HippoLogic schreef:Wij voeren hooi uit 2 oude tractorbanden.
Deze opti zou makkelijk zijn maar ze pakt een grote pluk loopt naar buiten en laat dan los en gaat veder eten dus dat moet voorkomen worden.
Miepie1980 schreef:Ik heb een oud 'koeienrek' via mijn opa in de stal. In mijn profiel staat onderaan een foto van Sonja waarbij je op de achtergrond de stal ziet.
Dit zijn ijzeren buizen zonder scherpe kanten waar ze met hun hoofd en hals tussendoor kunnen en overheen. Deze staan op een muurtje.
Achter het muurtje staat een oude badkuip en een kruiwagen waar ik het hooi in doe.
Op die manier voer ik zonder dat ze het door de stal slepen en zonder dat je zelf tussen de paarden staat als je met het eten aan komt.
Past dit systeem ook op een stukje van een meter binnen in een stal. Want buiten wordt het alleen maar nat vooral nu en ze weet dat ze niet bij me in de buurt mag komen als ik met hooi en eten bezig ben. dus is echt alleen voorkomen van dat het hooi overal beland.
stalnijmegen schreef:wij hebben de bak op jouw 2e foto
alleen hebben wij dat gaas met (ja hoe heten die dingen) spinnen voor een tas op de fietsendrager?? vast gezet, in lke hoek 2 gaten geboord en daar die spin dooheen gedaan, die stenen erop gaat hier echt niet werken
door het elastiek in die spin, trekt dat gaas altijd naar beneden
Bedankt voor de tip is dit ook veilig als je een kleine sloper van een veulen erbij hebt lopen of geven jullie die anders hooi.