoveel geld per maand moet neertellen mag ik toch lijen dat je niet nog extra hoeft te betalen voor eigen instructie, het moet niet gekker worden :n.

Wat ik dus voornamelijk mis is voldoende gelegenheid om naar buiten te gaan, het hele jaar door. Verder zie ik nergens iets over een schuilstal, die ook zeer zeker wenselijk is. Die stal die jij opnoemt, daar zijn er al zoveel van in de regio (hoewel, die hebben wel allemaal een knappe binnenbak -meerdere zelfs- :+), dus ik raad je aan om met iets beters aan te komen en wat meer in het belang van de paarden te denken en niet alleen maar aan luxe voor de ruiter. Een hit-actiefstal zou hier inderdaad veel vernieuwender zijn.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:25

PP -> VSW

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:35

soepkip1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:27

Ik pik overal wat van op... Op school hebben wij het natuurlijk ook over welzijn van paarden. Ik heb mijn jonge paard zelf bij Eddy Modde laten beleren en dat ging ook super relaxed. Ik laat mijn eigen paarden ook dagelijks samen een aantal uren in de paddock samen en ik vind dit ook belangrijk. 's Zomers staan ze ook heerlijk samen op het land. Ik was gewoon erg benieuwd naar jullie reacties op een 'doorsnee' pensionstal. Sommige heftiger dan de andere...

Wie weet wat de toekomst mag brengen. Ik zou graag een combi maken tussen welzijn voor paarden en luxe voor de amazone/ruiter. In mijn bedrijfsplan voor school zal ik al jullie punten meenemen en proberen een combi te maken!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:09

Heel goed :j, het wordt tijd dat het belang van het paard voorop dat van de ruiter gesteld wordt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:51

Er zijn nog wel een paar vragen:
Verwissel je dekken?
Mag er in de binnenbak gelongeerd worden als het buiten niet mogelijk is? Mag je aan de hand stappen in de binnenbak als er iets met je paard aan de hand is?
Wat is je ontwormbeleid?
Hoe zit het met de hoefsmid? Mag je die hebben die je wilt? Moet je er zelf bij zijn of haal jij mijn paard uit de paddock of wei en blijf je erbij en zet je mijn paard weer terug?
Is er in de zomer mogelijkheid tot 24 uur op de wei met voldoende gras?
Hoe zit het met water als ze in de wei/paddock staan? Wordt er in de paddock ook ruwvoer gevoerd?
Hoe doe je het met het mestvrij houden van de paddocks/wei?
Geef je een paard ook speciaal voer/medicamenten of is dat aan de eigenaar?

Je kan wel verwachten dat ik mijn paard er zelf ook nog uit kan laten als jij ze maar twee uur laat lopen, maar wat nu als ik 40 uur werk? Ik mag dan al blij zijn als ik kan rijden, laat staan nog een uur of 4-8 blijven om mijn paard buiten te laten scharrelen...
Ik denk dat ik erg blij ben met de stal waar ik nu sta:
Weinig krachtvoer, veel ruwvoer ( 4x per dag).
's Winters minimaal 4,5-5 uur buiten, opbouwend vanaf maart naar 24 uur per dag in juli en augustus, weer afbouwend in het najaar naar 4,5-5 in november-december. Wordt altijd buiten en binnen gezet.
1 Wc, maar voldoende voor 13 pensiongasten en pensionhoudster.
Longeer/springruimte en aparte dressuurbak, bijna altijd goed te gebruiken, af en toe met heel veel regenval of heel veel vorst wat moeilijker. Wel alles buiten, niet overdekt.
Kantine niet nodig, onze zadelkamer is niet verwarmd, maar alles is schoon genoeg en je kan er zitten als je wilt ( Combi kantine/zadelkamer). Geen uitzicht op een bak, maar kan evengoed wel gezellig zijn.
Gezelligheid maak je met elkaar, dat kan je niet afdwingen.
Het enige dat ik jammer vind is, dat er niet gelijktijdig ontwormd wordt, dus dat houd ik heel goed bij.
Wat ik heel super vind is dat de stalhoudster veel van paarden weet en het heel snel door heeft als een paard iets mankeert, er 's nachts eventueel uitgaat als er extra controle nodig is. Hoe zou jij dat doen met 38 paarden in pension?
En kan je bij jou onbeperkt dag en nacht bij je paard?
Ik heb op een stal gestaan die rond 22.00 uur-22.30 uur op slot ging en dat vond ik vreselijk. Je kon dan vanaf 8.30 uur weer terecht, echt letterlijk op slot die stal, ik vond het niet fijn.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:46

leuk zulke bedrijfsplannen die je moet maken voor school.
Maar laten we realistisch zijn. Zulke bedrijven helemaal nieuw laten bouwen kost zoveel aan investeringen, dat je er echt niet voldoende geld voor los krijgt bij de bank. dus je moet zelf al met een hele grote zak geld op komen dagen. Daarbij zul je vrij grootschalig moeten werken om voldoende inkomen te genereren om de vaste lasten te betalen en daarnaast nog een inkomen voor jezelf, en het eventuele personeel te verdienen.

Het is beter om uit te gaan van een bestaand iets wat voor een redelijke prijs te koop is en dat langzaamaan om te bouwen en daarnaast een partner te hebben met een goede baan.

succes met dit plan, maar wees realistisch...

Ik denk ook dat er steeds meer behoefte zal komen aan stalling waarbij de paarden het jaar rond een groot deel van de dag buiten kunnen lopen in paddock of weide, met daarnaast wel goede bakbodems en een binnenbak, wasplaats etc. zodat de paarden wel het hele jaar door goed getraind en verzorgd kunnen worden. Daar willen mensen wel voor betalen.
Kijk maar eens naar de stallen in Duitsland, vooral die verbonden aan HIT-Actief of LAG (de *** en **** stallen). Dat is in mijn ogen de toekomst...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 10:49

Voor hier in de omgeving vind ik het een goede prijs betrefd de faciliteiten, al de andere stallen zijn ook rond deze prijs.
Ben alleen wel van mening dat er genoeg van dit soort stallen in de buurt zijn, waardoor deze 'overbodig' wordt/is.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:05

hoe kom je er in hemelsnaam bij dat wat je schetst een doorsnee pensionstal is??

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:24

[Kosten:

€295,00 (paard)p.m. zonder Corton buitenluik, €305,00 (paard) p.m. met Corton buitenluik.
€280,00 (pony) p.m. zonder Corton buitenluik, €290,00 (pony) p.m. met Corton buitenluik.
Inclusief Havens krachtvoer, ruwvoer en stro. Alle prijzen zijn inclusief BTW

hier val ik meteen even over, de boxen hebben allemaal dezelfde grote dus waarom verschil gaan maken of er een paard of een pony in staat. en waarom de 1 wel een luik en de ander niet, zorg dat ze allemaal een luik hebben en dat je zelf kan kiezen als eigenaar of die open of dicht is. is ook voor het aanzicht van het gebouw een stuk mooier denk.

verder;
het hooi wat gegeven wordt te weinig, doe minimaal 3 x 4 kg p/d.
krachtvoer, waarom niet 's ochtends en 's avonds voeren?
weidegang extra betalen, vind ik belachelijk, paard staat buiten en niet meer binnen dus je hebt minder kosten aan stro ed, dus waarom? de stalprijs is al hoog zat.
aantal poetsplaatsen, weet niet hoe groot je de stal wilt maken, maar zelfs voor 50 man vidn ik 10 nog erg veel.
1 wc is ook meer dan genoeg.
2 uur op paddock vind ik echt de weinig, zorg dat ze in ieder geval een dagdeel buiten kunnen. dus als je 4 paddocks hebt en je zet daar bv 4 paarden in. kun je al 16 paarden de ochtends buiten laten.
waarom de zadelkamer verwarmd? mits je daar ook plek hebt om dekens te drogen te hangen vind ik het niet echt nodgi, zolang het maar vochtvrij is.
dingen zoals bbq, wedstrijd etc is nou neit echt van belang, is alleen leuk als je een gezellige stal hebt en dat is altijd nog maar afwachten.
en waarom geld moeten betalen om een instructeur van buiten af te laten komen? vind ik echt belachelijk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:58

Ik woon in Niedorp, dichtbij Schagen. Maar ik heb er geen behoefte aan.
Ik sta nu op een pensionstalling met binnenbak, zomer 24/7 buiten en
in de winter 10/12 uur buiten. En ook nog eens voor 125 euro minder
dan dat die stal zou kosten. Ik ga nergens heen :o